Nekromanti Star Wars Online Forum Rollspel!

Jambu

Swordsman
Joined
17 Feb 2005
Messages
433
Location
Rättvik
Jag har funderat på att pröva på forum rollspel rätt länge, men fann inget lämpligt att delta i, och samtidigt så har jag och Cox försökt få tag i folk och passande tider att rollspela Star Wars. Jag la ihop två och två; skapade ett forumspel och betitlat det Star Wars Forum RPG! Det här inlägget är alltså menat att värva spelare till ett play-by-post spel som utspelar sig i Star Wars världen, under tiden efter Return of the Jedi.

Spelet ska vara helt friform och spelarna förväntas ta del i skapelseprocessen. Cox kommer att agera spelledare, men förhoppningsvis blir hans inlägg inte lika mångtaliga som de andra spelarnas. Hur många spelare vi är ute efter? Tja, jag är glad om vi får ett enda tillskott, och jag kan väl inte direkt säga att vi har någon övre gräns.

Hur långt kommer spelet pågå? Ingen aning. Att Cox har en rätt utarbetat story klar för sig är väl vad jag kan säga, men vi kan inte avgöra hur lång tid det hela kommer ta i ett forum rollspel eftersom ingen av oss har någon större erfarenhet i området.

Vad man kan spela för typ av roll är väl rätt öppen, förutom att vi inte tänkte tillåta force adepts, i alla fall inte av något mäktigare slag. Annars så kan man ta sig an en roll av nästan vilken ras och yrke som helst, så länge man är någorlunda civiliserad. Vi anser endast filmerna som canon, vilket innebär att vi struntar totalt i vad som hänt i alla Star Wars serier och romaner. Eftersom det (första) äventyr vi ska spela inte är tänkt att äga rum i galaxens mer pulserande delar, utan börjar abrupt med en crash-landning, så borde detta inte störa mer hardcore fans.

Ni kan se sidan och forumet på www.starwarsrpg.tk (eller klicka här för att komma till exakt samma sida, men något mer lättnavigerad). Jag snickrade ihop den häromdagen, så den är ännu inte särskilt estetiskt behagande eller informativ. Notera också att det just nu är som en sån där patetisk sida som ett garageband skulle kunna lägga upp och säga ”VI ÄGER!!!11!!” utan att faktiskt lägga upp någon musik. Alltså, eftersom vi inte har några spelare än så är sidan i sig helt ointressant.

Det är inget problem om du inte deltagit i något sånt här förut – det har knappt vi heller – och om du har det så är vi tacksamma för alla råd du kan ge oss. Själva spelet tänkte vi dra igång någon gång under nästa månad, förutsatt att vi fått ihop nog med spelare (och med nog menar jag ett par spelare, utöver mig och Cox, gärna fler).

Svara här eller skicka mig ett meddelande om du är intresserad av att delta, eller bara har någon kommentar att ge.

/Jakob
 
Top