Nekromanti STAR WARulvsSpel - intresseanmälan

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
STAR WARulvsSpel - intresseanmälan

20 X-wings flyger i formation runt fraktskeppen under resan mot basen på Hoth där rebellerna har satt upp sin bas efter att ha sprängt Dödsstjärnan. Basen behöver förnödenheter och då detta är en vital transport så behövs det ett ordentligt skydd. Dessutom ryktas det att imperiet har infiltratörer bland rebellerna! Ingen av piloterna vet vilka de andra är (förutom eventuella infiltratörer då) utan kommunicerar genom sina beteckningar "Red 5", "Gold leader" etc. Vem man kan lita på och vem som är en infiltratör kommer snart att visa sig, för ryktet var sant och nu anfalls kolonnen av en stor grupp Tie Fighters!

Är du en av piloterna i X-wing-styrkan?
Jag siktar på 20 deltagare (kommer inte att ta in fler, men kan starta med färre) och kommer när det närmar sig att höra av mig till alla anmälda för att kolla att intresset kvarstår. Känner du dig osäker på vad Varulvsspel, även kallat Mafia, är så rekommenderar jag att du kollar in mina två föregående spel här på forumet.
Varulvsspel: Dungeonröj. Intresseanmälan.
Varulvsspel: Dungeonröj. 1:a rundan!
Varulvsspel of Cthulhu - Intresseanmälan
Varulvsspel of Cthulhu - Runda 1

Alla deltagare är en karaktär från de tre filmerna och är dessutom "rebell" ELLER "imperialist", "människa" ELLER "robot" (alla som inte är mekaniska konstruktioner räknas som människor, oavsett hur fantasifulla utseenden de må ha) och sist men inte minst har alla ett kodnamn av typen "Red 5" eller "Gold Leader". Kodnamnet kommer att avslöjas en viss runda, vilken varierar från pilot till pilot.
En del av er kommer dessutom att ha förmågor som t.ex. den klassiska siaren, eller någonting helt annat som t.ex. att få veta någonting om spelsammansättningen.
Alla karaktärer är hämtade från de tre gamla filmerna (men behöver absolut inte vara en pilot där) och återfinns bland nedanstående länkar:
http://starwars.wikia.com/wiki/A_New_Hope#Characters
http://starwars.wikia.com/wiki/The_Empire_Strikes_Back#Characters
http://starwars.wikia.com/wiki/Return_Of_The_Jedi#Characters

Varje runda ska piloterna (det är ni) rösta fram den som leder angreppet, och som kommer bli nerskjuten av Tie Fighters. Dessutom kommer imperialisterna varje runda att störa formationen så att ytterliggare en pilot blir nerskjuten. Piloter som försvinner ur spel kommer att få namn, ras och fraktion avslöjade för alla, men kodnamn och förmåga kommer att behållas hemliga.



Nedan följer två exempel på karaktärer (och så alla vet det, dessa båda kommer inte att vara med i spel):

Du tillhör rebellerna och har som målsättning att rösta ut de onda imperialisterna. Din gruppering (du har förstås ingen aning om vilka dina lagmedlemmar är från start) vinner när samtliga imperialister är ute ur spel. Imperialisterna vinner om de utgör minst 50% av de kvarvarande piloterna vid start av en ny runda.
---
Namn: Obi-Wan Kenobi - http://starwars.wikia.com/wiki/Obi-Wan_Kenobi
Ras: Människa
Kodnamn: Green 6, avslöjas runda 3
Fraktion: Rebell
Förmåga: Siare. Varje runda får du sia en person och får då reda på om denne är rebell eller imperialist. Du får ange ett förstahandsval och ett andrahandsval. Andrahandsvalet används om förstahandsvalet röstas ut. T.ex: Jag vill sia AAA och i andra hand BBB.


