Nekromanti Star Wars the Old Republic

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Hej
Tänkte bara hinta om att vi är ett gäng som kommer leka med Star Wars the Old Republic när det släpps den 20/12

WoW spel på onsdagarna kommer dock fortsätta men övrig "ledig" tid kommer nog ägnas åt att titta på SWTOR någon(gra) månad(er) framöver.

Jag kommer lägga in info i denna tråden om var vi kommer starta på för server osv när det är klart om ni är intresserade av att hänga på samma server.

Om ni inte sett vad det hela är så kolla in:
http://www.swtor.com
 
Joined
12 Feb 2004
Messages
834
Location
Umeå
Antog att det skulle vara fler än jag som tittade på detta :gremsmile: Jag kommer dock att spela med några arbetskollegor och annat löst pack.

Så min närvaro i WoW kommer att vara mer än låg. Men vem vet hur framtiden ser ut?
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Att du spelar med arbetspolare hindrar ju inte att vi alla är på samma server. Då finns det ju bättre chanser till gemensamt spel a la raider o liknande.

ang wow så kommer vi ju fortsätta köra varje onsdag och vi kommer köra den första lvl 85 raiden nästa onsdag så kul om du kan vara med då i alla fall.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
well en i vårt gäng kom med i gårdagens vågor av Early Game Access och han valde servern The Red Eclipse om det blir den vi kör så småning om är osagt dock men vi kommer nog försöka börja där beroende på hur fulla de olika servrarna blir.

Edit:
The Red Eclips var tokfull hade 50 min Kö igår när jag äntligen fick min Early Game Access. Så jag sitter nu på Sith'ari Servern och testar lite.

Återkommer när vi vet mer exakt var vi hamnar.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Jag har sneglat ett tag på SW:TOR, vore trevligt om det fanns ett guild att hoppa med i. Har inte skaffat spelet än, men det kanske sker under mellandagarna.
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Ja vi har ju fastnat på Sith'ari då men vi har inte fixat något gille ännu då vi inte vart 4 stycken på samtidigt ännu.

Blir väl att vi fixar till det i mellandagarna.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Jag har ju inte ens hört vad ni tänkt spela för sida, men jag har kört lite grann med en Jedi Consular nu på Sith'ari vid namn Talenko. Hade ni tänkt köra dark side så plitar jag ihop en ny karaktär, ingen big deal.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Fast jag får ju säga att jag har lidit av ganska mycket lagg på Sith'ari. Om det kan ha att göra med att det är så mycket folk på servern skulle jag väl kunna tänka mig att börja om på en lite mindre välbefolkad server, om det kan hjälpa.

Finns förstås risk att det är min dator som är flaskhalsen också.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
Min gamla maskin: 1,86 GHz och 1 GB RAM. Inget häftiga videokort. Tor ni att det här räcker? (Jag har inte budget just nu för en nyköp.)
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Tveksamt måste jag säga. System Requirements från den officiella sajten:

Processor:

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better
Intel Core 2 Duo 2.0GHz or better
Operating System:
Windows XP or later
RAM:

Windows XP: 1.5GB RAM
Windows Vista and Windows 7: 2GB RAM
Note: PCs using a built-in graphical chipset are recommended to have 2GB of RAM.

Star Wars: The Old Republic requires a video card that has a minimum of 256MB of on-board RAM as well as support for Shader 3.0 or better. Examples include:

ATI X1800 or better
nVidia 7800 or better
Intel 4100 Integrated Graphics or better
DVD-ROM drive – 8x speed or better (required for installation from physical editions only) Internet connection required to play.
 

Mekanurg

You can add up the parts; you won’t have the sum
Joined
17 May 2000
Messages
7,856
Location
Port Kad, The Rim
Erik Ny said:
Tveksamt måste jag säga. System Requirements från den officiella sajten:

Processor:

AMD Athlon 64 X2 Dual-Core 4000+ or better
Intel Core 2 Duo 2.0GHz or better
Operating System:
Windows XP or later
RAM:

Windows XP: 1.5GB RAM
Windows Vista and Windows 7: 2GB RAM
Note: PCs using a built-in graphical chipset are recommended to have 2GB of RAM.

Star Wars: The Old Republic requires a video card that has a minimum of 256MB of on-board RAM as well as support for Shader 3.0 or better. Examples include:

ATI X1800 or better
nVidia 7800 or better
Intel 4100 Integrated Graphics or better
DVD-ROM drive – 8x speed or better (required for installation from physical editions only) Internet connection required to play.
Ämlans :gremfrown:

Inget spel för mig.

Tack för svaret
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Ledsen att jag inte hunnit svara Erik men helgen har fört mig utanför datorernas våld så jag har inte sett ditt meddelande förrän nu.

I vilket fall så Sith'ari är ganska glest befolkad i förhållande till många andra servrar och jag har inte själv noterat någon typ av lagg som kan härröras till servern.
Jag har dock läst en hel del om att vissa har strul när de går in i byggnader eller in i de olika fasnings delarna. Detta brukar härledas till Shadow inställningen i grafik inställningarna. Om du inte redan gjort det kan du testa att stänga av Shadows helt och se om det gör skillnad.

