Nekromanti Stad

Edgar

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
273
Location
Göteborg, Sverige
Som ni sett en bit längre ned så håller jag på att skriva på en stad. Jag har kommit en liten bit och vill nu gärna ha era tankar/ideer.

Tänk på: Texten är INTE korrekturläst, så det finns en hög stavningsfel. rätta gärna, men skicka svaret privat i så fall.
Det finns oxå en del "headlines" utan innehåll eller en kortfattad mening. Dom är där fö´r att jag inte skall glömma bort dom.

Tack på förhand

//Edgar- har dyselexi och kan färför inte "se" sina egna stavningsfel...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Några noteringar:

Har du t.ex. MS Word, använd det när du skriver och dess automatiska stavningskontroll. Då minimerar du rena stavfel.

Även en person som kan stava gör fel, man blir väldigt blind av text som man själv skrivit och därför bör texter oavsett om man kan stava eller ej korrekturläsas om fler än sin egen familj skall läsa det.

Sedan uppfattar jag inte platserna på Riotminds karta över Trudvang som länder, utan enbart ett namn på ett område. Ungefär som Mörkmården i Tolkiens midgård, eller Stora skogen i Nalle Puh etc...

Riddaren


Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie
 

MidNight

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
515
Location
Långt ute i buschen, Stöcksjö, Umeå, Västerbotten,
"Även en person som kan stava gör fel, man blir väldigt blind av text som man själv skrivit" - detta gäller av någon anledning SÄRSKILT rollspelsbranschen, där man VÄLDIGT ofta hittar flertalet stavfel. Mer regel än undantag faktiskt. Har de inte råd att lägga ner mer pengar/tid på stavningskontroll?

//MiDNiGHT. - som uppskattar rollspel med FÅ stavfel.
 
Top