Nekromanti Största missuppfattningen om er

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Här är min:

”Muggas är en hård son of a…”

Detta vet alla som känner mig att det inte stämmer. Flickor som tror att jag är sådan blir besvikna när de märker att så inte är fallet... :gremwink: Ja, jag har styrketränat ganska hårt i nästan 10 år, kört lite kickboxning och sparrat med galna vale-tudo och shooto- diggare (Niklas73 vet hur det känns). Men jag avskyr att jävlas med folk och är för det mesta rätt lugn och sansad. Vill ni hitta personer utan finkänslighet för 5 öre, sök upp Vulf eller Feliath för bövelen. De är sådana naturligt! :gremwink:

F.ö. är min värsta egenskap att jag är glömsk som en övervintrad professor…

Hur är det med er? Någon felaktighet ni tycker behöver tas upp om er själva?

Jag tänkte först dra igenom åren som gått i detta inlägget och berätta för er om hur fantastiskt fina ni är (dagen då jag passerar 1000 XP till ära), men risken är att jag glömmer någon. Dessutom har ni tillräckligt uppblåsta egon som det är… :gremwink:
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Den största missuppfattningen om mig skulle nog vara den att jag är äcklig. De som har läst några citat på vår hemsida och lyssnat på Hjalle , Vicotnik och KraggenRese har kanske fått uppfattningen av mig att jag skulle vara äcklig. Jag hävdar att detta inte stämmer. Jag är en ytterst sofistikerat person som inte alls är så äcklig som mina vänner framställer mig. Ja visst har jag en lite konstig humor, men so what? Alla har ju olika humor... Och för den delen så är jag bara äcklig då jag känner för det, jag menar det passar inte i alla situationer.

Så kontentan av det hela är att mina vänner tycker jag är äcklig i onödan. Jag är inte så äcklig, inte ens äcklig att ta i. Så dra er inte för att prata med mig(eller ta på mig) om ni är finkänsliga(eller inte så finkänsliga).

Endast för Tokons Tokar:
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Haha, luring! prrrt! </font></td></tr></table>

- Jocke, fritt fram!
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,765
Location
Nett-ruh-bi
Att jag är duglig, strukturerad och ordningssam

Jag är den där killen som ger alla intrycket av att vara intelligent, duglig, strukturerad och ordningssam. Han som fem minuter in på läsåret blir utsedd till klassens elevrådsrepresentant. Han som alla tror har toppbetyg och ska doktorera efter examen. Han som måste anstränga sig för att inte uppfattas som den självklare ledaren.

Jag är förvisso intelligent och vältalig men måste ofta arbeta aktivt för att tona ned omvärldens förväntningar på mig. Vafan, jag klarar ju inte ens av att hålla ordning i min lägenhet.

Dewil
 

Gastono

Hero
Joined
14 Oct 2003
Messages
1,532
Location
Göteborg
Haha, inte illa :gremlaugh:

Vad som folk tar sig miste på om mig är nog inte så mycket.
På internet är det en sak som förekommer då och då och det är min ålder.
Vanligtvis brukar folk uppskatta mig några få år äldre än vad jag är men annars är det nog inte så mycket annat...

Skulle kunna ta upp att folk tror att jag är nörd men det är jag i själva verket inte!
Jag har intalat mig det i flera år och har tillslut lyckas inse att jag inte är nörd på något sätt.
Faktum är att jag är cool, det är bara omvärlden som inte har förstått det än!
Muhahahhahahahahahahahaha!
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Oj, det var en svår fråga... Om jag skall vara ärlig så vet jag inte, fråga de som träffat mig IRL här ifrån forumet. Tror att du skulel få en rättvisre bedömmning då om hur de uppfattat mig här på forumet & när de träffat mig IRL.

Dock så kanske man skulle missuppfatta mig som snälalre än vad jag är. Jag _kan_ om jag vill var gansak tjurig & bestämmt. Dock är hjag mest bestämmt på jobbet, så det kasnke inte räknas..

/ JohaN K, som lyssna på System of a down just nu..
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,695
Location
Värnhem, Malmö
Re: Att jag är duglig, strukturerad och ordningssam

Det där stämmer för mig också. Folk tror ibland att jag besitter talanger som jag inte riktigt har.
 

Marcus J

Hero
Joined
8 Oct 2003
Messages
950
Location
Göteborg
Faktum är att jag inte har en aning om folks uppfattning om mig. Jag figurerar aldrig i dessa rollbesätt forumet som... etc. :gremmad:.

:gremsmirk:

Så vad tror ni om mig? Sen kanske jag kan bekräfta eller dementera dem.

