Nekromanti [Stockholm] DnD5-kampanj hösten 2014

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
DnD5 börjar släppas om en månad, den 15 juli, och jag är intresserad av att testa spelet så snart som möjligt. Tyvärr har Wizards den dåliga smaken att släppa spelet mitt i vår industrisemester så jag kan inte spela förrän tidigast i slutet av augusti.

Jag hade tänkt mig att spela något av de publicerade äventyren. Antingen det 64-sidiga äventyr som kommer med Starter Set, eller de två första modulerna som släpps: "Hoard of the Dragon Queen"/"Rise of Tiamat".
Jag hade även tänkt mig RAW (rules as written). Även om jag antagligen kommer att ha massor med husregler i framtiden tycker jag att man iallafall kan spela en gång så som speltillverkarna tänkt sig. Speciellt om spelet är helt nytt.

Vi brukar spela en vardag 18-22 var annan vecka någonstans innanför tullarna.

Till att börja med är detta bara en intresseanmälan. Eftersom eventuellt spel ligger mer än 2 månader in i framtiden kommer jag att kolla igen i augusti vilka av er som verkligen vill/kan spela.

Just för att det ännu bara är en intresseanmälan finns det inget tak på antalet spelare. Skulle väldigt många faktiskt vilja spela är jag säker på att vi har flera spelledare ibland oss.
 

Jonas Ferry

Swordsman
Joined
22 Feb 2005
Messages
447
Location
Stockholm
Jag anmäler intresse!

Allt stämmer med vad jag vill just nu: Testa DnD5, RAW, publicerade äventyr, vardagar 18-22 varannan vecka. Plus att det har varit kul att spela med dig på HoboCon och Repetikon.

Spelschemat är samma som mitt nuvarande Whitehack-spelande, så om vi kan få till spel den "andra" veckan så kan jag vara med. Kolla gärna med mig i augusti.
 

Shadowcaller

Veteran
Joined
15 Dec 2010
Messages
39
Location
Norrtälje
Jag har inte rollspelat sedan december så jag är väldigt intresserad nu när jag har tid. Spelade DnD 5 prereleasen men det släppta spelet är från vad jag hört väldigt annorlunda så det är intressant att se vilka förändringar de gjort.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Mycket intresserad! Är dedikerad och hängiven rollspelet så jag är nog att anses som en pålitlig medlem i en spelgrupp. Jag kan antligen också fixa spellokal mitt på Söder om det skulle behövas.
 

Sia

Veteran
Joined
18 May 2013
Messages
153
Location
Stockholm
Jag spelar gärna! Det var ett tag sedan sist med dig som SL, anth :) är åter i Stockholm andra halvan av augusti och tillgänglig för spel då.
 

Invinciblebug

Veteran
Joined
25 Apr 2014
Messages
21
Kommer hem till Stockholm och Sverige igen i slutet av Augusti så skulle bli perfekt efter ett år utan rollspels möjligheter. Jag spelledde en del i början av playtestet så har fått en smak på det nya systemet.
Absolut intresserad!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Uppdatering:
Jag har beslutat mig för att det får bli äventyret i Starter Set, "Lost Mine of Phandelver".
Det tar rollpersonerna från level 1-5 och tar c:a 25 timmar att spela färdigt.
De två drakäventyren tar rollpersonerna från level 1-15 och är lite för mycket för att testa DnD5 RAW.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,975
Location
Ludvika
Jag anmäler ett försiktigt förhandsintresse. Det vore ju kul att få pröva på om Anth verkligen är en så sadistisk och mordisk SL som jag har hört :)
anth said:
Jag vet inte hur sadistisk jag kan vara om jag ska spela RAW. Står det i äventyret att spelledaren ska krama spelarna så kommer jag att krama er...
...till döds. :)
 

Corfitz Ulfeldt

Veteran
Joined
25 May 2014
Messages
16
Jag är gärna med, börjar dock jobba i september igen och kan ibland ha svårt att delta vid alla spelmöten.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Nu har jag äntligen lyckats lägga mina smutsiga labbar på ett ex av Starter Set så jag tänkte uppdatera den här tråden.

De som på ett eller annat sätt anmält intresse är:
2097
Big Marco
Corfitz Ulfeldt
Darkspawn
Invinciblebug
Ithaqua
Jonas Ferry
Melkor
Norden
Rymdhamster
Shadowcaller
Sia

Även om jag antagligen klarar av att spelleda alla samtidigt är äventyret inte riktigt anpassat för det. Därför kommer jag att dela upp er i två grupper som spelar växelvis var annan vecka. Jag får alltså spelleda varje vecka men ni får bara spela var annan.

Detta betyder ingalunda att möjlighet till anmälan är stängd. Min erfarenhet från så här stora grupper så här långt i förväg, säger mig att vi kommer att få ett par avhopp innan vi börjar spela.
 
Top