Nekromanti StarCraft rollspel?

Joined
18 Aug 2000
Messages
319
Location
Sverige, Stockholm
Nu har någon skrivit en tråd längre ner att det finns ett StarCraft rollspel. Då jag är ett StarCraft fan så gör jag här en allmän förfrågan om någon vet var man får tag på ett sådant. Borde inte Blizzard göra reklam för ett sånt?

I'm a bastard in disguise as a human.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Det är inte ens ett komplett rollspel, utan kallas StarCraft Adventure game och är tänkt för att introducera spelare för grundläggande rollspelande med Alternity systemet. Det använder sig dessutom av en förenklad version av Alternity reglerna, vilka skiljer sig en hel del från det fulla systemet.

Vill man skapa egna rollpersoner (finns färdiga med) så får man införskaffa Alternity. Tyvärr så är detta det första Alternity tillbehör som WoTC skapat på egen hand, och det är därför mer att se som ett dyrare reklamblad för Alternity.
Som system så får jag säga att Alternity är helt ok.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Ja, tyvärr.
Dock så går supporten av spelet över till www.alternity.net Så en del gratismaterial kommer väl att dyka upp fram igenom.

Tyvärr så var inte Alternity det enda spel WoTC lade ned, allt som inte är D20 läggs ned, även Dune och Marve spelet (minns inte vad det heter).

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
Varning

Ta inte Alternity: StarCraft Adventure Game som ett rollspel. Du har mer bakgrundsmaterial i lådan till ditt StarCraft... den som vill använda StarCraft kan lika gärna sammanfatta det som händer i dataspelet och skriva sin egen bakgrundsbeskrivning och sina egna regler... det får man garanterat ut mer av än att ens bläddra i Alternity's variant.

Tyvärr.
 

Archer

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
1,999
Location
Mölltorp, Sverige
Re: Varning

Det är nog bättre i så fall att införskaffa sig Alternity och skriva sin egen Starcraft kampanjmodul till det än att köpa "reklamboxen" som man får kalla Starcraft adventuregame.
Taskig reklam dessutom.


/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Tja, jag och en kompis håller på att utveckla en komplett crossover mellan ALien vs. Predator, StarCraft, Conspiracy X och AEON Trinity. Vi har inga direkta produktionsplaner, men det kommer nog upp så småningom.

/staffan

szandor@szandor.com
Tel: 073-695 05 19
Fnuppa: 3 blobbar
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,649
Location
Uppsala
<I>", men det kommer nog upp så småningom."</I>

Skulle inte lita allt för mycket på det med tanke på hur många projekt också du "split:ar" din dicepool mellan :)
 

Primas Antonio

Veteran
Joined
23 May 2000
Messages
182
Location
Göteborg
Jag har en bra idé, om du inte ogillar starka Gotiska/Medeltidsinslag i SF. Spela spelet Blizzard snott Zerg, Vau och Xel'Naga ifrån; Fading Suns. Förutom att De Kända Världarna är i slutet av en tusenårig medeltid, och att man brukar portaler (gjorda av Annunaki=Xel'Naga)för rymdfärder är likheterna slående. Den helt organiska infekterarrasen finns, kallas Symbioter, och Protoss är så nära en rippoff på Vau man kan komma. Blizzard har t.o.m "lånat" utseendet.
Att Fading Suns måste varit Blizzards största inspirationskälla torde vara uppenbart, så varför nöja dig med en blek, urvattnad, simplifierad (om än mindre teknologifientlig) kopia när du kan uppleva originalet; Fading Suns.

/Antonio, de Kända Världarnas betvingare.
 

Herr Celric

Veteran
Joined
2 Aug 2000
Messages
24
Köp det för gudsskull inte om du inte redan har gjort det. Ett rollspel är det inte direkt och även om man diggar starcraft blir man grymt besviken. Jag gjorde tabben att köpa skiten. Var intelligentare än mig och lägg dina pengar på något annat. Men visst, bara för att jag avskydde det så behöver inte du eller någon annan för den delen göra det..
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,420
Jag får nog anses som den skyldige som fått dig att få upp ögonen om något jag inte visste nåt om men nu inser att det inte är mer än ett reklam-jippo som inte kan räknas som ett rollspel utan mer som ett skal.

Yassilus den store
--
Ei Saa Peittää
 
Top