Gällande vad vi spelar så har vi inte riktigt fastnat ännu. En i vårt gäng spelar en Smuggler och vill "bara" spela Smuggler vi har en annan som startat en Bounty Hunter och han är lite samma med den. Vilket ju inte går så bra ihop ;-) Själv kommer jag att spela någon gubbe med laser svärd jag har en Jedi Counsular Sage som är lvl 12 men jag har även en Sith Inquisitor Assassin som är 12 med och en Sith Warrior Juggernaut som är lvl 13. Jag har nog föredragit the Dark Side mest ännu men som sagt vi har inte bestämt sida ännu.

För att nämna det har vi också blivit tipsade om ett Svenskt Gille på The Progenitor som en Öl polare till oss är med i som vi funderade på att kolla upp lite. Men om det blir att vi skapar en gubbe där eller inte är inte beslutat på något sätt. Det lät inte helt populärt bland några av de andra när jag hintade om det så ;-)

I vilket fall. nu är ju julen slut så jag mfl kommer spela en hel del i veckan och jag kommer givetvis meddela vad vi kör.

I mellan tiden så kan du ju lägga till mina gubbar om du vill logga på och tjatta.
Mina Sith heter Citrahk och Druhk
och min Jedi Counsular Sage heter Moreyan någon av dem kommer jag vara på med så bara att skicka en whisper.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Nej, de senaste dagarna har allt funkat jättebra för mig också. Det kan ha att göra med att jag gjorde mitt bästa för att uppdatera alla tänkbara drivrutiner, eller så har dom gjort några optimeringar av servrarna som fixat till problemen.

Man skulle ju kunna tänka sig att vi varvar, kör en kväll Empire, och nästa Republic. Eller nåt sånt. Jag har startat en hel radda karaktärer, för att inte levla iväg för långt. Från runt lvl 8-10 så börjar det dyka upp en hel del grupp quests som det skulle vara trevligt att köra tillsammans.

Min högst levlade karaktär är också en Jedi Sage... :gremsmile:

Mina karaktärer:

Ixame, Sith Warrior
Kharrir, Imperial Agent
Lisnavi, Smuggler
Talenko, Jedi Sage

Edit: Jag försökte lägga till Moreyan till min friend list, men fick veta att karaktären inte finns. Felstavat?
 

G4il1

Veteran
Joined
12 Oct 2004
Messages
160
Det verkar bugga med att lägga till offline karaktärer emellanåt.

Men det är ju oväsentligt nu då du ju var med och skapade det ena gillet i går :)

Jag känner själv att jag gärna försöker levla mer på en gubbe just nu för att komma vidare i historien då det har blivit väldigt mycket testande av gubbar just till runt 10-11. Jag hjälper dock gärna till med gruppquest även om det kanske blir med en lite högre levlad karaktär. Du ser ju om vi är på numer. Ikväll lutar det åt mer spel med min Sith Juggernaut Citrahk så kom gärna in på den mörka sidan så addar vi dina gubbar där med :)


btw så Gusman (Jörgen) och vad nu Fredrik kallade sina gubbar har du nog träffat lite löst i WoW spelandet då det är med i vårt Wow gille. De har dock inte spelat på länge precis som du.

Vi har även kvar vår TeamSpeak som jag lägger in info om i guild info så kan du komma och prata med oss om du vill.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
I dag kommer jag att vara inloggad på Imperiesidan.

Om ni är där, håll ett öga öppet för Ixame eller Kharrir så jag kan hoppa med i gillet där också.
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Igår kväll startade jag en Sith Inquisitor som jag bestämt mig att spela som så god en Sith kan vara, och på något sätt har dom satt upp dialogvalen så att det går, nätt och jämt i alla fall. Det var charmigt att förklara för sin sith instruktör att man vägrade tortera fången, och sen gå vidare och vara "the good guy" i en sån miljö.

Jag har så roligt med att starta nya karaktärer hela tiden, jag tror jag kommer att ha åtta karaktärer upp till level 10 innan jag har en karaktär till level 30.

Enda risken jag ser är hur alla karaktärer från respektive sida snart sammanstrålar, på republiksidan på Coruscant, på imperiesidan på...öh, vad den där planeten nu heter.

Överlappet av quests riskerar att bli väl stort, för det finns inte så mycket extra missions, man gör nära nog varje uppdrag, i alla fall upp till lvl 15 eller så, längre än så har jag inte spelat. Så snart man lämnar startplaneten gör alla praktiskt taget samma grejer, förutom huvudberättelsen då.

Tankar?
 

Erik_N

Warrior
Joined
21 May 2005
Messages
309
Location
Stockholm
Är någon påloggad på imperiesidan? Ixame skulle gärna vilja ha en invite till gillet...
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Jag bor på RP-servern Shaltin Tunnels, där jag spelar på båda sidorna med några olika rollpersoner.

Har det bildats en klump av forumiter någonstans ännu? Någon server där samtliga i den här tråden finns? I så fall startar jag nog en ny rolli där hos er, annars fortsätter jag på Shaltin Tunnels så länge. Där är jag främst Astor och Astra på Republic och Zixx på Imperial.
 
Top