Nekromanti Statusrapport II

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
My modem is shot.

Jag har redan en level teensomething odöd prästinna på Steamwheedle, men jag kommer ändå att vara lite efter när jag väl kan komma igång.

Erik, lätt bitter när han äntligt hittat nåt kul att göra
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Woo!

Jag tänkte hålla mig på lvl10 tills alla andra är där så vi kan köra raider och utvecklas tillsammans.

Tills vidare har jag funderat på att hitta lämpliga yrken att sysselsätta mig med. jag har inte spelat WoW tidigare och har -noll- koll på yrkena.

Trollkvinna, ung vacker och magiker. Vad passar henne? Funderar på herbalism och alchemy. Ge mig råd och tips!
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Re: Woo!

En sak upptäckte jag snabbt, och det är att alla yrken snabbt täcks upp av gillet, så råd nummer ett är att vara självisk och ta de yrken som hjälper dig själv bäst.

Det sagt, så brukar tailoring vara en sån där bra grej för magianvändare, för då kan man tillverka sina kläder själv, för att inte tala om bags. Till det kan något samlar-yrke vara lämpligt för att tjäna pengar - herbalism, skinning eller mining. Tailoring/enchantment är en vanlig kombination, men enchanting är så otroligt dyrt att jag inte rekommenderar att börja med det yrket, utan köra något du kan tjäna pengar på i början och sedan växla över senare i spelet.

Herbalism och alkemi som du nämnde är också en bra kombination.

För tillfället tror jag gillet saknar en engineer och en blacksmith (om inte någon av de som spelar när jag inte är online har valt dom yrkena).
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Re: Woo!

Jag tror att den andra Erik pratade om att vara just det där. Själv är jag herb/alch och det är en schysst inkomstkälla så långt, man hittar alltid växter för ett par silver när man är ute och grindar och det täcker upp träningskostnader och reparationer. Pottorna man kan göra är dock inte tillräckligt användbara än för att det ska vara lönt, bättre att sälja råvarorna.
 
Top