Nekromanti [stockholm] Intresse-koll för Savage Worlds rollspel, eventuellt på DragonsLair.

FireVisor

Veteran
Joined
28 Dec 2013
Messages
24
Location
Sundsvall
Hejsan.

Jag spel-leder spel i systemet Savage Worlds och tycker om att byta världar och teman. Savage Worlds är ett flexibelt action och äventyr system, som möjliggör detta. Det lutar också mot en berättande stil, fast med ett intressant taktiskt stridssystem intakt.

De teman jag är mest intresserade av att eventuellt leda är överlevnads monster mysterium (Resident Evil-aktigt), Transhumanism och / eller cyber-punk (Interface Zero 2.0, Shadowrun, Eclipse Phase), Klassisk standard fantasy med en twist, te.x pirater, flygskepp bland flygande öar, "Winter is Coming" (Freeport, Sundered Skies, Hellfrost)

Jag har ingen tillgång till lokal att vara i, men att låna ett bord på Dragons Lair skulle kanske kunna vara möjligt.
Någon som är intresserad?

/ William
 

FireVisor

Veteran
Joined
28 Dec 2013
Messages
24
Location
Sundsvall
Har absolut inga bestämda tankar.

Hade såklart varit roligt om man kunde spela varje vecka. Jag skulle kunna fylla upp dagar som inte alla kan komma med olika one-shot indie-spel material eller annat, om man fick en lite mer lojal skara os.v

Har som sagt, inga planer. Vill bara se efter om det finns intresse.

Dag beror mycket på när det finns plats på borden på DragonsLair...
 
Top