Nekromanti Starchallenges hemsida uppe

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
kartor...

...apropå dom, jag vet inget om hur saker och ting fungerar i Starchallenge, men hur kommer det sig att de ser ut som de gör? Är det uråldriga stjärnkartor ritade av mystiker eller? FInns det en story bakom dom?
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: kartor...

Nej tyvärr är sagan inte så rolig...

Då jag skapade de där kartorna så hade jag inga planer på att ge ut spelet alls. det var för mitt egna höga nöjesskull. Då jag scannade de på ABA kopia så fixade inte scannern silver... Det blev inget. Jag kopierade dem i en vanlig kopiator och därefter scannade jag in dem. Att scanna silver var oerhört dyrt...

Jag vet att kvaliteten är jättelåg. jag skulle dö av uppskattning om nån skulle fixa dem i Illustrator.

Så det är svaret. Sorry... :gremblush:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Re: kartor...

Okej det var ju inte lika spännande :gremlaugh:

Men även om kartorna var "proffsgjorda" skulle de då ha en "datorlook" eller "uråldriga pergamentlook"?
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: kartor...

En datorlook med tanke på att större delen av galaxen har en modern standard. Pergamentlooken känns iofs spännande men lite out of concept.

*superkul att få svara på den första frågan om spelet* :gremlaugh:
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Re: kartor...

*superkul att få svara på den första frågan om spelet*
hehe :gremsmile: sorry att den skulle peka ut en "svaghet" bara..

Aja, lycka till med lanseringen :gremsmile:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: kartor...

Tro mig,

Folk kommer gå över det med motorsågar. jag har nog brutit mot allt som folk tycker är god praxis här. Men å andra sidan så är det kanske det jag minns bäst. Jag har T100 system, BRP, långa regler, tabeller... The works. men som sagt. jag är en detaljist då de blir väl dom som kommer gilla det.
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,788
Re: kartor...

Detaljer hit och kiss dit... det viktigaste tycker jag är att reglerna dels känns bra och dels passar spelets karaktär och stämning. Till exempel så är Eons regler detaljerade och sega, men när man spelar med dom så funkar dom, det känns bra, stridsreglerna är som ett roligt minispel man plötsligt får spela. Samtidigt finns det enkla regler, som In Nomine, som är hur kassa som helst och inte alls skapar känsla.

Hmm... verkar som jag kom fram till att det viktigaste är att regler är bra... originellt av mig...

oh well :gremsmile:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Re: kartor...

Ja Nippro. Vi får se då spelet släpps. Vad de som köper de kommer säga. Jag känner mej nöjd med det. och som sagt kan man bygga om det som man vill. Tanken var att de flesta ska bli nöjda. Men det märker vi.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,568
Location
Fallen Umber
Re: kartor...

Och jag fick en vision av en gänglig människa i fladdrande rock, och en otroligt fet valliknande rymdvarelse, i samspråk utanför ett gammalt vindpinat tempel vid öknens rand, med ett bulligt rymdskepp lojt svävande i bakgrunden. De står böjda över en uråldrig stjärnkarta ritad med holografiskt bläck på sönderfallande pergament, där imperier som hunnit bli grus flera gånger om står utmärkta.

Det som kanske är sorgligt är att det här är första gången någonting med SC intresserar mig över huvud taget, och nu var det inte så... Äh, jag får väl spara intrycket tills jag svänger ihop ett rymdoperaspel själv. Nästa års dogmautmaning, kanske. :gremlaugh:


/Dimfrost
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
F**K Jag blir ju apskraj att kolla iden här tråden

Ledsen att göra folk besvikna över verkligheten men det är väl bara att ta det intryck som man själv vill ha och behålla det. Så Dimfrost om det var din vision så ha den så. Bilden du målar upp skulle mycket väl kunna existera. Stjärnkartor finns dock i många olika upplagor i världen.
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Ja jag hoppas det. Du kommer få väldigt mycket för pengarna och du kommer nog aldrig behöva köpa nån "modul" om du inte vill. Det ska vara så komplett som möjligt.

Men det du ser på hemsidan är ju till stor del vad du får. Hur verkar det? :gremlaugh:
 

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Joined
20 Jan 2003
Messages
3,703
Location
Stockholm
Det är en prisfråga. I och med att vi är i en sättningsfas är detta inte diskuterat än men jag är ganska säker på hard back.
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
"suck"
Om det inte hade verkat bra så hade jag inte frågat.... Säkert att du har skrivit det någonstans innan, men bra att veta ändå...
Svenska eller Engelska? Ska ju sägas att jag är sugen just nu, även om det nog inte kommer att spelas alls (p.g.a. tidsbrist - vi hinner knappt spela de vi har - men det är alltid intressant med nya spel.)

Vilken stil tycker skaparen att det ska spelas i då?
 
Joined
13 Apr 2001
Messages
1,325
Location
Djupaste småland
Massor av tabeller gillar vi förstås... Lite rollspelsräv som man är.
Vad jag menar är stilen, är det mer "swashbuckling"- matinéfilmsaktigt eller mer "Startrekaktigt" - mycket teknobabbel och annat... Eller kanske rentutav lite av båda
 
Top