Nekromanti Start föremål

Mumfie

Veteran
Joined
27 Oct 2004
Messages
53
När en rollperson ska man ta föremål från alla tre yken eller bara det sista. Annars kan rollpersonerna äga runt 3 bilar 3 hus mm.

Och vapen om rollpersonen slumpas fram och får ett vapen t.ex en pistol ska han få välja fritt bland pistoler och revolvrar för att hitta den bästa eller ska man begränsa valet till mellanstora pistoler och stora revolvrar. Min grupp kör med det sistnämda.

Hur gör ni?
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Hus och bilar ersätter varandra. Ta det finaste eller det senste. Beror väl lite på varför man går ner sig antar jag.

Vapen beror på varför man får ett vapen. Är man kriminell så går ju vad som helst bra.

I övrigt får man väl låta det där sunda förnuftet styra.

chrull
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Startföremål

Det står i reglerna att rollpersoner inte får ha mer än en bostad, de får helt enkelt välja vilken av bostäderna denne vill ha. Märk att alla bostäder kostar att behålla, att ha en lägenhet innebär hyra, Lyxvillor har alltid amorteringar kvar så Spelledaren får väl bestämma summan för amorteringen. Fordon kan de ju ha fler men de kan ju ändå bara använda ett samtidigt och jag kör även med att bensin kostar. Vapen tycker jag de kan välja i princip vilket de vill, inget vapen är ju optimalt på alla sätt, det finns ju alltid andra vapen som är bättre på något sätt. Något som inte bör tillåtas är att om man vill ha en vanlig pistol så väljer man en L&M Annihilator, säljer den och köper ett vapen av önskad typ.
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Vi har begränsningar på vissa vapen....Interdynamics ligger alltid högst på önskelistan, då dessa grejer ofta är bäst, men jag förbjuder dem. Den gyllene Dragon Deluxe skulle också kännsa konstigt om en rånare sprang runt med.

/MovinGalt
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Vad är det som är bäst med Interdynamics? Visst, de gillar att ha stora kalibrar men då får man ju ta med i beräkningen att de väger ordentligt och låter antagligen som satan. Skulle du som vanlig skurk ha ett Interdynamics prickskyttegevär som han ändå inte kan bära och tar fem minuter att göra skjutklart? En rånare som har en dragon deluxe är vad jag skulle kalla dum i huvet, den är dålig på alla plan förutom att spänna sig ordentligt med vackra vapen (Överklassare). Jag håller med om man ska ha begränsningar men låt dem då istället få testa vapnena och låt dem se hur urusla de är i många situationer.
 

MovinGalt

Warrior
Joined
21 Oct 2002
Messages
372
Location
Stockholm
Re: Start föremål [OT]

Att de låter mycket ser de väl som en bonus. Eller så har man ljuddämpare. Voila.

Skulle du som vanlig skurk ha ett Interdynamics prickskyttegevär som han ändå inte kan bära och tar fem minuter att göra skjutklart?
Ska man prickskjuta är nog inte fem minuter ett problem, jag förutsätter att man vet var målet dyker upp och kommer i tid med minst 5 minuters marginal. Vikten kanske, men man kan ju ta bilen.

Jag håller med om man ska ha begränsningar men låt dem då istället få testa vapnena och låt dem se hur urusla de är i många situationer.
I vilka situationer skulle en Interdynamics vara sämre en exempelvis en Beretta? Jag har inte boken här, men Inter-vapnen har bra stats vad jag kan minnas.

Dessutom tror jag att det i Offensiv nämns att Interdynamics (bara) säljer till någon väktarfirma eller liknande, ytterligare en anledning till att jag är snål med deras grejer.

/MovinGalt
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Har du missat att den kriminella värden till största delen bygger på attityd och till mindre del på professionalism och yrkesskicklighet? En Interdynamics är attityd på gatan, precis som en Dragon Deluxe innebära göra det. En mängd vapen i Neotech är attitydvapen, inte praktiska vapen. Att sedan attitydvapen på pappret är bra på att ha ihjäl folk gör inte saken sämre. En rånare bär inte vapen för att skjuta folk med det, han bär det för att hota folk med det. Då ska det se farligt ut.

/RipperDoc
 

MongoMan

Swordsman
Joined
20 Sep 2004
Messages
525
Location
Karlstad, Värmland
Re: Start föremål [OT]

Att de låter mycket ser de väl som en bonus. Eller så har man ljuddämpare. Voila.
Jag skulle inte tro att det finns just nån ljuddämpare till en SN-2 ATP då det bara är onödigt eftersom vapnets främsta användningsområde är just att spänna sig med.
I vilka situationer skulle en Interdynamics vara sämre en exempelvis en Beretta?
I en eldstrid kan det vara bra att kunna skjuta mycket. Deras vapen har på grund av sin kraftiga kaliber tämligen medioker magasingkapacitet. Samt om man skulle köpa mycket ammunition för att skjuta desto mer så kan man ju nämna att 50.AE kulorna kostar dubbelt så mycket som vanlig annan ammunition. Sen har vi ju det med vikten också.

Anledningen till att jag mest använder mig av SN-2 ATP pistolen som exempel är att den verkar vara populärast i min spelgrupp samt att Interdynamics bara har fem vapen ute på marknaden.
 
Top