Nekromanti Star Wars d6 2nd Ed Revd&Expd

-BoNe-

Warrior
Joined
9 Jun 2003
Messages
209
Location
Kalmar
Ja ska köpa ett nytt rollspel o ja undrar hur star wars fungerar. Kan någon eller några förklara lite om detta spel och försöka övertala mig till att köpa det.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,442
Jag skulle gärna övertyga dig att köpa det för det är ett bra spel, men du kan få svårt att hitta det för det trycks inte längre och det är väl nästan antikvärde på de exemplar som finns... Eller har jag fått allt om bakfoten?
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,954
Location
Nordnordost
Tja, regelmässigt är det inte så annorlunda från "svenska Star Wars", men snyggare. Krille hävde ur sig en massa bra om det i nån tråd för inte så länge sedan också.
 

Porta_UBBT

Veteran
Joined
14 Sep 2002
Messages
28
Det spelet är riktigt bra. Köp och du lär inte bli besviken. Men som sagt så är det ganska svårt att få tag i reglerna. Som tur är har jag hittat mitt smultronställe som har ganska mkt till Star wars d6, dock inte reglerna.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Tjaa, beror på vilken version du ska köpa..
För min del så vet jag bara hur 1:a utgåvan funkar..
Det är att du har ett X antal t6:or som du skall slå över en viss svårighet.. Lite som Eon, fast utan ob:et... :gremgrin:

Om du gillar att se SW-flmerna så kan jag garanter att du kommer att gilla SW, det är minst lika actionladdat som filmerna...
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Det är att du har ett X antal t6:or som du skall slå över en viss svårighet.. Lite som Eon, fast utan ob:et...
Jag skulle snarare vilja säga att Star Wars är anti-Eon:
1. I Eon är svårighetsgraden ett antal tärningar, i SW är svårighetsgraden ett värde (som i vissa fall kan fås från ett annat gäng tärningar, då man mäter sin färdighet mot en annan).

2. I Eon är din färdighet ett fast värde, i Star Wars är den ett antal tärningar.

3. I Eon vill du slå under det fasta värdet med tärningarna, i Star Wars vill du slå över.
 
Top