Nekromanti Stadskartor m.m.

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Har någon någon stadskarta över nån stad i USA? det känns lite för konstigt att vara SL över ett gäng vampyrer i Göteborg...
Nån som har någon bra hemma gjord stad så hör gärna av er...
Är jag den enda med detta problem föresten?

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Okej, så här är det.

Nr.1)
Nej, jag har inga stadskartor över någon stad i USA och då jag tror att ingen i din spelargrupp heller har det så kan du hitta på vad som helst. Vem bryr sig om det är 100% korrekt?

Nr.2)
På vilket sätt skulle det vara konstigt att spela vampyr i GB? Stor stad, massor med folk, mycket lätt för vampyrer att smälta in. Jag skulle till och med vilja vara så fräck att jag föreslår ett scenario där RP kommer in på ett konvent på någon centralt belägen skola där en massa gothiga typer springer runt och låtsas vara vampyrer medan en massa småkillar sitter och spelar något konstigt kortspel. Dessutom så antar jag att du känner till GB rätt bra, vilket kan göra det hela ännu intressantare. Vi har förlagt en massa spel, framför allt Werewolf, till vår hemstad.

Följ dessa enkla råd och du kommer att känna dig friare.

/staffan
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Säger som Szandor, även om rollspel i rollspel oftast blir löjligt..

Men den absolut bästa Vampire kampanjen jag har spelat började med att vi blev jagade av ett gäng Brujah nerför kungsgatan i STHLM ... vi flydde ner i tunnelbanenedgången vid Vasagatan och lyckades blåsa skallen av de där nere, med lite hjälp från en anonym Nosferatu..

Dagarna tillbringade jag med att ligga och gnaga på lite jord, fem fot ner undermarken i Kungsträdgården...

Vi hade så fruktansvärt kul...

Sen slutade visserligen kampanjen med att en stor jävla raket sprängde halva östermalm, inklusive mig... men men det är en annan historia

chrull
 

Ridijeck

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
358
Location
Örebro
Om man ska vara petnoga med fakta så är faktiskt inte kalla norden inte helt passande för Vampire-vampyrer. Anledning: det finns helt enkelt för lite villebråd. Om jag inte minns fel går det 100 000 människor på en vampyr, så i Göteborg borde det inte finnas fler än en fem-sex vampyrer. Och även om Göteborg är en av de mest vampyrtäta städer på jorden ger tolv vampyrer forfarande inte så mycket utrymme för de traditionella intrigerna.

Tänker jag mig.

(Okej, jag är medveten om att det där är extrem faktapetighet. Ta inte det här inlägget på för stort allvar. Länge leve spelledarens rätt att bortse från officiella fakta!)

Förresten, borde inte ha vampyrer i Göteborg problem med midnattssolen...? (Om man får tro Krilles rollspelstabbar.)

Ridijeck
som suttit många timmar och beundrat Göteborgs midnattssol
 

sluper

Swordsman
Joined
8 Jun 2000
Messages
432
Location
Umeå & Järbo (Sandvikens kommun)
Rage across Gothenburg

Jag å en polare skapade ett helt vampyr- och ett helt varulvssamhälle i Göteborg. Kunde inte vara med och SLa det själv men det skulle visst ha gått hur bra som helst. Är du intresserad så kan jag nog skicka filerna, om jag hittar dem vill säga.
 

Beardbird

Veteran
Joined
2 Nov 2000
Messages
20
Jag tänker lägga nästa spelkampanj i en storstad sisådär 20-30 år frammåt i tiden, då troligtvis ett par närliggande stora städer kommer att "slås ihop". Har ni några förslag på sådana ställen? Tex Paris-London.
 

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Skall man ta Vampire så utspelar det sig i "World of Darkness" som bara liknar vår värld, men är lite mörkare och lite hemskare. (Vilket får en att fundera på vad USA kan göra för att bli hemskare än de redan är...) Dessutom så är, eller i alla fall var, ju norden Sabbats stora tillflyktsort. Sabbatkampanjer är skitbra att köra i sin hemstad, då kan man få utlopp för sin ilska och symboliskt få döda folk man inte gillar.

/staffan
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Paris London ligger ju faktiskt en bit ifrån varandra..

Sno andras idéer istället... Köpenhamn-Malmö (CoMa) är vår spelgrupps stående favorit... Amsterdam-Rotterdam (AmRo) är alltid intressant..

chrull
 

Örnie_UBBT

Swordsman
Joined
18 May 2000
Messages
550
Location
London, England
Vad är det för fel på att spela i Sverige nu då? Det har i alla fall gått alldeles utmärkt att spela Mage som utspelar sig i Stockholm på 1880-talet...

mvh
Örnie
 

Largoi

Warrior
Joined
24 Jun 2000
Messages
395
Location
Gråbo
Ja visst är det ju en fördel att jag ändå känner till Gbg, men det känns konstigt, liksom att i rollspelet gå till ställen man går i verkligheten, lite för... ja verkligt för min smak...

Jag är nog gud iallafall, när man tänker efter...
 

Bern

Veteran
Joined
8 Nov 2000
Messages
6
Location
Falkenberg, Sverige
Om man går enligt grundreglerna så går det en vampyr på 100 000 människor, men enligt Red Death trilogin så går det 1 vampyr på 10 000 människor vilket jag anser är lite mer rimligt.

Som exempel kan jag ta min hemstad Falkenberg, ca 18 000 invånare i staden, där skulle lätt 2 vampyrer kunna leva utan att äventyra maskeraden.

Sic Transit Gloria Mundi
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Jag har hört att det ligger lite Vatten mellan Paris och London... Engelska kanalen eller nåt skall det visst heta...
Men Manchester, Leeds, Liverpool och Bradford ligger inte såå långt ifråm varandra.... men det skulle bli en gigantsik stad...
Dortmound, Bochum, Wuppertal, Essen och Duisburg är ett annat förslag eller varför inte Hongkong och Macao?
Manila och Quezon City i Filipinerna skulle nog också duga... Shenyang, Fushun och Anchan i China och till sist Peking Och Tianjin...
Men det blir verkligen stora städer om dom växer ihop.... varför inte köra i Rio de janeiro som redan är gigantisk och den staden lär knappast krympa...

/King Kromm
 
Top