Nekromanti Star Wars får PG-13

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
och årets Pulitzerpris går till…

Aftonbladet för rykande färska nyheter. De ligger verkligen framme i fronten… med en månads fördröjning.

//erik. ledsen. kunde inte låta bli, men jag blir bara så less på kvällstidningar som verkligen inte hänger med. Snart kommer de säkert publicera ryktet om att… *spoilercensur*
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
betyder det att det kommer vara naket då eller? :gremsmile:
amerikanarna lär ju aldrig censurera pga av våld :gremsmile:
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
betyder det att det kommer vara naket då eller?
Jajamensan! Yoda helnäck. "Judge me by my size, do you?"

Annars måste det vara positivt att den får PG-13. Eftersom filmmakarna ganska medvetet sträver mot en viss åldersklassificering kan man hoppas att Lucas valt att skippa de barnvänliga bitarna (Janne Långben-wannabees och nallebjörnar) och vänder sig mot en lite mer mogen publik. Det är väl folk i 30-årsåldern som gått och väntat på den här filmen, inte kidsen? Eller tycker ungarna att Star Wars är lika häftigt som jag tyckte att det var när jag var tio år gammal? Någon som har lite mer kontakt med barn, som vet?

/tobias
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,511
Location
En mälarö
Det är väl folk i 30-årsåldern som gått och väntat på den här filmen, inte kidsen? Eller tycker ungarna att Star Wars är lika häftigt som jag tyckte att det var när jag var tio år gammal?
Det har jag lite dålig koll på, men vad vi får beakta är att de "nya" filmerna har fått ett par år på nacken de med. Phantom Menace och Attack of the Clones kom 1999 respektive 2002 och de som var 11 år när de kom är idag 17 respektive 14 år. Så även om det naturligtvis kommer finnas de som kommer vara för små för att se Revenge of the Sith så tror jag inte bortfallet kommer bli så enormt. Dessutom tror jag att det till en viss del kommer att kompenseras av 25+-åringar som lockas av den bortgnuggade barnfilmsstämpeln.

/Anders (som kommer se den oavsätt)
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Re: och årets Pulitzerpris går till…

Fast det roligaste är ju att Lucas hävdar att han "has a story to tell". Det episka inslaget i Star Wars har ju alltid stått i första rummet hos honom. :gremtongue:
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Eller tycker ungarna att Star Wars är lika häftigt som jag tyckte att det var när jag var tio år gammal? Någon som har lite mer kontakt med barn, som vet?

Jag jobbar i en högstadieskola och kan rapportera att bland pojkarna är nya Star Warsfilmen mycket intressant. Uppskattar att 75% av dem kommer att vilja se den på bio (och då är "mina" elever i åldern 12-14). Så Star Wars är fortfarande "inne" bland ungdomarna.
 

Dofhjort

Veteran
Joined
8 Dec 2000
Messages
153
Location
Stockholm
Re: och årets Pulitzerpris går till…

Aftonbladet för rykande färska nyheter. De ligger verkligen framme i fronten… med en månads fördröjning
Å andra sidan, hur många medelsvenssons hänger på amerikanska sajter (och/eller andra medier) och läser om Star Wars? Så för de flesta som läser AB så är det faktiskt en nyhet...
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: och årets Pulitzerpris går till…

Å andra sidan, hur många medelsvenssons hänger på amerikanska sajter (och/eller andra medier) och läser om Star Wars? Så för de flesta som läser AB så är det faktiskt en nyhet...
Ja för de som läser AfB är det en nyhet, så för medelsvensson spelar det ju ingen roll när det läser den. Men eftersom AfB faktiskt utger sig för att vara en nyhetsblaska (hmm... nåja) så borde ju de faktiskt kunna anstränga sig att få tag på färska saker, så att medelsvensson faktiskt får veta saker när det händer...

Om man ska vara ännu mer korrekt och kalla Aftonbladet för nöjesblaska, så blir det ju faktiskt ännu sämre.

//erik. har hört att Titanic sjönk. Bäst vi skriver en notis i Aftonbladet om det.
 
Top