Nekromanti [STHM] - Mutant RYMD eller liknande?

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
Jo, vi var ett par stycken i vrållådan som spekulerade lite i hur kul det skulle vara att spela lite Mutant RYMD (eller något liknande). Saker vi behöver:

1) En spelledare. Jag skulle ha varit frivillig om jag haft kreativ energi över; tyvärr är jag nästan helt gamemastered out och kan knappt hålla i den enda kampanj jag annars spelleder.

2) Någonstans att vara. Mitt hem står till förfogande, men jag bor i Nynäshamn och har förståelse om det inte känns aktuellt att åka hit.

3) Spelare. Dragonborn uttryckte intresse, men minst en till tycker jag vi bör vara. Grupper med två spelare är så tråkiga.

Jag skulle nog helst ha något ganska tidsbestämt, typ att man har en minigrej på en 4-5 spelmöten eller så. Så man inte sitter fast sen om man skulle vilja testa andra spel. Och jag kan nog inte varje helg, så om man helt enkelt säger att man försöker köra 1-2 ggr per månad?


Det måste inte vara "pure" RYMD, såklart. Jag själv skulle förorda en blandning mellan RYMD och Chronicles, eftersom RYMDs ondingar är lite töntigare. Och för min del skulle vi lika gärna kunna spela Cold & Dark, Shadowrun, The Void/Chthonian Stars eller whatever. Något mörkt scifijox iaf.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
alternatift så finns min lägenhet till förfogande ligger i salem! och jag kan spela nästan när som hellst dem enda dagarna jag är uppbokad på just nu är tisdagar och lördagar
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Ja, jag har ett par trådar ute redan vad gäller Shadowrun och Dark Heresy. Vi får väl om det blir några kampanjer där och vilka dagar som i så fall är aktuella. Jag kan max spela 1-2 ggr i månaden på helger samt färre efter oktober för då blir jag pappa. Därför är det som spelare jag kan vara med.

Jag är Mutant Chronicles-freak och om ovanstående fungerar och det jag redan uttryckt intresse för inte blir av eller spelas mitt i veckan är jag med på tåget. Om det blir MC vi spelar...eller något annat som verkar kul.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
ro83rt said:
Jag är Mutant Chronicles-freak
Antar därmed att du redan kört eller läst Venusian Apocalypse-äventyren?

För de skull jag nog teoretiskt sett kunna spelleda nån gång annars. Eventuellt med nya regelsystemet, får se när MC 3rd edition kommer =)
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Oj, jag har nog läst dem fast det måste vara tio års sedan nu. Jag kommer inte ihåg något av dem för jag har inte spelat dem. Är inte de på sin höjd...sådär?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
ro83rt said:
Oj, jag har nog läst dem fast det måste vara tio års sedan nu. Jag kommer inte ihåg något av dem för jag har inte spelat dem. Är inte de på sin höjd...sådär?
Ungefär så =) Man KAN säkert göra något spelbart av dem. Om man vill.
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Ok, men för mig spelar det egentligen så stor roll. Om det gestaltar sig på så sätt att det andra går i stöpet är jag med så länge ni är med på mitt ganska snäva schema. Kommer vi i så fall köra något annat system?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
ro83rt said:
Ok, men för mig spelar det egentligen så stor roll. Om det gestaltar sig på så sätt att det andra går i stöpet är jag med så länge ni är med på mitt ganska snäva schema. Kommer vi i så fall köra något annat system?
Jag har ingen aning. Jag har definitivt inte bestämt mig för att SL:a än. Som jag skrev tidigare är jag egentligen ganska "gamemastered out".
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Jag vet, men eftersom du ändå gläntade på dörren så eldade jag på. Om vi hela tiden uttrycker oss som om det är du som ska leda kommer den tanken snart få fäste hos alla och det är självklart att det är du som tar upp dirigentpinnen :gremsmile:. Det är lättare att hitta spelare än det är att hitta en SL.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,607
Location
Rissne
ro83rt said:
Det är lättare att hitta spelare än det är att hitta en SL.
Japp. Dock: Om jag någonsin ska hitta tillbaks till det lustfyllda spelledandet får jag nog arbeta hårt på att stå emot sådant tryck =)
 

Leadbelly

Veteran
Joined
30 Nov 2008
Messages
8
Location
Nynäshamn
Hej hopp! Spelledare kan jag inte vara, men om ni behöver fler spelare så kanske jag kan vara med. Jag spelade Mutant RYMD litegrann på 90-talet så det vore en rolig nostalgitripp.
 
Top