Berätta...
Ok, har spelat för det mesta Fantasy eller åtminstone "svärd och magi" scenarios, lite cyberpunk i nutid en gång, men det var inte så min grej - laptops och mobiltelefoner..
Började med Vampire (Dark Ages) när jag var på universitetet. Lite ovanligt kanske att börja med just det och också ganska sent, men så var det. Så har jag i alla fall aldrig haft den där treasure hunting/monster killing-phase de flesta "unga" spelare kanske har..
Senare har jag spelat med olika grupper, Midgård, Gurps, AD&D, sådant. Det var både i ganska "seriösa" grupper med strikta regler att stanna i karaktär under spelet (prata bara i första person och direkt tal, mycket stämning etc), och ganska oseriösa grupper där man bara hade kul, gjorde galna saker och skrattade hela kvällen. Båda har sina fördelar, beror också på hur gruppen funkar ihop och på dagens form, kanske.
Det där med stämningen är bäst i en grupp där man känner varandra väldigt bra, tycker jag. Har spelat några år med samma "core" grupp - der var på en Midgård värld med anpassade Hårnmaster regler - från den tid har jag de bästa rollspel-minnen.
Men nu har jag inte spelat i över 6 år (jobb, många flytt, som sagt..). Skulle gärna vilja hitta någon "stabil" grupp igen, men till en början vill ja bara spela igen.
Räcker det?

Kan berätta mer imorgon, har fått meijl med adressen, så ska nog dyker upp. Hoppas att det är ok?
K.