/Marcus tror att ingen vågar svara här.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Det stämmer han är inte så äklig som vi framhäver han att vara... han är utan tvekan äkligare än så.
Folk skulle bara veta vad han brukar kläcka ur sig i tid och otid som inte kommer upp på hemsidan.
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Min friformsfanatism verkar uppfattas som mycket större än den egentligen är. Och nån skrev nån gång nått om att personen inte skulle gå till Rollspelsbaren för att testa system, om folk tror det om oss så är det inte undra på att vi fått närmst helt banta bort sånt från menyn.

Finns i lajvkretsar kvar folk som känner ingen mig och minns en myt om min ostädade lägenhet, kanske var sant då, men nu mer hålls stöket kort och lägenheten städad.

Och jag är inte en så ond spelledare som mina spelare påstår :gremgrin:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Att jag behärskar datorer och dylikt. Jag umgås bara med folk som är totalt rudis på området och har ett serviceyrke där jag har att göra med folk som är ännu mer borta, så det ser ut som det.

Jag vet inte ens vad en server är egentligen. Förutom något som ligger nere ibland så folk ringer mig och är sura.

Erik
 
G

Guest

Guest
Får nog ta tvärt om, folk tror nog att jag är snäll och det kan jag nog vara, annars är jag bara en feltolkad anomalie.
Nu verkar ju det helt pretto, och det försöker jag inte vara så jag får väl ge lite exempel:
Nej jag är inte klassens bästa elev.
Nej jag är inte särskilt bra på studier överhuvudtaget.
Nej jag tar inte droger.
Nej jag har ingen flickvän.
Nej tjejer flockas inte kring mig (men det märks väl åtminstone här på forumet(kan verkligen inte förstå varför någon skulle tro det))
Nej jag kan inte allt om datorer.
Nej jag hör faktiskt inte hälften av vad folk säger och folk blir bara sura om jag säger det så jag måste gissa hälften.

Fast nu kanske det låter ännu mera pretto?

Zorbeltuss som antagligen har fått konceptet pretto om bakfoten.
 

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jag är oftast sju år yngre än folk trodde. :gremsmirk:

Sen finns det en myt om att jag är allvetande - främst på min skola - vilket tunnas ut mer och mer allt eftersom waldorfeleverna kommer ikapp (när jag började på waldorfskola, i femman, var jag i princip bättre på alla ämnen än dem, nu några år senare börjar de komma ikapp. Och dra ifrån). Det är emellertid roligt att folk tror det eftersom det ger ett psykologiskt övertag, som kan visa sig vara guld värt.

Dessutom har folk på min skola fått för sig att jag är värsta hetsporren som får raseriutbrott och går runt och misshandlar folk på min fritid, men faktumet kvarstår dock att jag aldrig har slagit någon av vrede. Okej, jag kan boxa till någon rätt hårt, men det är på skoj, och när jag skallade en i min klass var det för att. äh, ja, han förtjänade det. Så... Nöhumm.

Slutligen har det växt fram ett rykte de senaste två månaderna att jag är homosexuell, vilket härleds till min väldigt kramiga och mysiga relation till min bästa vän Adrian och det faktum att jag säger konstiga saker. Jag vet inte hur det är med det, men jag tror inte det är sant - jag tycker killar kan vara väldigt söta och ha underbar personlighet, men jag har aldrig attraherats på dem sexuellt. (okej, den där sista frasen skulle platsa in i Kamratpostens "Kropp & Knopp"'s försvarspanel. Vad jag menar är, jag skulle inte vilja knulla med en kille).

-Hjalle, 20-årig, översmart bärsärkagay.
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Blattegängen på min gymnasieskola trodde att jag var nazist - av någon anledning. I rollspelskretsar sprids det ibland rykten om att jag är pretentiös och saknar självdistans. Och slutligen så brukar "normala" människor helt lugnt anta att jag är mycket skummare än vad jag egentligen är. Nu för tiden gör jag allt för att motarbeta dessa fördomar (ja, nazistfördomen känns ju lite svår att bemöta, speciellt eftersom jag inte stöter på folk som tror att jag är nazist längre, men de andra två), dock med något varierande resultat.

- L
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Att jag är en smart plugghäst [NT]

Förvisso har jag även blivit misstagen för en rasist av en invandraryngling under en lärarpraktik, men det räknar jag inte som en allmänt spridd fördom.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
Re: Att jag är en smart plugghäst [NT]

"...men det räknar jag inte som en allmänt spridd fördom."
Hmm, tydligen har jag misslyckats. Dags för steg 2 i min plan.

/Han som startar tryckpressen
 
Top