Nekromanti status.....

seinet

Swashbuckler
Så får man status... [OT]

Jo, ju fler livbåtar man räddar, ju fler farliga rutter man klarar av och ju oftare man klarar transporter med tidsfrist så får man mer status.

Det kan vara bra om man skall ta lån senare faktiskt /images/icons/smile.gif

/Seinet Wintermute - Pratar förståss om det GRYMMA spelet Ports Of Call (POC) (till PC)

Gardener

Champion
Ports of Call [WOT]

Måste ju påpeka att Ports of Call finns till fler plattformar än bara wintel. För det är verkligen ett suveränt spel även om jag aldrig lyckades bli så bra på det även om jag spelade det en del. Oil Imperium däremot (originalet då, inte den mesiga efterhandskopian) som jag gick över till senare blev jag desto bättre på. Tror rik oljeshejk passar mig bättre än sliskig redare. ;]

Å för att låtsas följa forumets ämne så tänker jag inflika att det kanske vore intressant att rollspela redare, en hektisk vecka på kontoret kanske?

ion

Veteran
Har forumcheferna tänkt på att statussystemets funktion leder till att folk postar onödiga meddelanden utan nåt vettigt innehåll bara för att höja sin status, istället för att hålla sig till ämnet...

...som det här till exempel /images/icons/wink.gif

seinet

Swashbuckler
Re: Ports of Call [WOT]

Nu får man väl gläsa lite då med att säga att man hade runt 8 supertankers på PoC. /images/icons/smile.gif

Och för att inte styra tillbaks till rollspel så tror jag nog det skulle vara rätt tråkigt att spela redare om man inte redan är rejält framgångsrik så man kan hitta på lite annat. Fast vem vet? Någon som sett filmen Virus? Där är det ju en liten småredare som planerar att dra sig tillbaka och lastar alla sina ägodelar på en pråm och ger sig ut någonstans (med en mindre bestättning) och så händer det där konstiga som jag inte kommer berätta. Men ni kan ju läsa lite om den på IMDb (http://www.imdb.com/Title?0120458) eller varför inte traska till videobutiken och hyra den? Det är dock ingen bra film IMHO.

/Seinet Wintermute - Hade bara en föreläsning idag

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Ditt inlägg innehöll iaf en fråga som är värd att besvaras...

Visst har "forumcheferna" tänkt på det. Det är därför det finns moderatorer som kan ta hand om spam. Det har ju faktiskt hänt att forumet har spammats ner med typ 150 meddelanden längst bak i något forum där upphovsmannen till spammet inte tror att det kommer att upptäckas. Det har också hänt att någon har gjort reklam för någon websida/whatever i varje forum, men sådant har ofta tagits hand om innan vanliga användare märker av det.

Men många onödiga inlägg blir det förståss, och det är väl möjligheten att gå upp i rang som lockar på något sätt. Se på traditions klotterplank där man har tagit bort rangerna bara pga för mycket spam ifrån användare.

Hasse

Hero
Re: Ports of Call [WOT]

"Och för att inte styra tillbaks till rollspel så tror jag nog det skulle vara rätt tråkigt att spela redare"

Säg inte det, se på Rederiet, det har hållit på ohälsosamt många år. Återstår bara att SVT gör rollspel av det, Rederiet -Rollspelet./images/icons/crazy.gif