Nekromanti Star Wars-böckerna ?

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Undrar om böckerna till SW är bra och läsvärda ?

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Aaa nu kommer vi till en svår fråga här..
Några av böckerna ( på engelska givet ej svenska ) är klart Star Wars de käns star wars de ÄR star wars några å andra sidan känns *hmm* som skit.. *ler*
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>The Hans solo Advanture
Han solo at Stars'end
Han Solo's revenge
Han Solo and the lost Legacy <p><hr></blockquote><p>Otroligt nära känslan av Star Wars men ändå ändå inte riktigt star wars.. De är i alla fall underhållande och klart inspererande när man är SL i Star wars..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
Tales of the Bounty Hunters
Tales from Jabba's Palace
<p><hr></blockquote><p>Dessa böcker innehåller flera små korta storys och några av dom ÄR star wars andra verkar vara skrivna av sömninga författare som inte har sett filmerna.. Bounty har jag själv bara bläddrat i och där så hittade jag i alla fall 1 bra berättelse sen han jag inte läsa mera och tja jag har INGEN aning hur bra/dåliga de andra berätelserna är..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>The Truce at Bakura <p><hr></blockquote><p>*hmm* delade meningar råder i mitt sinne den är bra aktion men som en vän sa Jedi jedi jedi jedi jedi.. den för perverst fokuserad kring jedi som lösning men ändå en viss smak av star wars och bra aktion passar under dåliga väder och vaktjänstgöring i lumpen..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
X-Wing: Rogue Squadron
X-Wing: Wedge's Gamble
X-Wing: The Krytos trap
X-Wing: The Bacta War
X-Wing: Wraith Squadron
X-Wing: Iron Fist
X-Wing: Solo Command
X-Wing: Isard's Revenge
<p><hr></blockquote><p>Aaa OM du någon sin läste Biggles när du var/är liten så kommer du att Älska dessa.
När jag var liten hittade jag ute i stugan pappas gamla gamla Biggles böcker de hade tillhört min Pappa böcker som han hade samlat på sig under sina tonår och jag började läsa och digga star wars *ler* de var härliga nu mera nostalgiska *ler*
X-Wing ÄR Star Wars ur pilotens synvinkel ur den där vanliga soldaten inte hjälten Luck Skywalker är hjälten i många berättelser men här får vi följa vanliga hjältar som lever och dör i de storas skuggor..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p> The Courtship of Princess Leia<p><hr></blockquote><p>Fel person berättade denna berättelse en historia som hade kunnat bli en 10 poängare blev bara 5 poäng allt på grund av en dålig författare.. *suck* men tja du klarar dig lika bra utan den som med den.. OM det regnar ohc du inte har något annat LÄS annars läs något annat..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
--The Thrawn Trilogy--
Heir to the Empire
Dark Force Rising
The Last Command
<p><hr></blockquote><p>Oooo Nu är vi Star wars denna berättelse ÄR star wars jag kan känna hur Bio duken lyser upp hur popcorna smakar i munnen när man läser denna trillogy *Hmmm* den får 20 poäng av 10 möjliga *ler*
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
The Jedi Academy <p><hr></blockquote><p>tipps Hoppa över dessa böcker läs något annat se på film *ler*
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
The Crystal Star <p><hr></blockquote><p>Inte så bra men det är något här vi får för första gången se Luke riktigt sårad och svag det käns inte helt dåligt ändå..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
The Black Fleet Crisis Triolygy
Before the storm
Shields of lies
Tyrant't test
<p><hr></blockquote><p>
Härliga böcker säger väner som har läst dom..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
The Corellian Trilogy:
Ambush at Corellia
Assault at Seldonia
Showdown at Centerpoint
<p><hr></blockquote><p>De känns bra 18 år efter A new hope Han solo och President/princes Leia organa solo ( ja de gifte sig ) reser med sina tre ungar på arbets semester till Corellia det är där Pappa Han Solo växte upp ohc de blir inblandad i en faslig kamp om Corellias framtid..
Han som pappa gjorde boken extremt bra han visar sig mer mogen och tar mindre risker är mer rädd om ungarna och frun än något annat *ler* den här ger jag extra poäng *ler*
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>
The Hand of Thraw Duology:
Specter of the Past
Vision of the Future<p><hr></blockquote><p>för 16 år sedan ( typ 6 år efter Endor och kejsarens död ) dök Grand Admiral Thraw upp ( i The Thraw Triology ) och lyckades nästan krossa the New Republic med sin geni efter hårda strider dog han och hans klonade arme krossades men Republicens värsta mardröm är tillbacka eller ?
Läs ohc se hur det går ÄR Thraw tillbacka eller inte ?
Sen Luke har träffat en tjej Mara Jade som i The Thraw Triology försökte döda honom *ler* hon var en gång i tiden The Emperas Hand en kraftanvändare som tjänade onskan kan det bli något dom emellan ?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj´va´ska jag säga !!

Man tackar och bugar det ödmjukaste för detta !!!!!

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Måste bara ge mitt medhåll till prisandet av Thrawn böckerna. Den serien är fantastiskt bra. Thrawn är Star Wars!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, vet du om den är svår att få tag på ??


[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Star Wars orginal böckerna
New Hope
Empire strike back
The return of the Jedi
De är självklara enligt mig och behövs nästan inte nämnas *ler*
Alla störe bokhandlare som SF-Bokhandeln BÖR ha dom inne så handla och köp..
De är i förhållande till andra böcker ganska billiga..

Som allternativ kan jag tippsa om att hämta tidiga manus som George Lucas skrev på exempel viss denna hemsida.
http://www.starwarz.com/starkiller/frame.htm Det är ganska roligt att läsa om Luke Starkiller och hans äventyr och Vem är Montross ?.. Läs ohc få reda på..
Det är otroligt mycket som ändrats i Star wars från första manus till färdigt resultat..
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ok, låter bra !!! Ska ta mig en titt fort som.....

[color:purple]Alea Jacta Est !</font color=purple>
 
Top