Nekromanti Stereotypa rollspelare...

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Personligen betraktar jag sport som moraliskt förkastligt, men ägnar mig ändå ibland åt det i form av streetrace (se på min site för foto av min maskin (den blå)) och flipper (mest för att ha något att göra medan jag väntar på mikrovågsugn, installation, nedladdning, rendering eller annan trög aktivitet).

Ni vet väl att Hitler tyckte idrott var bra? :gremshocked:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Är inte det en farlig kombination? [NT]

NT = No Text (Ingen text)
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Fast det här är sista "hur är du?"-tråden, okej?

Japp, jag är aktiv sportmotståndare. Människor som springer är för dumma för att uppskatta den njutning som enbart en behaglig promenix kan erbjuda. "Sport går bort" -det är mitt motto.
Håller med till 100%, bortsett från att jag föredrar att ta bilen framför en promenad. Inget "Vi ska alla den vägen vandra" för mig, jag tar bilen!!!

Nå, det är inte så allvarligt menat. Jag har många sportande vänner och respekterar deras val samt sympatiserar med dem då de uppenbart lider av svårartad sinnesförvirring. :^)
Det är dags att överväga att klassa sport som en samhällsfarlig sinnessjukdom!

Dessutom tror jag att muskelmassa och hjärna står i motsatsförhållande. Titta på de mentala giganterna: Einstein, Bohr, Hawkins och så vidare. Knappast muskelberg, eller?
 

Tarill

Warrior
Joined
25 Oct 2002
Messages
227
Location
Umeå
Re: Fast det här är sista "hur är du?"-tråden, okej?

Har alltid varit medveten om att jag är sinnesjuk... :gremsmirk:
 

Klok-Erik

Veteran
Joined
29 Oct 2002
Messages
1
Location
Mora
Re: Kampsport och rollspel

Lägg en Iwama Ruy Aikidoka till listan över budoutövande rollspelare...
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Tränar inte alls. Cyklar förstås en hel del men det är mer av tvång och snålhet än för att jag vill motionera eller tycker att det är kul.
 
Joined
27 Sep 2001
Messages
1,154
Location
Uppsala
Har inte glasögon (men linser), inget skägg och är varken trådsmal eller överviktig (har ju ingen tvättbräda heller, lite fett måste man ju ha).

Jag håller på med yoga regelbundet och gymmar oregelbundet. Dessutom tränar jag europeisk stridskonst två gånger i veckan (ni är välkomna på träning i Uppsala). Förutom det så cyklar och går jag en himla massa. Idrottar lite annat också, men lite mer sällan, t.ex. löpning, bergsklättring, innebandy, etc.

/Faehrengaust, allsysslare
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Jag brukar alltid flyga en timme före frukost. Och så kastar jag sten på brevbärare.

-JPS- som faktiskt inte är intresserad av mina medforumanvändare
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Dessutom tränar jag europeisk stridskonst två gånger i veckan (ni är välkomna på träning i Uppsala).
Ursäkta en dum fråga (man har väl en image att leva upp till...), men vad är europeisk stridskonst? Golf?
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Vi har nu kommit fram till att den stereotypa rollspelaren har glasögon, skägg och är antingen trådsmal eller överviktig.

Nu vill jag fortsätta genom att se hur många av rollspelarna som är idrottsmotståndare, vilket också tycks vara genomgående hos den typiske nörden. Vilka sportar, och i vilka sporter?

Själv håller jag på med badminton (), fast tyvärr inte på någon högre nivå, då det är brist på klubbar här i stan.

Jag vet inte om jag är någon stereotyp. Jag är i och för sig lite överviktig, jag har spelat Amerikansk fotboll och jag har linser. För tillfället är jag tränare i Amerikansk fotboll.

/Honken
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Hmm, vad många stereotypstrådar man missat, får försöka sammanställa lite.

Går inte omkring med något skägg, har inget synfel, är 180 cm lång, 70 kg och tränar styrketräning.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Finns den här stereotypen egentligen? Det är väl mest de som hänger i rollspelsbutikerna och på konventen som är så. Det vill säga spelledarna :gremwink:

Själv har jag slutat sporta just nu (brukade spela rugby och åka skateboard), ägnar mig mer åt styrketräning nu. Även om jag inte tränat på rätt så länge p.g.a fullt upp i plugget.

