Nekromanti stats för hjältar

Perenna

Swordsman
Joined
5 Apr 2001
Messages
655
Location
Göteborg
skulle inte neogames kunna göra en bok med stas för hjältar och lite annan kul info

Nej, usch... Ingen 'Hjältarnas handbok' till Eon! 'High fantasy' känns inte riktigt rätt när det gäller Eon...

Menar Du bara de kända personerna som här och var nämns eller som dyker upp i historien, exempelvis Emrynn, Carwelan, Ivian och liknande, så hade det varit kul. Frågan är om en sådan bok skulle löna sig...
 

Akutabi Gamma

Veteran
Joined
24 Jun 2002
Messages
157
Location
Metroplexet Dals-Rostock
Hjältarnas Handbok och övriga hjältar

Nej, använde man "Hjältarnas Handbok" blev det bara en übermensch som klarade allt som kom i vägen. Man kan få tillräckligt bra rollpersoner i Eon ändå...

Gillar heller inte iden med massa hjältar. Skulle bli lite tråkigt med en bok som bara innehöll massa siffror och liten beskrivning om personen i fråga...
 

lyfalitrorjag

Veteran
Joined
24 Feb 2002
Messages
121
Location
lund
Re: Hjältarnas Handbok och övriga hjältar

varför skule man inte kunna ha en sådan bok. om man har valt gladiator är det nog roligast att få möta cian solo eller vad han hetter när man kört länge eller slå sig samman med jac vobar och tzorelan
 

Bullowar

Veteran
Joined
20 May 2001
Messages
72
Location
Vrigstad, Småland
Re: Hjältarnas Handbok och övriga hjältar

Njae, inte direkt. Det finns regler för hjältar på http://www.alfaweb.nu/eonse som vi har testat en gång. Och då gjorde vi ändå om dom lite så att rp blev ännu bättre (vi ville köra ett rädda-världen uppdrag =). Det hela slutade efter cirka en timmas spelande när alla var döda. Riddaren blev skjuten i handen och förblödde, alven fick ett svärd i magen och trollkarlen ramlade ner från ett hustak och slog ihjäl sig mot en sten. Länge leve eon =)

Men jag tycker inte heller att "hjältarnas handbok" skulle vara en bra idé. Neogames har väl att göra som det är, och jag tror inte att jag skulle lägga mina slantar på en sån modul iaf.
 

Cerec

Veteran
Joined
7 Aug 2001
Messages
127
Location
Landskrona
Re: Hjältarnas Handbok och övriga hjältar

Hitta på deras värden själv.....menar du att du skulle lägga ut 179kr för att få massa hjältar spel data??
 
Top