Nekromanti [Stockholm] Fiasco 25/26:e!

Widundret_UBBT

Veteran
Joined
7 Jan 2011
Messages
16
Location
SE
Hej!

Jag letar efter folk som skulle vara intresserade av att spela rollspelet Fiasco antigen lördagen den 25:e eller söndagen den 26:e, den dag som passar bäst. Självklart behövs inga förkunskaper, har man inte rollspelat/spelat Fiasco innan så går jag igenom regler och annat innan vi börjar.

Jag letar efter folk som skulle vara intresserade av att spela rollspelet Fiasco på lördag (18/1). Tanken är att vi träffas på Dragon's Lair i Stockholm runt klockan tolv på dan och lirar (finns som ett event i deras kalender HÄR). Självklart behövs inga förkunskaper, har man inte rollspelat/spelat Fiasco innan så går jag igenom regler och annat innan vi börjar.

Fiasco är ett snabbt, spelledarlöst rollspel där rollerna har högtflygande planer och mål som med största sannolikhet kommer att leda dem ner i det nattsvarta fördärvet innan spelet är slut. Precis som namnet antyder så handlar spelet om ett fiasko, förhoppningsvis/antagligen av episka proportioner.

Om du tycker att Bröderna Coens filmer är grymma och inte har något emot improvisation i rollspel så kommer du att tycka om Fiasco :)

/William
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: [Stockholm] Fiasco 18/1!

Grymt bra initiativ men tyvärr krockar det med en Magic-turnering för min del. Hoppas det blir av och blir bra! Fiasco är ett spel jag gillar men har spelat mycket mindre än jag skulle vilja så jag ska hålla ögonen öppna efter framtida arrangemang.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,232
Location
Stockholm
Re: [Stockholm] Fiasco 18/1!

Det skulle jag gärna vara med på om det inte vore så att jag är upptagen just på lördag. Vill väldigt gärna testa Fiasco någon gång. Det jag ville säga med detta inlägg var mest att om arrangemanget skulle återkomma en annan dag så finns det i mig en (nästan) given deltagare. :gremsmile:
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Re: [Stockholm] Fiasco 18/1!

Jag har spelat Fiasco en gång innan och tycker att det vore jätteroligt att spela igen. Dessvärre är jag redan uppbokad på två sociala engagemang på lördag, så det blir tajt. Med detta sagt, vill spela och kanske kan komma!
 

Widundret_UBBT

Veteran
Joined
7 Jan 2011
Messages
16
Location
SE
Re: [Stockholm] Fiasco 25 el. 26?

Vad kul att folk är taggade! Synd bara att jag lyckats välja en opassande dag då få kunde. Tänkte göra ett nytt försök och se hur folk känner inför nästa helg istället, alltså antigen lördagen den 25:e eller söndagen den 26:e?

Anyone up for a Fiasco? :)
 
Top