Nekromanti Star Wars kampanj: Paradiset

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Hej tänkte pröva på att Spelleda ett forum rollspel och se om det artar sig till något roligt och bra. Detta är såklart lite av en chansning så får se om det blir något eller bara fiasko.

Bakgrund
Kampanjen utspelar sig strax efter rebellernas förkrossande nederlag på Hoth. De är splittrade och svaga medan Imperiet är starkare än någonsin. Imperiet fortsätter att styra galaxen med Järnhand och många icke mänskliga varelser tvingas i slaveri och annat elände. På planeten Utopia, långt utanför galaxens centrum och konflikten, har många utstötta och jagade människor och "Aliens" slagit sig ner för att bilda ett nytt liv.

Rollpersonerna
Eftersom det är Star Wars så föredrar jag att rollpersonerna är neutrala men ändå ganska goda. Men jag är även öppen för någon "ondare" karaktär som kanske har lite sluga baktankar. Men detta bör isf tas med mig över PM och inte avslöjas i forumet. Max 1 Jedi som inte är särskilt mäktig i kraften och kommer inte ha någon Ljussabel. Annars ser jag gärna lite klassiska yrken så som smugglare, soldat osv. Som ambition ska rollpersonerna gärna ogilla imperiet men måste inte heller vara på rebellernas sida. Men som gärna hjälper nödsatta människor särskilt om det är välbetalt. De kan gärna vara utstötta som av någon anledning har flytt från Imperiets förtryck mot Utopia där de hoppas kunna bilda ett nytt liv.
Max 5 rollpersoner. (till att börja med)

Regelsystem
Har inte riktigt bestämt mig för hur reglerna ska fungera. Det känns som att det vore kul med senaste Star Wars D20 men lite för om ständigt att ta över ett forum. Jag tänkte att jag gör en bedömning över hur svårt det är att lyckas och sedan slår jag det själv för att se om rollpersonerna lyckas. Men jag är öppen för förslag här om någon har en bättre ide. Friform vore kanske också en ide.

Inledning
Rollpersonerna(alltså ni som deltar) åker i sitt fraktskepp på väg genom hyperrymden då de plötsligt kastas ut i vanlig rymdtid. Framför er bevittnar ni hur en flock med gamla Z-95:or, tre stycken, anfalla en tillsyns försvarslös långsmal rymdfärja. Blåa laserskott blixtrar ut från anfallarnas kanoner och nöter på rymdfärjans sköldar. I bakgrunden syns en gulbrun planet dit färjan är på väg. Vad gör ni för något?

Z-95:
http://www.freewebs.com/gibriel/Z-95.jpg

Rymdfärja:
http://images.wikia.com/starwars/images/e/eb/GR-75_Medium_Transport.jpg


(Så beskriv vem er rollperson är, kan vara kortfattat och behöver inte vara så invecklat. Lite bakgrund som de andra spelarna ska känna till och vad personen har för yrke. Skriv sen vad denne försöker att göra. Så får vi se om det blir något av detta:) )
 

Corre

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
8
Location
Skåne
Namn: Nana
Ålder: 18
Yrke: Tjuv
Bakgrund: Nana gillar att prata med folk och är välldigt pratglad men har däremot ingen humor och tar allt på allvar. Hennes familj dog när hon var 14år och har sedan dess klarat sig på att sno mynt ur fickorna på förvirrade personer. Gillar för övrigt att äventyra och hoppas på att få ett lite bättre liv.

(verkar vara kul så jag vill testa detta, hoppas någon annan också vara med, hoppas även att jag inte har gjort något fel med karaktären/informationen...)
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Gano Kapiti är en ung pilot som just skaffat sitt egna skepp. Han är belånad upp över öronen men överlycklig för att drömmen har blivit sann. Han är en glad idealist som inte ser några problem, bara lösningar och han har stora planer för handelshuset Kapiti Inc.Han skall bara fixa lite kapital, betala lite skulder och annat först...
Stilig kille med blont rufsigt hår bruna varma ögon.

-Men, vad farao, är det pirater här? Bara tre skepp, håll i er!
Därefter börjar han gå igenom vapensystemen och styra mot striden.

(Ja, det här får man ju testa, kul initiativ. Gör jag nåt fel antar att någon förklarar för jag bara kör :gremsmile: )
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
(Hur är aktiviteten på det här egentligen?
Edit:
Och ska allt spelande skötas i den här tråden, eller i en separat?)
 

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Nej det blir inget av tyvärr.
Känner att jag inte riktigt har tid eller riktigt
inspiration för detta ändå. Ursäkta om jag gjort
någon besviken.
 
Top