krank said:
Magnus Seter said:
Jag har några inledande frågor som kan komma att påverka det jag säger sen.
Varför är det viktigt att ange etnicitet? Spelar det en viktig roll i spelet? Skulle beskrivningarna funka lika bra utan att ange etnicitet? Om inte, varför?
Det jag är ute efter är att jag inte tror att du kommer att hitta ett alternativ utan att ha listat ut vad du vill med att ange etnicitet. Om du får fram ett bra svar, kan det vara steg 1. Sedan kanske vi kan hitta alternativ.
/M
Jag vill egentligen inte ange etnicitet alls. Jag vill beskriva utseenden... För att jag har SLP:er i huvudet som ser ut på ett visst sätt, och tänker mig att det finns spelledare därute som gillar att få utseendebeskrivningar på SLP:er.
Åh, det är mycket smaksak men jag förstår vad du menar! Personligen tycker jag om SLP som är beskrivna med några nyckelkänslor, så att man kan drömma upp SLPs utseende i huvudet. Typ "ett ansikte som hugget ur sten och överarmar som två stockar med ett långt rödblont hårsvall och en bister uppsyn", typ. Annars (återigen min personliga åsikt) tycker jag att många äventyr blir lite av en persondata-uppradning. "Ni ser en man 183 cm lång, läderrustning, läderbyxor, läderskor, kort brunt hår, gröna ögon"... och så vidare.