Nekromanti STHLMs OSR-träff under jul/nyår

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Halloj på er!
Vi planerar en OSR-träff som ett break i våra megadungeon-kampanjer.
Det jätteviktiga med denna OSR-träff är att den kommer att inträffa under jul och nyår och definitivt inte före jul - för då är jag inte i Sverige.

De viktiga frågorna är:
- vilka vill vara med?
- vad vill vi spela?
- när vill vi spela?
- var vill vi spela?
 

Rob_UBBT

Warrior
Joined
25 Jun 2012
Messages
219
Location
Stockholm
  • Jag vill vara med
  • Bara det är någon D&D klon blir det bra, jag skulle dock föredra något med lite högre level då det känns som att man vanligtvis spelar level 1 karaktärer.
  • För egen del så är jag bortrest mellan den 24 och den 27 men därefter är jag tillgänglig.
  • Plats spelar mindre roll för mig så länge det är i Sthlm.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
- Jag vill vara med.
- Vi spelar såklart olika saker! Gärna riktigt korta onsies.
- Mellandagarna låter väl bra.
- Kanske någons kontor, alternativt Dragon's Lair, alternativt någons stora hus.
 

Shadowcaller

Veteran
Joined
15 Dec 2010
Messages
39
Location
Norrtälje
Jag kan vara med. Kommer ändå inte ha något annat för mig så svaret på alla frågor är "Ja". Det spelar ingen riktig roll för mig var vi spelar så länge vi är runt stockholm.

Jag är bekant med Labyrinth Lord och vissa andra OSR spel, men jag kan nog spela vad soem helst eftersom OSR-spel i regel är ganska enkla.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Jag tycker det är dags att börja spika datum och plats!

Jag föreslår Lördagen den 28e December.
Plats har jag ingen aning om...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Låter som ett bra förslag. Plats: DL, eller mitt eller anths kontor eller nåns hus, beroende på hur många vi blir.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Eksem said:
Låter som ett bra förslag. Plats: DL, eller mitt eller anths kontor eller nåns hus, beroende på hur många vi blir.
Då spikar vi datumet i alla fall?
 

hakanlo

Hero
Joined
25 Oct 2008
Messages
976
Location
Södra stockholm
Jag är intresserad och skulle gärna medverka. Ja, om det är öppet för alla, även sådana som inte har 20 års OSR under bältet men gillar grejen.

Då "när" och "var" redan tycks besvarats, så återstår "vad". På det svarar jag "som helst".
 

Rob_UBBT

Warrior
Joined
25 Jun 2012
Messages
219
Location
Stockholm
Hakanlo said:
Jag är intresserad och skulle gärna medverka. Ja, om det är öppet för alla, även sådana som inte har 20 års OSR under bältet men gillar grejen.
The more the merrier.
 

CSPTT

Veteran
Joined
16 Nov 2008
Messages
56
Location
Stockholm
Har inget liv...

Arkham horror :gremtongue: eller DnD, annars lär jag mig reglerna inför spelen vi ska spela
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Efter att chrull, i demokratisk anda, framfört att OSR-träff inte låter häftigt nog; genomfördes en omröstning.
Efter rösträkningen visade det sig att hela 100 % av chrulls röst var för för förslaget att byta namn till HoboCon.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
anth said:
Efter att chrull, i demokratisk anda, framfört att OSR-träff inte låter häftigt nog; genomfördes en omröstning.
Efter rösträkningen visade det sig att hela 100 % av chrulls röst var för för förslaget att byta namn till HoboCon.



Kan vi få någon slags headcount på de som fortfarande är intresserade nu när datum är spikat?

Ju tidigare vi kan bestämma lokal ju bättre tänker jag.

Personer som tidigare var intresserade innan datum bestämdes:
Arfert

Personer som visat intresse för den 28e (12st):
Anth
Eksem
Rob
chrull
Hakanlo
CSPTT
Anarchclown
cyberhest
Jarl
Owlbearpig
Stövelkatten
Shadowcaller
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
anth said:
chrull said:
Ju tidigare vi kan bestämma lokal ju bättre tänker jag.
Mitt jobb klarar bara av 8 pers., annars är det lugnt.
Vi kanske blir fler än 8, och blir vi fler än 8 vore det dessutom bra om vi har möjlighet att parallellspela grejjer tänker jag.
 
Top