Nekromanti Starka Besvärjelser?

Orthan

Veteran
Joined
7 Jun 2002
Messages
23
Location
Sthlm, Sollentuna, Rotebro
min magiker är mer av en alkemist och kan lite praktiska besvärjelser och sen ett par kemiska proseser.. mitt problem är att ja vill ha en besvärjelse som ja kan försvara mig med... ja vet att eons magi system inte direckt är nåt offensift men om nån av er har en bra besvärjelse eller tips så skulle ja vara tacksam!
 

Glittergrus

Veteran
Joined
29 Mar 2001
Messages
120
Location
Eskilstuna
Enda egentliga sättet är väl att konstruera en egen.
Om du inte har mystik och magi, skaffa den för trots vad en del påstår så räcker verkligen inte "grund magireglerna".
 

Del'Amarth

Veteran
Joined
24 Mar 2001
Messages
150
Location
metropolen
Som alkemist skulle du kunna göra en mooffe artefakt att försvara dig med istället? En stav med eldbollar är väll en klassiker?
 

Nkari

Veteran
Joined
24 May 2002
Messages
192
Location
Örebro
Det finns inga direkt universal besvärjelser i EON som tar kål på fiender på en runda.. (om man inte alstrar typ 6-7 filament.. ) Blixt skulle jag anse som en av de mest universella skade besvärjelser.. (dels får offret svårare att skada dig..(smärta) och han får trauma som gör att han kommer att dö förr eller senare.. se bara till att du har någon och stå bakom så att mr bad guy inte kan bonka dig med sitt vapen..)


Annars så skulle Den nekrotropiska effekten trauma vara ganska effektiv eftersom personen får Ob1t6 trauma per nekrotropiskt filament.. dock så får du se till att han/hon/det inte kan slå på dig.. =)


Arotar Tolexos dödsblick (magnitud 3)
Alstra (vilken aspekt du har som primär) Ob4t6
Transformera Ob4t6 (Din aspekt till Nekrotropi) (snabbt)
Besvärjelse Ob4t6 (Ob3t6 trauma) (snabbt)
Tid: 1 runda

Om du inte vill väva den snabbt.. så tar den 2 rundor och är Ob3t6 för transformera och besvärjelse

Blixt är enkel..
Alstra fototropi
Besvärjelse

För varje filament så gör du Ob1t6 skada.. mjukt läder skyddar från 5 i skada, härdat läder 10.. metall.. inget..
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
Ett Par Starka Besvärjelser!!

avliva
alstra ataxatropi 4, transformering 4, besvärjelse 3, besvärjelse 1.
tidsåtgång: 2 rundor
räckvidd: 30 meter
varaktighet: permanent

offret slår genast OB3T6 extra mot dödsslaget.

---

blixt
a fototropi 4, besvärjelse 4.
tidsåtgång: 1 runda
räckvidd: 30 meter
varaktighet: omedelbar.. ehr.

en blix som gör ob4t6 i skada.

---

cyprofax himelska resa
a. biotropi 4, transformering 4, besvärjelse 2, besvärjelse 2.
tidsåtgång: 2 rundor
räckvidd: beröring
varaktighet: permanent

besvärjelsen läggs på en död. den döde får genast slå ett dödsslag med två nivåer mindre (-ob2t6). lyckas han lever den döde igen..

---

Dödsängelns inkarnation (hitta på ett eget namn då!!! :p)
a. heliotropi 4, besvärjelse 4.
tidsåtgång: 1 runda
räckvidd: personlig
varaktighet: momentan (60 sekunder)

gör alla slag mot PER, övertala, ledarskap, skådespel och en massa andra personlighetsbaserade färdigheter fyra nivåer enklare.

-----------

de sista två är överjävligt effektiva. tänk dig att du kan återuppväcka de dödade soldaterna på 2 rundor (glöm inte bort att förbinda såren!!).. eller att vråla "knäböj!!!" på slagfältet och sedan bara gå och hugga huvudet av fiende-härens soldater, en efter en.. alternativt blir man ju en överjävligt bra härförare..

den sociala biten är oftast enklare och bättre att klämma åt fienderna på än den fysiska.. särskillt om man är magiker!!
 

DarkAngel

Veteran
Joined
14 Jan 2002
Messages
66
Location
Stockholm
Re: Ett Par Starka Besvärjelser!!

Du skriver bar atransformering.... Är det inte relevant vad man transformerar till? Eller bara jag som är ute och cycklar (igen?!?)
 

