Nekromanti STANK!

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
Nu har det gamla rollspelsfansinet STANK öppnat hemsida. Så skynda er in och vältra er bland artiklar, äventyr och spännande forum.

STANK.NU
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Ser ju helbra ut !

Den här sidan gillar jag !
Den är snygg gjort, genomtänkt, välfyllt med trevligheter rakt igenom.
bra jobbat !
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Fungerar inte för mig [ant]

Är servern nere månne? Hoppas ni får upp den snart. :gremsmile:
 

Erufailon

Swordsman
Joined
20 Jul 2001
Messages
497
Location
Göteborg
har registrerat mig nu... snygg sida verkligen, enkel och konsist.
kommer det komma ut nummer av fanzine:n på hemsidan sedan eller?
 

Don Kennetho

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
385
Location
Oslo
har registrerat mig nu... snygg sida verkligen, enkel och konsist.

Tackar! :gremsmile:

kommer det komma ut nummer av fanzine:n på hemsidan sedan eller?

Nja, troligen kommer det bara att fungera som en vanlig hemsida, dvs vi lägger upp en ny artikel när vi har något klart. Däremot har vi just gjort klart ett pappersnummer av STANK till vårt femårsjubileum, men hädanefter kommer nog allt krut att läggas på hemsidan. Fast man vet ju aldrig...
 

tdh

Swordsman
Joined
15 Jun 2000
Messages
450
Location
Stockholm
Bara min dns - eller flera?

Det här är mest för Stank-folkets vetskap om ett eventuellt fel. Jag kan nämligen fortfarande inte gå in på er sida, den hittas inte, på vanligt manér (dvs. knappa in adressen i webbläsaren eller följa en länk). Det beror troligen på någon dns-server som inte är helt och hållet uppdaterad någonstans.

Däremot kan jag besöka sidan med hjälp av "surfsidor" som alltså läser in sidan åt mig. Då används nämligen deras dns:er och då fungerar det (nåja, hjälpligt, men det är inte ert fel).

Jag har aldrig haft sådana här problem med någon sida förut, och då använder jag nätet alldeles för mycket varje dag. Att problemet uppstår vid inkompletta uppdateringar av dns-servrar vet jag dock, så jag råder er höra med ert webbhotell (eller var ni nu ligger) om allt står rätt till.

Så vet ni det! :gremsmile:
 

Rufus

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
18
Location
Umeå/Skellefteå
Re: Bara min dns - eller flera?

Hmm, det här är i alla fall första gången vi har hört talas om något problem med att besöka vår sajt, men jag har i alla fall vidarebefordrat ditt inlägg till vår webbmästare. Återkommer (troligtvis) med mer information senare.

//Ante (som åter igen hittat sin borttappade användare på www.rollspel.nu).
 

Rufus

Veteran
Joined
8 Jun 2001
Messages
18
Location
Umeå/Skellefteå
Re: Bara min dns - eller flera?

Så här ligger det till: Vår webbserver har inget fast IP nummer, så om brandväggen av någon anledning tappar kontakten med omvärlden, så får den ett nytt IP-nummer och således kan det dröja för vissa DNS-servrar att få den nya IP-adressen till namnet stank.nu

Felet ligger inte på "vår DNS" utan det ligger i att andra DNS:er har en cache och en time to live på den felaktiga adressen som gör att det blir fel i pekningen.
 
Top