Nekromanti Stekpannor och andra saker

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Jag skulle just till att steka mig lite korv när jag kom att tänka på den klassiska stekpannan i huvudet. Jag provade att svinga den ett par gånger i luften. Att drämma till någon med den platta sidan verkar vara vanligast... "men varför?" tänkte jag och vred lite på den, "Att smälla till nån med kanten borde juh göra mer ont och den blir lättare att svinga".
En tanke följde en annan och jag började fundera hur man kunde slåss med stekpannor lite granna och kom fram till att dom i min värld hamnar under kategorin "Yxor".

Nu undrar jag om ni har några fler hushålls föremål hemma man kan fantisera om att de är vapen och hur man på bästa sätt använder dom?

/Hartland - smått våldsam fantasi
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,470
Location
Helsingborg
Varför rycker ingen tag i ett knivställ i filmer och kastar iväg knivarna? Liksom, "Mister du en, så står dig fem åter". Vore rätt optat att kunna slänga iväg fem knivar på lika många sekunder.

Annars så gör gladpackrullen jävligt ont.

/Han som har tråkigt när han lagar mat
 
G

Guest

Guest
Mikrovågsugnen. Tar man bort skärmburen så får man en 2.4Ghz magnetronkanon som strålar dödsbringande radiobrus. :gremelak:
Färdighet? Rekylfria vapen kanske? Eller matlagning...
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,692
Location
Värnhem, Malmö
En rejäl mortelstöt i sten är ju aldrig fel när det kommer till improviserade vapen. Klubba skulle väl det klassas som, eller möjligen obeväpnad strid då den är så väldigt kort.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Skulle mycket väl kunna tänka mig att min ena ljuslykta kan göra hyfsat ont i palllet, sedans å ä ju alltid en stol en bra grej att slå på nån medm, lite otymplig kansek..Ananrs så finnes ju katruller & sådant åxå, lite gafflar & knivar..

/ Johjan K, som är duktigt slö
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Mina katter skulle bli ena sjujävla kastvapen...

Jag skulle också kunna kasta tanten på nedre botten, som är av gnom-storlek.

Erik, 1t8+2 i skada
 

Dandelion

Veteran
Joined
21 Mar 2001
Messages
42
Location
Karlskoga
Det grymmaste man kan råka ut för måste vara att bli dödad med sked.

Jag har en slags snedkapad och skarpslipad metallpip på en olivoljeflaska som jag köpt på konsum. Misstänker att det ursprungliga användningsområdet är att tappa folk på blod. Man kör helt enkelt in pipen i offret och flaskan fylls med blod.

Har alltid haft misstankar angående konsumpersonal. Konsum blir ju Musnok baklänges och låter inte det som en av The Great Old Ones så säg?
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Stekspade... Blir en härlig "klatchig" effekt när den smackar till. Fast den kanska inte gör så mycket i skada. -1 kanske? Annars så kan den kreative hitta fler användingssätt.

- Jocke
 

Whizzman

Warrior
Joined
4 Jan 2005
Messages
211
Location
Uppsala
Vad sägs om hushållsassistenten!
Efter en halvtimmes primitiv byggkonst plus ett smärre batteri har man helt plötsligt tillgång till en shredder av högsta kvalité!

Som en budgetversion av motorsågsmassakern! :gremlaugh:
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Spork

En spork är bra att ha om du råkar vara kannibal.
Hugg din fiende i bitar med knivsidan, ät upp bitarna med gaffeln, slafsa i dig resterna med skeden - och allt detta utan att behöva byta verktyg!

Gordeg
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Jo en gång hände det...

Jo en gång hände det att jag blev anfallen av en yxman i mitt kök. Jo det är säkert. Helt galen var han och ville sno mitt durkslag. Givetvis försvarade jag mitt durkslag så gott jag kunde, och jag vann!

Det närmsta jag hade till hands när han först anföll var det stora saltkaret så jag försökte stänka salt i ögonen på honom. Det visade sig vara en mycket ineffektiv metod eftersom han inte stod still, det är svårt att parera yxhugg med salt och sen hade han glasögon också.

Sen fick jag fatt på min kökssax. Fortfarande inställd på hans ögon så vinklade jag upp den och högg till. Hans glasögon pajade men han hade fortfarande full KP.

Tur att jag var så bra på att undvika för varken stekspade mot halspulsåder, matskedsmått hos näsbenet eller diskmedel mot fotsulorna ville fungera ordentligt. Han fick faktiskt in en träff på mig men jag hade satt en kastrull på huvudet då så det var lugnt. Stekpanna är förresten bra till parering men för mycket luftmotstånd vid anfall.

Skurken var dock körd när jag fick tag på min feta bröd/kött-kniv. Jag klöv honom ner till naveln!

Annars är det roligare att slåss mot ninjor.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Blir du överfallen i köket, så använder jag först knivarna, sedan mixern (om man har sinnesnärvaro nog att koppla i den medan den andre blöder), och därefter ketchup. Något underskattat är väl annars spisen - väldigt enkelt att vrida på, sen är det bara att trycka ansiktet, handen, bringan eller rumpan mot plattan, och det gör ont.

En lampa skulle jag inte heller tveka att drämma i nåns skalle, om jag vill att denna skulle få ont. Kuddar är bra om man vill köra på förvirringstaktiken, annars är flaskor nära i de flesta hem. Sånadär foton täckta med glas kan man kasta som en slags kastskiva också. Och musen.

Vad gäller stekpanna, så tar jag hellre ett grytlock och kör en Toker.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,692
Location
Värnhem, Malmö
Om vi diskuterar mitt kök specifikt så finns det en komplett uppsättning stämjärn där, så att folk kan karva in sina initialer i köksbordet. De är ytterst lämpliga som tillhyggen.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,581
Knocka med stekpannan, bind med påsförslutare, väck med vatten, sedan gör man den korta processen lång med osthyveln.
 
Top