Nekromanti Stackars Conan

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Spara tårarna

Arnold har inte varit ju inte varit med i en bra film sedan True Lies. Så att vi slipper se honom som Conan kan mycket väl vara en förutsättning för att den blir bra.

Det som jag dock inte hoppas på är att man gör den i samma anda som de senaste mumiefilmerna, då jag inte alls tilltalades av dem.

Det väsentliga är att Paradox i slutändan inte säljer licensen till ett B-filmsgäng utan ser till att den kommer i händer på proffisionella filmskapare som har ett öga för att hitta rätt skådespelare till rätt roll.
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Men men...

"Arnold har inte varit ju inte varit med i en bra film sedan True Lies. Så att vi slipper se honom som Conan kan mycket väl vara en förutsättning för att den blir bra."

Får man säga så? Förvisso kanske Arnold inte är den bästa skådespelaren men han ÄR ju trots allt Conan. Å andra sidan så är han ju inte lika "biffig" längre så han kanske har växt ur "Conan-kostymen" (höftskynket). Men det är ändå tragiskt...
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Jag säger bara Roger Moore

"Förvisso kanske Arnold inte är den bästa skådespelaren men han ÄR ju trots allt Conan."

Jag vet inte jag. Jag menar kan man hålla liv i James Bond med olika skådisar så varför skulle det inte funka för Conan.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Arnold är 55 år...

... född den 30:e juli, 1947... men det är klart, han är fortfarande förhållandevis stor (och kung conan är väl en film som utspelar sig under conans sista aktiva äventyrsdagar)? men jag tror nog att nytt blod kunde blåsa liv i conan om en tredje film blir av (skulle inte skada med ett hyfsat manus heller)..
 

w176

Förlorad dotter
Joined
27 Dec 2001
Messages
3,626
Location
Umeå, Västerbotten
Re: Arnold är 55 år...

Så länge inte nytt blod innebär att nytt blod innebär e konans dotter/dotterdotter iförd ringbrynjebikini
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Spara tårarna

"Tycker snarare det är tråkigt att MANUSET dumpas."

Det var väl snarare filmstudion som dumpades för att de inte spelade in Conan 3.
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Spara tårarna

Precis. Men de äger inte rättigheterna vilket gör att ägarna kan låta ett annat filmbolag göra ett nytt manus med samma story.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Arnold är 55 år...

Plötsligt blev jag ändå rätt sugen på en uppföljare till de två tråkigaste filmerna jag sett klart i mitt liv. Rinbrynjebikini. Mums!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
Re: Arnold är 55 år...

Plötsligt blev jag ändå rätt sugen på en uppföljare till de två tråkigaste filmerna jag sett klart i mitt liv. Rinbrynjebikini. Mums!

"Conan the Barbarian (1982)" utgör min koll på Conan. Troligtvis stannat det där för vilket dåligt sätt att döda tid på det var. De flesta som gillar Conan verkar göra det för att det är kult och inte för att det är bra, men men, alla har rätt till sin egen smak. Den är dock inte i närheten av den tråkigaste film jag har sett, tycker du borde kolla på mer film Eksem, du bör kunna hitta värre upplevelser! :gremsmile:

ps. Kunde gett mig fan på att någon skulle göra exakt den kommentaren om ringbrynjebikinis, ibland är det trevligt med förutsägbara forumsbesökare. :gremsmile: ds.

pps. Nu klagar jag på en film utan kontruktiv kritik vilket är någonting jag hatar när andra gör... oops. dds.
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
slavens hämnd

Kolla in "the Barbarian brothers" eller som den kallas på svenska, "Slavens hämnd" för något kul. Så dåligt att man garvar hela filmen igenom.. Text från filmens baksida:

"huvudrollerna spelas av de nya stjärnskotten, tvillingbröderna David och Peter Paul, som får schwarzenegger att se liten och undernärd ut"
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,197
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Jag vet några rullar du borde se...[NT]

- Ymir, som har upplevt tristess bortom mänsklig fattningsförmåga med en hel del tyska stumfilmer på +3h
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Jag säger bara The Rock

Jag vet inte jag. Jag menar kan man hålla liv i James Bond med olika skådisar så varför skulle det inte funka för Conan.

Håller med! Själv skulle jag gärna se The Rock som Conan. Det talades ju även om att manuset skulle bli helt nytt och istället handla om en yngre Conan, i den rollen skulle nog The Rock (Scorpion King, Mumien II) vara ett givet kort. Men då gillar jag ju honom för att han är wrestlare också...

/Herr Balderk, gillar wrestling

Edit:Titeln
 

Dilandau

Myrmidon
Joined
27 Sep 2000
Messages
4,469
Location
Stockholm
Re: Jag säger bara The Rock

Det har varit snack om att Vin Diesel (st?) skulle spela Conans son...
 

Balderk

Swashbuckler
Joined
27 Apr 2002
Messages
2,723
Location
Umeå
Re: Jag säger bara The Rock

Har det? Ojdå... Har iofs inte sett nån av hans filmer.... Men det där har de ju slopat nu när projektet blivit nerlagt. Skulle inte förvåna mig om det kommer en helt ny skådespelarlista och ett helt nytt manus (vilket också antyddes i texten...)

/Herr Balderk
 
Top