Vad det gäller andra saker jag vill att en stereotyp rollspelare ska uppfylla är det snarare detta jag väntar mig:

1. Tycker att Buffy är bra på riktigt.
2. Tycker att hårdrock faktiskt är en bra genre.
3. Tycker att svart faktiskt är en bra klädfärg.
4. Är högutbildad.
5. Något elitisktiskt lagd.
6. Något av en outsider, dock inte nödvändigtvis mobbad.
7. Höger politiskt.
8. Tycker att Babylon 5 är bra på riktigt.

Det passar dock inte in på någon rollspelare jag vet. Men ändå.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Försök OT

"Min japanska är långt ifrån god, men karate betyder väl "Den öppna tekniken" eller liknande."

"Karate" betyder "tom hand".
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Re: Stereoida rollspelare...

Jag är minsann gammal tennisspelare jag, slutade när jag flyttade till Linköping och började läsa på universitetet (går tredje året nu).... tiden försvann visst...

Svarar lite på Eksems lista:

1. Tycker att Buffy är bra på riktigt.
Helt oki som temorärunderhållning om jag inte har något att göra (när nu det händer). Har dock inte sett ett avsnitt på år och dar...

2. Tycker att hårdrock faktiskt är en bra genre.
Hårdrock är en skitbra genre!

3. Tycker att svart faktiskt är en bra klädfärg.
Svart är en skitsnygg färg (endast blå kan tävla med svart och då får det minsann inte vara något ljusblått flum)

4. Är högutbildad.
Blivande civilingenjör.

5. Något elitisktiskt lagd.
Umm, pass. Kan inte tänka mig att nån skulle kalla mig elitistisk.

6. Något av en outsider, dock inte nödvändigtvis mobbad.
Var outsider/ensamvarg tills innan universitetet, mindre nu (håller väl på att växa upp eller nåt? :gremsmile: )

7. Höger politiskt.
Um, va? Jag trodde de flesta var vänster. Jag är lite till vänster om mitten jag, nånstans....

8. Tycker att Babylon 5 är bra på riktigt.
Har nog aldrig sett Babylon 5, blev jag diskvalificerad nu?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Re: Biskop Nils, frälser ännu en vilsen själ

Misstänkte att det var något åt det hållet, men min teori var mer underhållande...
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Ursäkta en dum fråga (man har väl en image att leva upp till...), men vad är europeisk stridskonst? Golf?"

Golf förbjöds redan 1457 i Skottland. Det tog för mycket tid från bågskytteträningen för allmogen.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Stereoida rollspelare...

Nej, just politiskt har jag nog gjort största missen i mina fördomar (kan man ha fördomar om en grupp man själv tillhör?). Alla rollspelare jag känner är antingen fackligt vänster eller revolutionär vänster.

Men annars så ser ju vem som helst att min lista är långt mer pålitlig än jidder om skägg, vikt och sport! :gremwink:
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Stav

Hmm.... i senaste nummret av Fighter var det en artickel om Stav (från namnet från de oika strecken i runerna). någon slags nordisk (norsk) kampsport med ursprung från vikingatiden som hade levt sig kvar i någon gammal norsk adelsfamilj som vars senaste arvtagare hade jgift sig med en japan och sedan farit runt i japan ett tag för att studera hos en massa mästare för att bättre förstå Stav särart och komma på hur man ska kunna bevara det till eftervärlden. Verkade vara ganska mycket flum men en hel del substans också.

Vet inte om du också läser fighter men visst borde det vara någon som kanske skulle vara intressant för er i ARMA.

/Elin som just kom på att hon hade glömt att säga att det ett vapenbaserat (stav kvniv och kotsvär om hon minns rätt)
 

Ghorgareth

Warrior
Joined
9 Jan 2002
Messages
223
Location
Småland
1. Tycker att Buffy är bra på riktigt.
Öh, nej.

2. Tycker att hårdrock faktiskt är en bra genre.
Hängiven syntare...

3. Tycker att svart faktiskt är en bra klädfärg.
Svart är en mycket bra klädes färg, grå funkar, men inte lika fin.

4. Är högutbildad.
Tja, skall bli lärare men jag vet inte om det räknas.

5. Något elitisktiskt lagd.
Pass

6. Något av en outsider, dock inte nödvändigtvis mobbad.
Stämmer in, blivit misstagen för bög under hela gymnasiet.

7. Höger politiskt.
Nej.

8. Tycker att Babylon 5 är bra på riktigt.
Har aldrig sett.


6 eller 5 av 8. Klassas förmodligen inte som rollspelare här heller. Suck...
 
Top