WolmerX

Warrior
Joined
22 Jun 2000
Messages
365
Location
Göteborg
Re: Ett Par Starka Besvärjelser!!

Det e inte nödvändigt att veta vilka transformeringar som görs, bara man vet hur svåra de är.
 

Sabelkatten

Swordsman
Joined
7 Sep 2000
Messages
653
Location
Sundbyberg
Re: Ett Par Starka Besvärjelser!!

avliva
alstra ataxatropi 4, transformering 4, besvärjelse 3, besvärjelse 1.
tidsåtgång: 2 rundor
räckvidd: 30 meter
varaktighet: permanent

offret slår genast OB3T6 extra mot dödsslaget.


Om inte jag minns fel så så funkar inte det här. Effekten "Avstånd" måste vara av samma magnitud som effekten den appliceras på, alltså borde besvärjelsen vara:

avliva
alstra ataxatropi 4, transformering 4, besvärjelse 2, besvärjelse 2.
tidsåtgång: 2 rundor
räckvidd: 30 meter
varaktighet: permanent

offret slår genast OB2T6 extra mot dödsslaget.

/Henrik
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Re: Ett Par Starka Besvärjelser!!

Det kan vara bra att veta vad man transformerat till om (när) man misslyckas med besvärjelseslaget/slagen och står med ett par filament man kan kanske inte kan dissipera under kontrollerade former /images/icons/clown.gif.

Men som sagt, det är ganska lätt att ta reda på själv.
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,217
Location
Göteborg
Anmärkningar

Angående den himmelska resan så tror jag att man måste hitta tillbaka själen först. Titta på Omkars mirakulösa återuppväckelse.

eller att vråla "knäböj!!!" på slagfältet och sedan bara gå och hugga huvudet av fiende-härens soldater, en efter en.. alternativt blir man ju en överjävligt bra härförare..
För att balansera upp det kan man ju göra så att den bara gäller tills dess att man använder den. En engångsgrej helt enkelt. Sen får man alstra om.
 

Del'Amarth

Veteran
Joined
24 Mar 2001
Messages
150
Location
metropolen
Re: Anmärkningar

"För att balansera upp det kan man ju göra så att den bara gäller tills dess att man använder den. En engångsgrej helt enkelt. Sen får man alstra om."

Varför skulle man vilja balansera upp det? Att balansera en besvärjelse för att den är användbar är bara löjligt. Vad jag kommer ihåg så är effekten temporär, vilket motsvarar ungefär 1-2 minuter eller så?


"eller att vråla "knäböj!!!" på slagfältet och sedan bara gå och hugga huvudet av fiende-härens soldater, en efter en.."

Jag tror knappast att du hur stor övertalningsförmåga du än har kan övertala en fiendehär att knäböja.
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
Re: Anmärkningar

Varför skulle man vilja balansera upp det? Att balansera en besvärjelse för att den är användbar är bara löjligt. Vad jag kommer ihåg så är effekten temporär, vilket motsvarar ungefär 1-2 minuter eller så?

Njae... 'Makt' gör det lättare för den drabbade att lyckas med typ Ledarskap, Förföra, Övertala(?) etc...
Det krävs fortfarande ett slag mot en färdighet. Hur länge effekten av det lyckade färdighetsslaget (typ Ledarskap) kvarstår är väl upp till SL antar jag.
Om jag inte missminner mig går det att 'Provisorisera' effekten 'Makt'.


Jag tror knappast att du hur stor övertalningsförmåga du än har kan övertala en fiendehär att knäböja.

Säg inte det./images/icons/wink.gif
Men det behövs nog en bra diff på tärningsslaget.
Om man kan få den härföraren att knäböja, så kanske det räcker för att hela hären att knäböja.
 

Kimon

Swordsman
Joined
21 Nov 2001
Messages
679
Location
Uppsala
I försvarssyfte är 'Skimmer' [Heliotropi] mycket svårslagen. Varje magnitud ökar anfallarens svårighet med +Ob1T6. Provisorisera effekten och använd en hög magnitud (typ 5+).
Den ökar också svårigheten för dina närstrids/avståndsanfall med lika mycket, men det spelar väl mindre roll, då du anfaller med magi.

Vill du anfalla föreslår jag 'Smärta' [Psykotropi], som ger +Ob1T6 poäng smärta per magnitud. Målets pansar ignoreras så första magnituden räcker utmärkt.

Vissa varelser ignorerar smärta och då får man tyvärr lov att plocka fram 'Blixt' eller någon dylik besvärjelse.
 
Top