Star Trek Andorians AI generators?

Ondsint roBot

Veteran
Joined
13 Aug 2023
Messages
88
Jag kände givetvis ett omedelbart behov av att prova:

Prompt: A humanoid with pale long hair and light (blue skin:1.4)

DreamshaperXL. Ungefär varannan bild fick blå hud. Anstränger man sig lite mer, med masks och IPAadapter, så borde det inte vara omöjligt att få en rätt porträttlik Andorian.

Andorian 1.jpg
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Ja typ.

Eller mer bestämt: just precis exakt så 🙂👍

Vilken generator använde du?
Jag betalar för Leonardo.ai. Bra gränssnitt och deras Alchemy + promtmagic 3 är grym.

Jag tog en bild från google på en Andorian och använde den i image-to-image funktionen med styrka 0.45 för att få en ny variant på den bilden.
Promten är typ bara "Star trek andorian portrait old", "Star trek andorian portrait female" osv. Då fick jag fram de bilder jag postade ovan.

Sedan körde jag en med styrka 0.25 för att få en mer unik bild, den blev också bra förutom att spröten på huvudet inte kom med, men det gick enkelt att lägga in med photoshop.
Andorian.jpg
1706688316662.png
 

CapnZapp

Myrmidon
Joined
3 Apr 2008
Messages
4,003
Tack.

Jag tolkar det du säger som att användargränsnitten fortfarande inte riktigt hänger med. Här utför du ju tre steg, varav bara ett är det bekväma och lockande "säg till datorn vad du vill ha"...

Men stort tack ändå

PS. Om du ändå sitter redo framför spakarna, kan man få be om en version av din bild med Austin Butler som andorian...? :)

Jag hittade följande bild och hade velat komplettera med en seriös "på bryggan" bild lol
 

Attachments

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
953
Location
Uppsala
Tack.

Jag tolkar det du säger som att användargränsnitten fortfarande inte riktigt hänger med. Här utför du ju tre steg, varav bara ett är det bekväma och lockande "säg till datorn vad du vill ha"...

Men stort tack ändå

PS. Om du ändå sitter redo framför spakarna, kan man få be om en version av din bild med Austin Butler som andorian...? :)

Jag hittade följande bild och hade velat komplettera med en seriös "på bryggan" bild lol
Nej AI är ju inte där än och har överlagt stora problem när man vill ha något specifikt som att en viss alien ser ut på ett visst sätt.

Hehe, jag kan testa.
 
Top