Nekromanti [Star Wars] Galaxen for dummies, part 2

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Eftersom det verkade vara lite ont om idéer på vilken befintlig region/sektor man kan utgå ifrån så har jag nu efter veckor av idoga studier av galaxen kommit fram till ett svar:

Tharin Sector. Som vanligt slängde jag ihop en karta från lite olika källor och läste en del på wookiepedia. Jag läste några moduler från olika utgåvor (främst Tramp Freighters, Secrets of Sisar Run och Lords of Nal Hutta) och sedan hade jag min kampanj klar! Typ. Karaktärerna är inte riktigt klara än, men när vi väl drar igång kommer jag att vara väl förberedd. Så om någon vill spela en "Han Solo-kampanj" så rekommenderar jag att man (om man inte vill dra saker ur röven, the Star Wars way) utgår från den här ganska dynamiska regionen som är fullproppad av Star Wars-markörer utan att figurera i någon av filmerna. Dessutom finns gott om system som det aldrig har skrivits en rad om. Kartan är inte riktigt klar, och den innehåller några stavfel, men jag vågar ändå påstå att det är en av de mest kompletta kartorna som finns, och definitivt den enda över det här området!
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Måns;n150458 said:
Grymt! Den har jag missat! Kommer garanterat sno ett och annat därifrån!
Ser nu att det är en helt påhittad sektor. Välskriven och cool dock.

Nu framgick det inte av den här tråden (för jag glömde skriva det) men själva problemet jag upplevde var att galaxen var så stor (och cool!) att jag inte visste var jag skulle börja.

Så min karta här ovan (som ska kompletteras med beskrivningar) ska funka som en liten enkel inkörsport.
 

Bornmo

Warrior
Joined
30 May 2000
Messages
305
Location
Jönköping
Följer dina trådar om SW D6 med stort intresse, så skriv gärna mer och starta fler! :grin:

Jag kommer själv dra igång en kampanj snart, förlagd till några år efter Episode 1. Rollpersonerna kommer hålla sig runt Naboo, samla skrot och reservdelar efter slaget mellan Gunguns och robotarmén, och kan eventuellt stöta på en halv onding i form av Darth Maul.

Annars hittar jag för närvarande en hel del inspiration i Star Wars - The Old Reublic, även om spelet i sig kan vara lite enformigt...
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,383
Min grupp av sociopater med ljussablar lyckades igår reta upp Sith imperiet, Hutterna, ett prisjägare gille, the Imperial Knights, galaxens biologi doktorer och en veterinär... Under samma uppdrag.

"Kan vi, istället för att slåss mot dem med ljussablar, öppna lastutrymmet de är i mot rymden och kväva dem till döds i vakuumet?"
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Bornmo;n151227 said:
Följer dina trådar om SW D6 med stort intresse, så skriv gärna mer och starta fler! :grin:

Jag kommer själv dra igång en kampanj snart, förlagd till några år efter Episode 1. Rollpersonerna kommer hålla sig runt Naboo, samla skrot och reservdelar efter slaget mellan Gunguns och robotarmén, och kan eventuellt stöta på en halv onding i form av Darth Maul.

Annars hittar jag för närvarande en hel del inspiration i Star Wars - The Old Reublic, även om spelet i sig kan vara lite enformigt...
Vi är smått i startgroparna för en, är det tänkt, hyfsat fet kampanj som ska utspela sig i ovanstående region. Vi spelar annat för närvarande, men eftersom jag själv var en noob när gäller Star Wars (förutom just filmerna) så kände jag att det var lite problematiskt att ta till sig settingen. Men nu har jag landat, och är faktiskt förvånad över hur konsekvent den där. Kanske inte så konstigt när det verkar finnas officiella samordnare som sorterar allt som skrivs om galaxen, men jag hade förväntat mig en soppa av referenser och motsägesefulla fakta om det mesta. Jag hade helt fel.

Jag valde egentligen bara Tharin Sector utan någon större eftertanke (mest för att Sisar Run utspelar sig där), men nu när jag har läst på så känns den ganska optimal; Du har Hutt Space runt hörnet, du har Imperiet som är på ingång (vi ska köra typ 14-15 år innan Luke spränger dödsstjärnan), du har en del coola autonoma regioner, du har laglösa enklaver... Kort sagt en sjukt dynamisk plats full av Star Wars-markörer (typ alla man ser i Jabbas palats och på Tatooine har sina hemplaneter här), utan att behöver återanvända någon planet som besöks i filmerna.

Men nu ska jag fortsätta kolla på Clone Wars. Är inne på säsong 3 nu och tycker faktiskt att den är helt ok. Den pendlar mellan "njä" till "oh, shit!" men den stora vinsten är att få se så många olika hörn av galaxen.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,595
Location
Huddinge
Måns;n150679 said:
Ser nu att det är en helt påhittad sektor. Välskriven och cool dock.
Jag är rätt säker på att alla Sektorer i star wars universumet är påhittade :)
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Lukas;n151691 said:
Jag är rätt säker på att alla Sektorer i star wars universumet är påhittade :)
Det finns så många nivåer av påhitt när det gäller Star Wars att det liksom inte ens får att beta var man ska börja! Vi snackar Inveption här alltså. Ditt skämt är bottenlöst naivt! Det finns påhitt inom påhitt, det finns G-påhitt och officiella påhitt, det finns påhitt som ansågs vara milt påhittade men som idag ses som helt påhittade. Etc!

Du vet inte vad du talar om min vän :)
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Jag såg en bild där igår när jag var hemma, men inte nu. Chrome i det här fallet.

Länkade du bilden eller bifogade den?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,931
Location
Ereb Altor
Krille;n151783 said:
Jag såg en bild där igår när jag var hemma, men inte nu. Chrome i det här fallet.

Länkade du bilden eller bifogade den?
Länk. Den kanske har dött. Testar igen.

 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Måns;n151820 said:
Jag ger upp... :)
Äsch, va inte sån! Jag tror att mellan de två bilderna har du nu en som funkar i explorer och en som funkar i allt annat, så all bases covered =)
 
Top