Nekromanti (STHLM) Söker spelgrupp!

Joined
12 Aug 2013
Messages
159
Location
Stockholm
Hej,
jag söker en grupp att spela med och som gör det i Stockholm. Jag bor på Kungsholmen, men kan ta mig med bil om det behövs. Egentligen har jag redan en spelgrupp sedan tjugo år tillbaka, men alltsedan fler fått barn går det bara längre och längre tid mellan sessionerna. En av oss har till och med flyttat till Västerås!

Själv är jag 33 år gammal och har ett barn (och ytterligare ett på väg). Tillvardags jobbar jag som medieanalytiker.

Mest av allt skulle jag vilja spela Symbaroum, nya Eon, Mutant År Noll eller Western. Fast när jag tänker efter så går nog de flesta rollspel bra! Jag tänker mig att ni spelar typ en gång i månaden och inte alltför långa sessioner, då jag som småbarnsförälder har villkorad fritid. Detta, att ta kontakt på forum för rollspel med okända, är ngt helt nytt för mig och kanske vi kan ses över öl/kaffe för att känna efter om det "klickar".

Tveka inte att höra av dig/er!

/stefan
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Vi är ett gäng lirare kring 30-års-strecket som spelar en gång i veckan i Midsommarkransen, vardagar ca kl 17-21 inklusive gemensam middag. Vi spelar "dirty hippie games"/"post-forge-spel"/"progressiva rollspel" eller vad man nu vill kalla dem. Vi spelar sällan kampanjer som sträcker sig mer än 3-4 spelmöten och har ett starkt fokus på enkvällarslir varför det inte är så noga om du dyker upp då och då eller varje gång. Just nu är vi inne i en omgång av Simon Pettersson Svart av Kval, Vit av Lust som troligen sträcker sig 2-3 omgångar till så där är det bra läge att hoppa in!

Är det intressant så är du välkommen att komma och prova på, skicka ett PM eller skriv här!
 
Top