Nekromanti Starship troopers

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
Är det nån som har brädspelet till Starship troopers? Jag har nämligen tänkt lägga rabarberna på det och undrade om någon har nån rekomendation/varning. Då skulle jag bli glad :gremgrin:

M.F.H.

Fatlizard
 

Skuggvarg

Hero
Joined
22 Aug 2001
Messages
1,346
Location
Västerås
Köp det!

Jag har aldrig hört talats om det, sett det eller läst något om det, men jag tycker ändå du ska köpa det. Är det bra, bli glad. Är det dåligt, muttra surt. För mig spelar det ingen roll, det är ju ändå inte mina pengar.

/Skuggvarg - ger vansinniga rekommendationer
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,584
Bra råd!

Jag har aldrig hört talats om det, sett det eller läst något om det, men jag tycker ändå du ska köpa det. Är det bra, bli glad. Är det dåligt, muttra surt. För mig spelar det ingen roll, det är ju ändå inte mina pengar.
Precis så brukar jag rekommendera, även då det gäller mina egna pengar!

Skuggvarg - ger vansinniga rekommendationer
Nejdå, den var mycket vettig! Vågar man inte chansa kanske man missar något.
 

Kitzune

Swashbuckler
Joined
4 Dec 2000
Messages
1,808
Location
Karlstad.
Jag skulle bli glad om du svarade på följande frågor:

* Vart får man tag på härket?
* Vad kostar härket?

Tackar på förhand.

/Alexander Gyhlesten, som tycker ST är en förbannat bra film.
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Nja...

Nu så hatar jag ju filmen så du kan ju ta min uppfattning med en nypa salt, men...

(Jag antar att du menar spelet till filmen. Det fanns nämligen ett brädspel till boken också, men det gick mer i stil med gamla hederliga taktiska brädspel).

Brädspelet var lite kul att spela någon gång när man inte hade något bättre att göra. Det var enkelt och det gick ganska fort.

Problemet var att det fanns näst intill ingen variation i det. Det finns ett tiotal infanterister med färdiga värden, ett knippe buggs och fyra (har jag för mig) kartor. Du spelar igenom det dussin scenarier som finns med och sedan kan du ställa upp det på hyllan och glömma det.

Gillade du filmen så kan du väl lägga ut en 100-200 kr på spelet, men mer än så är det knappast värt.

/Henrik
 

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
Härket finns på...

Tradition i Malmö och jag kommer inte ihåg den exakta prislapen. Filmen äger och det gör boken med. Tack för tipsen, det lutar defenitivt åt att jag köper!!

M.F.H.
Fatlizard
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Jag tror jag kan fylla i vad Sabelkatten just sade. Det finns två Starship Troopers-spel, varav det gamla (som bygger på boken) är rätt skönt och klurigt, medan det nya (som bygger på filmen) bara är tanklös action, action, action. Inte så kul i ett brädspel. Du spränger en massa bug holes bara. Om och om och om igen i all oändlighet. Trist. Det hade varit ok om spelsystemet varit rått och prygligt, men det är det alltså inte. Undvik.

/Rising
 

fatlizard

Veteran
Joined
25 Oct 2002
Messages
78
Location
Jörpträsk
ööö, nu blev det rätt klurigt. Jag älskar både film och bok och är inte helt säker på om det är det bok-baserade spelet eller det film-baserade. Men jag tror jag ska till Malmö i helgen då får jag nog reda på den saken.

Tack!
Fatlizard
 
Top