Större tärning som knopp till skåp?

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Hej alla,

jag letar efter att köpa färdiga knoppar till en skåpdörr som är i formen av en rollspelstärning.

Alternativt köpa ett sett med tärningar och själv borra och montera så det blir en knopp av det :)

Jag vill ha en större tärning än de vanliga och har sett att det finns ca 35mm stora tärningar.

Har även hittat en webshop i USA som har knoppar som är just 35mm, men de skickar inte till Europa.

Så vet någon var jag kan köpa 35mm (eller i närheten av den storleken) ett par T20 tärningar eller om det är någon som har lyckats hitta en butik som säljer redan färdiga knoppar med T20 och som jag kan beställa hem till mig (i Sverige) :)

1688406867805.png
 

Mynock

Veteran
Joined
25 Oct 2020
Messages
18
Det finns spin-down-tärningar för att hålla koll på livet i Magic. 30 mm, verkar vara rätt vanligt, t.ex. seriebörsen har för 20 kr
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Oki, tack för hjälpen, jag tittar på de på Alphaspel.

Vad är spindown för något?

/Andreas
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Oki, tack för hjälpen, jag tittar på de på Alphaspel.

Vad är spindown för något?

/Andreas
En spindown är en T20 med siffrorna i nummerföljd, så den går att vrida nedåt steg för steg, från 20 till 1.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,582
Om det inte absolut måsre vara T20, sök på trädgårdsyatsy (?). Det innehåller 5 st T6, ungefär 100 mm, i trä.
 

Gnovald

Warrior
Joined
3 Jan 2016
Messages
248
Location
Jönköping
Om det inte absolut måsre vara T20, sök på trädgårdsyatsy (?). Det innehåller 5 st T6, ungefär 100 mm, i trä.
Tack men T20 ska det vara, sen blir 100mm för stort

Knopparna ska sitta på vitrinskåpsdörrar till en Billy-hylla.

/Andreas
 
Top