Nekromanti Stigma ("Jag skäms för..." eller "AA"-tråden)

Dansson

Veteran
Joined
4 Jul 2004
Messages
166
Location
Vålberg, Värmlands län
Re: Krigsmetall > All!

Haha, jodå den har jag att läst serru. Har den inlagd som favoriter. :gremcool: En hård lista på min ära.
Men jag tänkte från början, uttrycket stog väl på en av Darkthrones tidigaste skivor. Ablaze eller Transylvanian?

- Dan
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Que ? Chokladöl ??

Hej jag heter nästan Zorbeltuss, och jag öl som smakar choklad.
Alltså, W-T-F ???
Vad är det där för en bisarr avart ??
Det är ju snuff på helgerån tycker jag, öl ska smka öl & abvsolut inget annat ! Om jag får säga det !!

/ Johan K, som troligen kommer att bli upprörd utigfall det stämmer att det finnes en hädelse som t. ex chokladöl.. :gremshocked:
 

Dansson

Veteran
Joined
4 Jul 2004
Messages
166
Location
Vålberg, Värmlands län
Ja, hon är ruskigt säker. Jag har heller ingenting inspelat med henne någonstans, men jag är impad över hur bra hon sjunger.
Hon var med i ett radioprogram häromdagen och blev intervjuad och sedan sjöng hon live inne i studion med enbart en akustisk gitarr och ett piano som komp, och det lät svinbra. Den tösen har som sagt en redig pipa. :gremsmile:
Och som du säger, hennes texter är bra mycket mognare än andra i samma genre.
Inte för att jag lyssnar på henne direkt... :gremwink:

- Dan
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Men var ligger stigmat i det? (ANT)

observera sexigast, även om jag suger på fotboll så kan mitt halvkassa skott ändå vara det bästa jag skutit, det betyder inte att det är bra.

/Marcus som nog innerst inne tänder på högklackat.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
(Där finns dock Peaches - men bara för humorvärdet. Alla balla killar, ta och coola ner!)
Peaches som i "Rosa Helikopter"-Peaches eller som i "Fatherfucker"-Peaches?

Dewil
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Rosa Helikopter(musikvideon med fetast budget ever - nån har fulrenderat en rosa helikopter och så har de lånat två flygförarhjälmar typ)-Peaches såklart.

Den stilen funkar inte på tjejer, nej nej nej!
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Jag vet … *spoiler*

Down With Love

Fast det är väl en av de sämsta filmer jag vet. Ett manus som kräver en monolog på fem minuter för att förklara intrigen känns ... kräk.
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Re: Horskor? …

efter ett konstaterande att den bilden var den sexigaste jag sett på sådana skor

*mmmmmmmmmmmmmmmmm*
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
Okay dårå.

Jag skäms för att jag har en löjligt stor databas med fakta i skallen (som skulle kunna användas för annat) gällande porr och (företrädesvis) den amerikanska porrbranschen. Det och vapen.

Fast en gång gick raggning hem med att "jag kan en massa om vapen och porr" så...

Fast det är lite skämmigt.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,465
Location
Köping
Så vad är det du lyssnar på som är så hemskt?
Schlager enligt Carola-modell. Årets bidrag från Ukraina, t.ex.

Utreade Absolute Music-skivor från 90-talet (ni vet, sådana där som jag och andra i min ålder lyssnade på när vi var 14).

Modern Talking.

Nightwish.

Vicki Zhao Wei. (Donerat av Ymir. Tack så jävla mycket. :gremwink: )

/Hellzon - notera avsaknaden av intellektuella forumitband, Risingsk/Vulfsk Ultima Thule och metal.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,533
Location
En mälarö
Årets bidrag från Ukraina
Ukraina var helt ok i år. Min öststatsfavorit från 2006 var annars Bosnien Herzegovina.

Modern Talking.
Oj, de hockyfrillshelvetena hade jag inte tänkt på på minst tio år. Tack så jävla mycket! :gremmad: Du får inte ta det som att jag klankar ner på din musiksmak men Modern Talking får mig att vilja amputera min hjärna.

notera avsaknaden av intellektuella forumitband, Risingsk/Vulfsk Ultima Thule och metal.
Men Nightwish är väl ändå någon form av metal?

/Anders

-----------------------------
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,465
Location
Köping
Oj, de hockyfrillshelvetena hade jag inte tänkt på på minst tio år. Tack så jävla mycket! Du får inte ta det som att jag klankar ner på din musiksmak men Modern Talking får mig att vilja amputera min hjärna.
Muahaha... :gremgrin:
Men Nightwish är väl ändå någon form av metal?
Ah, sant. Men det är maaaaainstream. :gremcrazy:
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,533
Location
En mälarö
Re: Que ? Chokladöl ??

Vad är det där för en bisarr avart ??
Det är ju snuff på helgerån tycker jag, öl ska smka öl & abvsolut inget annat ! Om jag får säga det !!

/ Johan K, som troligen kommer att bli upprörd utigfall det stämmer att det finnes en hädelse som t. ex chokladöl.
Öl som smakar choklad är väl varken konstigt eller nytt. I stort sett varje stout eller porter smakar ju choklad. Det du kallar "bisarr avart" är en tradition som är hundratals år gammal.

/Anders

------------------------
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,533
Location
En mälarö
Citat:
--------------------------------------------------------------------------------

Men Nightwish är väl ändå någon form av metal?


--------------------------------------------------------------------------------


Ah, sant. Men det är maaaaainstream.
Utan maintsream inget avantgarde. De som ligger i en genres utkant måste alltid ha något att jämföras med. Så de metallare som förfasar sig över mittfåran ska egentligen vara jäkligt tacksamma över sådana Nightwish och Iron Maiden. Fast är Nightwish så jäkla mainstream egentligen? Jag menar, hur bred är subgenren "Opera-metall"? Men jag antar att det är så att så fort något i en obskyr subgenre blir populärt så skiftar övergenren riktning så att det som var i ytterkanten hamnar i mittfåran. Kolla t.ex. hur det gick för både Thrash Metal och Nu-Metal.

/Anders

---------------------------------
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Re: Que ? Chokladöl ??

Medhåll! :gremsmile:
För tusan, öl är gott och choklad är gott. What´s not to like? :gremwink: Denna formel är dock inte applicerbar på allt...
"What’s not to like? Custard? Good. Jam? Good. Meat? Gooooood." :gremgrin:
 
Top