Nekromanti Steampunk - En värld samt en kampanj

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Jag satt härom natten och skapade en hjälpligt sammansatt steampunkvärld, lite lagom utvecklad ur teknologisk synpunkt. Men fortfarande stora områden outforskade. Dessa håller på att upptäckas och exploateras...

Vad jag behöver hjälp med är att bygga upp en kampanjhandling i stort. Det kommer att vara 2 ev. 3 spelare. jag har funderat i banorna att de tre är lärlingar/hjälpredor/livakter till en hyggligt välkänd upptäcktsresande/vetenskapsman. Har funderat på att den gamla uven ska bita i gräset i et tidigt skede...

Deras lärare, vetenskapskillen alltså, ska ha en mäktig ärkerival för att få lite klassiskt stuk på det hela hade jag tänkt...

Men... jag behöver färska ideer, era ideer...

Frippe

Frippe [A-K o t y 2000]
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Nu ska vi se.

Vetenskapsmannen har en vacker, ung dotter som hans rival rövar bort. Dottern ska gifta sig om några dagar så hennes blivande make hyr in rollpersonerna för att spåra upp henne.

Den lilla expeditionen upptäcker en kannibalstamm mitt inne i djungeln och är tvugna att fly för sina liv.

Det är allt jag kan komma på för tillfället.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Inte illa alls...

En bortrövad dotter. förvisso klassiske, men icke ett scenario som är omöjligt att jazza till lite...

Kanibaler.. sounds good to me...

Ska tänka på saken... skriv gärna mera om du kommer på något...

Frippe

Frippe [A-K o t y 2000]
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Inte illa alls...

Det kan vara en tävling som professorn har ställt upp i. Rollpersonerna är hans assistenter/vakter. En av han motståndare försöker hela tiden sabotera och det är upp till rollpersonerna att försöka stoppa honom.

En kamp mellan två vetenskapliga expeditioner att först upptäcka källan till en flod/en okänd sjö/ett okänt folkslag/bestiga ett berg.

Lite skräck kanske. Långt inne i den hemska djungeln finns det en lönsam handelsstation där det handlas med elfenben och dylikt. Varorna transporteras sedan nedför en flod till civilisationen. Av någon anledning har kontakten med handelstationen brutits och rollpersonerna skickas dit för att undersöka vad som kan ha hänt. Rollpersonerna är stadsmänniskor och hamnar i en tryckande, hemsk djungel full av konstiga ljud och varelser. Träffas kanske på några vänligt inställda infödingar som berättar vilka onämnbara fasor som djungeln innehåller.


"Talk is cheap because supply exceeds demand"
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Guld... rent guld...

Kanonide! Jag gillar den till 100%... eller 98% Jag funderar nämligen på att en av rollpersonerna är en förrädare/spion... men jeg vet inte... kanske lite väl klassiskt...

Lite skräck är aldrig fel, särskillt inte om spelarna verkligen hänger med på noterna och spelar bra...

Hoppas att ingen av spelarna läser detta bara... :)

Stort tack än en gång!

Frippe

Frippe [A-K o t y 2000]
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Ett förslag

En expidition till nöje för någon rik krösusu som betalar för att få se djungeln (tillräckligt för att få RP's intereserade)Väl där ute kan de bli attackerade av något de inte hinner se, knockas och vaknar på ett helt annat ställe. Det mesta av utrustningen borta och alla utom RP's och den rike försvunna. En farlig skräckfylld färd hem väntar dem, hela tiden under gnäll från krösusen.

"Beware of the Cöla Craver!"
 

Frippe

tackar som frågar
Joined
15 Oct 2000
Messages
212
Hmmm....

Jag ska sätta mig ner och kombinera ihop alla förslag till en härligt intrigerande soppa... hehe , gnuggar redan händerna... d blir kanon att lägga in en bortskämd och gnällig riking... hehe....

Ännu en gång, tack för uppslagen och skriv gärna mer om du vill...

Frippe

Frippe [A-K o t y 2000]
 
Top