Nekromanti Stadsfejd

Bävern

Veteran
Joined
30 Nov 2002
Messages
45
Location
Umeå
Jag har nyligen inhandlat Stadsintermezzon, och har funnit att jag har blivit fullkomligt beroende av att använda det i mina spel. Men det finns en liten hake, det är våran förening som är dess rättmätige ägare och därför har ju alla andra medlemar, mina medspelare, rätt att sitta och glutta, och själva använda sig av boken i sina äventyr. Hur ska man göra för att alla ska kunna läsa boken, men endå inte ta del av äventyrsuppslagen som någon annan spelare ska använda? Det räcker nog inte med att säga "hörödudu... läs inte sidorna 3-15" eftersom de kanske vill använda sig av en värdshusritning de med... hur ska man lösa detta?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Antingen lägger man verkligen beslag på den och säger att ingen annan får titta i den innan du kört färdigt ditt äventyr (vilket om jag förstått dig rätt inte går) eller så tar du och ser äventyrsuppslagen som faktiska äventyrsuppslag och inte riktiga äventyr (som man inte får/bör/förväntas ändra i.)

Använd dem som grund men ändra i dem. Inspireras av dem, men lägg till saker, ta bort saker, modifiera saker, förvräng saker, byt ut saker, blanda ihop saker, mutera saker, osv. Kort sagt; var respektlös.

Använd boken som inspiration, men personifiera grejerna så mycket att ingen har någon användning av att veta hur grunden ser ut. Då får nog du det roligare också, skall du se.
 
Top