Nekromanti Standard utrustning för "Häxjägare"?

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,557
Hade han sedan varit inkvisitor (40k style) så hade han själv fuskat med demonologi och necromancy. Men då självklart i IMPERIETS TJÄNST! Något som andra inkvisitorer kanske inte alltid håller med om.
Det är ju klart, han är ju ansvarig nog att använda de sakerna utan att bli korrumperad! Det är alla andra man måste hålla koll på :gremwink:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,557
Det finns en Bob Dylan vers från Desolation row som jag alltuid tyckt passat in bra på häxjägare som själva håller på att använda samma saker som de som de jagar använder:

At midnight all the agents
And the superhuman crew
Come out and round up everyone
That knows more than they do
Then they bring them to the factory
Where the heart-attack machine
Is strapped across their shoulders
And then the kerosene
Is brought down from the castles
By insurance men who go
Check to see that nobody is escaping
To Desolation Row.
 

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
Gott coola ideer!!! Tänkte mig att rollpersonerna kommer att möta på tre stycken sådana här bad boys! En mästare, en aspirant och en lärling/novis.

Aspiranten tar hand om den feta extrautrustningen mästaren har i den vagn som han kör. (Fångtransport och utrustningsdel)
lärling/novis hänger med mästaren.

Rollpersonerna skall åt samma håll som dessa tre häxjägare problematiken ligger i den fånge som de transporterar. Detta är en ung kvinna el. man som har blivit falskt anklagad enligt hon/han själv.

lite season of the witch, vet ej inte riktigt hur jag skall göra med fången dock. Får se.
 

sirfrog

Warrior
Joined
29 May 2011
Messages
230
Location
Elsweyr
Det viktigaste med en häxjägare alternativ inkvisitor är att inte vara förväntad! <object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/QqreRufrkxM"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/QqreRufrkxM" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Men allvarligt, en häxjägare ska vara lite Batman. Använd spioner om möjligt, och gör research för att bära på dig EXAKT vad du behöver för att hantera det hot du ska möta. I stort sett allt i den här tråden är bra, i det fallet, men jag vill lägga till är böcker. Magiböcker, egentligen, beslagtagna från tidigare magiker. I dessa finns nämligen detaljer om det du ska möta, som magiker och varelsers svagheter och hur man bäst stör deras magi och så vidare.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,557
lite season of the witch, vet ej inte riktigt hur jag skall göra med fången dock. Får se.
Jag körde en Season of the witch quest som nästan var stulen rakt av från filmen när jag körde min Fantasy Europa kampanj. Det fungerar alldeles utmärkt :gremsmile:

Spelarnas miner när de plötsligt befinner sig i en fight med big L var obetalbar :gremlaugh:
 

Templar

Mandalorian
Joined
15 Dec 2008
Messages
122
SirFrog said:
Men allvarligt, en häxjägare ska vara lite Batman. Använd spioner om möjligt, och gör research för att bära på dig EXAKT vad du behöver för att hantera det hot du ska möta. I stort sett allt i den här tråden är bra, i det fallet, men jag vill lägga till är böcker. Magiböcker, egentligen, beslagtagna från tidigare magiker. I dessa finns nämligen detaljer om det du ska möta, som magiker och varelsers svagheter och hur man bäst stör deras magi och så vidare.
Håller med!!!
 
Top