Nekromanti Stämningsmusik

userfriendly

Warrior
Joined
3 Dec 2000
Messages
321
Det där beror nog mycket på vilket typ av skräckrollspel man kör. Personligen snickrar jag för tillfället på en Cthulhukampanj, som utspelar sig på tjugotalet. Den ultimata musiken vore någon läskigare form av jazz eller pianomusik utan sång – eller med sång på ett språk spelarna inte förstår. Vad brukar ni andra kultister använda för stämningshöjande bakgrundsmusik för just Call of Cthulhu?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,586
Vad brukar ni andra kultister använda för stämningshöjande bakgrundsmusik för just Call of Cthulhu?
Tja, med tanke på knytningarna till den egyptiska mytologin, den galne araben som nedtecknade necronomicon och englands kopplingar till orienten så är ju inte resor till Egypten och närliggande områden otänkbara (Varför inte blanda in den magnifika övergivna ökenstaden Petra? Jag har mycket stämningsfulla foton därifrån om någon är intresserad.). Mitt tips i så fall är Om Kalthoum (stavningen kan variera en hel del, det kan löna sig att leta efter varianter eller kombinationer av följande Oum Kalsoum, Omm Kalsum och Um Kalthum). Borde vara lätt att hitta på internet och omöjlig i svenska skivaffärer...
 
Top