Nekromanti Stackars liten... :)

DiCif3r

Veteran
Joined
1 Feb 2002
Messages
113
Location
Stockholm - Hägersten
*skrattar så jag gråter*
Hur har han lyckats vrida det så?
Inte för att dömma nån men snubben liter juh som att han är, låt oss säga, bakom.
<blockquote><font size=1>In reply to:</font><hr>

Ledarens viktigaste funktion efter avslutat rollspel är att försäkra sig om att ingen av deltagarna längre axlar rollfigurens mantel (avmantling), utan att var och en "är sig själv" igen.

<hr></blockquote>


Han går kanske lite för djupt in i sina RP:s om han behöver psykologisk hjälp att bli sig själv efter en spelomgång, eller vad tycker ni?
//DiCif3r /images/icons/clown.gif
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Sök lite bland forumen här på rollspel.nu så kommer ni hitta ännu mer härligheter om alla rollspelares idoler och tillika ärkefiender Didi&Björn.
 

Wolfmaster

Warrior
Joined
22 Oct 2000
Messages
209
Location
Karlskrona, Blekinge, Sweden
Helt sanslöst att folk fortfarande orkar att bekymmra sig om något som ingen tvingar dem att ha o göra med. De kan väl bara ignorera oss om de inte gillar vad vi håller på med.....en sak som var lite ql är ju att sidan inehåller faktafel, bland annat om att Target Games innehar rättigheterna till KULT....
 

Runde Rolf

Swordsman
Joined
9 Feb 2001
Messages
483
Location
Stockholm, Sverige
För mer skratt[OT]

Läs "De övergivnas arme" för mer skratt. En boken skriven av Didi och Björn(aka Piff och Puff) som behandlar rollspel på samma vridna sätt som deras hemsida.

Ah en grej till... IM BACK!/images/icons/smile.gif
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
"en sak som var lite ql är ju att sidan inehåller faktafel, bland annat om att Target Games innehar rättigheterna till KULT.... "

tja... Target Games står det iaf på min Kultbok.
 

Smaug

Veteran
Joined
21 Dec 2000
Messages
25
Nu pratar han ju om en delvis annorlunda form av rollspel som bland annat enligt honom används i det militära. Genom olika slags psykologiska påfrestningar kan man åstadkomma mycket som nog kan behöva en "avmantling".

I övrigt tycker jag (och jag har spelat rollspel länge) snubben har rätt i ganska mycket. Många rollspel har stora inslag av ockultism i bred bemärkelse och diskuterar ingående hur man strider effektivt, orsakar skador etc. Många rollspel har mer eller mindre klara rasistiska inslag och hyllar den starke (eller de verkar i alla fall ofta leda till att de spelas så).

Sedan om man tycker det är tillräckligt allvarligt för att bry sig om det är ju en anna sak.

/Smaug
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,987
Location
Linköping
Helt sanslöst att folk fortfarande orkar att bekymmra sig om något som ingen tvingar dem att ha o göra med. De kan väl bara ignorera oss om de inte gillar vad vi håller på med.....

Det är deras medmänskliga plikt att hjälpa oskyldiga ungdomar som drar ner i rollspelsträsket från att bli satanister som mördar pensionärer förstår du väl. Eller vad f*n de tror att de håller på med.../images/icons/smile.gif
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
"Eller vad f*n de tror att de håller på med..."

Tja det var väl att rädda Sverige, har för mig att jag läst att de i De övergivnas armé hävdar att Sverok är en högerextremistisk sammanslutning som organiserar svenska rollspelare och tränar dem inför ett maktövertagande av makten i Sverige!

En av orsakerna till de konstiga idéer om rollspel tror jag ligger i just det att vi kallar det rollspel just för det begreppet även finns inom psykologin och används där för att bland annat hjälpa människor med problem. Det är så att säga skillnad mellan rollspel och rollspel. Engelskan är här mycket tydligare då det på engelska heter roleplaying game. Så egentligen borde vi byta namn på spelformen i Sverige just för att undvika missförstånd problemet är dock ordet rollspel är så eteblerat som benämning på vår hobby.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Låt de hållas

Jaja, det känns som så här: Så länge vi vet vad vi håller på med när det gäller rollspel så skiter iaf jag högaktningsfullt i vad de skriver om det.
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Re: Låt de hållas

"Jaja, det känns som så här: Så länge vi vet vad vi håller på med när det gäller rollspel så skiter iaf jag högaktningsfullt i vad de skriver om det."

Så har jag med jämna mellanrum lyckats känna men det vete faen om jag kommer lyckas med igen, eftersom jag i torsdags blev varnad för de "<font size=+2 face="Brush Script BT">onda andar</font face=brush>" som rollspel kan föra med sig av en klasskamrat. Det är vid sådana tillfällen man känner att "Piff och Puff" verkligen har lyckats. Fy Fan./images/icons/sick.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/sick.gif(att jag straxs efter varningen fick en omgång av "frälsningspredikan" gjorde inte saken bättre)

Jag undrar föresten vad som menas med "hedniska trossamfund" (eftersom jag själv annser att ordet hednisk borde bannlysas eftersom det i mina ögon åsyftar på allt icke-kristet som ont (möjligen undantaget judendomen).

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som återupplever kännslorna efter Ljungs skriverier i julas.
 

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Hedning [ot]

Enligt ordboken (iofs en gammal) är man hedning, om man
tillhör någon annan (vilken som helst) religion än kristendomen.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Låt de hållas

"Så har jag med jämna mellanrum lyckats känna men det vete faen om jag kommer lyckas med igen, eftersom jag i torsdags blev varnad för de "onda andar" som rollspel kan föra med sig av en klasskamrat."

Tja man kan väl fråga sig vem som det är mest synd om. Din klasskamrat som uppenberligen tror på onda andar eller du själv som inte tror på dem, om jag tolkat dig rätt på den punkten.
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Re: Hedning [ot]

Exakt. Det man då gör är att dela upp världen i två halvor - en kristen och en icke-kristen, vad detta innebär låter jag vara osagt. (däremot skriver jag vad jag tror det kan innebära här: ett Vi och Dom tänkande.)

/[color:red]von Schnigel</font color=red> som passar sig jävligt noga för att dela upp folk i högar. (även om det är väldigt nära ibland, en tänkbar gruppering skulle kunna bli PoP:s vs RPG:ers vs Dom Andra)
 
Top