Nekromanti stick

Kanturi

Swordsman
jag kom på det att om man använder stick mot ansiktet på en person som har hjäml med ansiktsskydd, så ska man ta skadan(inte reducera) och slå extraskadorna, allt ignoreras förutom "öga", träffar man där så gills det som en träff, och om man typ träffar: "hjärna", eller "käke" m.m. så skiter man i det. Bra idé va?

Marcus J

Hero
Känns som för mycket jobb för för lite vinst. Dessutom kan man träffa rustningen även om man får öga som allvarlig skada. Vapnet kan "slinta" in i ögat och därmed förlora en del av sin kraft.

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag tycker inte att det är så, vad ska man säga verklighetstroget. Till att börja med, varför skulle det bara vara så för ansiktet? Skulle inte rustningen ge samma slags skydd på alla andra kroppsdelar. En karaktär kan fortfarande vara så biffig att han med lätthet kan mosa ett spjut genom både ansiktsskydd, näsa, resten av skallen och ut på andra sidan igen.

Om man skulle spela efter den iden så skulle stickvapen vara helt värdelösa mot folk med rustning. Eftersom ansiktsskydd ofta är i plåt så att säga så skulle det vara lika dant för hela rustningen. Rustningar i plåt vet vi att de är väldigt känsliga för stickvapen då det är dessa som lätt kan tränga igenom plåten. Skulle man spela efter den teori du hade tänkt dig så skulle folk med plåtrustningar vara nästintill odödliga mot stickvapen.

Eller har jag missuppfattat din tanke med det hela?

Kanturi

Swordsman
det jag menar är att ansiktsskydd inte skydd inte skyddar ögonen men typ resten av ansiktet

MongoMan

Swordsman
Att man får skydd från någonting som inte kan skydda en på det stället är väl skitdåligt, jag har ju pratat med dig om detta förut, men du vägrade, för att det "inte var så i reglerna".

/Mori - Håller nästan (väldigt lite) med trådstartaren.

Hjalle

Swashbuckler
Öh? Att rakt ut säga ''det där idén sög'' utan att komma med en förklaring är bara dumt. Någon hyfs får det vara.

-Hjalle, tycker.

gitarrpoet

Veteran
tankeväckande

Japp, tyckte det var bra, att andra gamla forumrävar inte kan acceptera det och måste hacka på dig är bara patetiskt. Precis den tanken har slått mig men i en väldigt avgörande situation kanske man kan göra nåt sånt som du säger, eller slå ett tur slag ob4t6 eller nåt om man verkligen hoppas på att det ska hända :p.
men idén med att slå t10 funkar nog precis lika bra.

Kanturi

Swordsman
Re: tankeväckande

tack så mycket för att du håller med mej (till skillnad från de andra personerna som tycker att bara dom får komma med bra ideér).

MongoMan

Swordsman

(till skillnad från de andra personerna som tycker att bara dom får komma med bra ideér).
Ingen har sagt någonting om att du inte får komma med bra idéer, problemet var nu bara att de flesta inte tyckte att du gjorde det.
Eller är det bara du som kommer med bra idéer?

Kanturi

Swordsman

jag skojade bara lite, det skulle bara se så dumt ut om jag skrev: "tack för stödet", eller liknande...

Hjalle

Swashbuckler

Inte för att jag förstår vad du menar med gamla forumsrävar. :gremsmirk: Jag har iallafall inte hackat, och jag får väl ses som den enda i denna tråd som kan kallas 'gammal forumsräv', fast det kan jag inte. Eller, ja, hm. Nåja, skit i det.

-Hjalle, mumlar.

haltageten

Dum inuti huvudet
Ah, nu förstår jag vad du menar. Det låter som en bra idé fast jag tror, som någon redan påpekat att det kan göra striderna längre, i alla fall då man träffar ansiktet och har ansiktsskydd. Fast det var en god tanke.

- Jocke, förstår