Du är en av de imperialister som infilterat gruppen av piloter. Ditt och din grupps mål är att bli minst 50% av de kvarvarande piloterna i spel varpå ni vinner. Ni förlorar när alla imperialister är utröstade.
Alla imperialister är utrustade med en störningssändare som stör navigeringen hos ett skepp och gör det till ett lätt byte för de Tie Fighters som ni kallat på (ni räknar med en del egna förluster förstås). Varje runda ska ni skicka in en lista på alla rebeller som är i spel, sorterade i den ordning ni vill ha dem ur spel. Förstahandsvalet kommer att tas ur spel om han/hon inte har fått flest röster, i sådana fall tas nästa person på er lista. Skickas ingen lista in alls (gör inte så tack) så kommer jag använda er lista från föregående runda. Skickar flera av er in listor så kommer jag slumpa vilken av dem som gäller.
---
Namn: Garindan - http://starwars.wikia.com/wiki/Garindan
Ras: Människa
Kodnamn: Red 7, avslöjas runda 5
Fraktion: Imperialist
Förmåga: Du vet att det från start finns exakt X robotar i spel.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag är så jäääääääävla på. Damn straight.


//Krank, yo mama's so big, Ben Kenobi's like "that's no moon... that's yo mama!"
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Den 17-26 september är jag upptagen med Fantastisk Filmfestival i Lund, men ni andra får helt enkelt ha gjort er av med mig tills dess, för jag vill vara med!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Jag kan vara på från september.
Om vi säger att vi siktar på att starta spelet 31:a augusti (eller möjligtvis 27:e augusti) då? Jag tänkte köra måndagar + torsdagar kl. 21:30 som brytpunkt på varje runda. Precis som förra gången mao.

Anmälda hittills
----------------
01 krank
02 Nabu
03 HJK
04 Måns
05 Vicotnik
06 Craygh
07 Lindenius
08 Anders Åstrand
09 Hellzon
10 Bearnie
11 Banarok
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
No more Drag...

...och Shobäng.

Basenanji är med, men tänker spela coolt, tillbakadraget och easy.

Feu ska ha tre biljorders pluspoäng för att han supplajjar forumspel till beroende. He is best.

/B
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Re: No more Drag...

Ja, förra gången hade jag ett bra skäl att inte vara med, det har jag inte den här gången så det är väl bara att skriva på, kommer säkert bli hur kul som helst.

Men jag tänker spela coolt, tillbakadraget och easy.

Med tanke på hur många som redan varit intresserade så hoppas jag på att det sätts upp en reservlista också, och har man inte postat något på ett helt drag så ser jag helst att man byts ut.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Om vi säger att vi siktar på att starta spelet 31:a augusti (eller möjligtvis 27:e augusti) då?
Please, inte förrän den 31. Jag är i internetlöst land fram till 30:e.

//erik. 200 studenter på en vecka
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Please, inte förrän den 31. Jag är i internetlöst land fram till 30:e.
Okej, då tror jag att vi spikar startdatum då, lite beroende på om och hur fort vi får in 5 resterande anmälningar. Andersson, Rising, Johoohno, Herr Nils, m.fl. var äääär ni? :gremsmile:

Jag kommer som sagt att ta emot 20 anmälningar och kommer det in fler så sätts dessa som reserv. När starten närmar sig kommer jag att höra av mig till alla anmälda och kolla att intresset kvarstår och får jag inget svar då så tar jag in en reserv istället (om en sådan finns).

När spelet väl är igång så tänkte jag göra som så att en spelare som inte alls deltar under en hel runda tas ur spel helt, medan nån som anmäler att han måste hoppa av kan ersättas.

Anmälda hittills
----------------
01 krank
02 Nabu
03 HJK
04 Måns
05 Vicotnik
06 Craygh
07 Lindenius
08 Anders Åstrand
09 Hellzon
10 Bearnie
11 Banarok
12 Vimes
13 Basenanji
14 Björn den gode
15 Zebulon
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Yay! Det ska bli så jävla kul! Ser fram emot att i vanlig ordning bli tokmisstänkt i typ andra rundan.
 
Top