Nekromanti Stämning?

För att sätta in sig i själva miljön så kan man ju alltid spela musik som passar till själva spelt. Sen så kan det vara lättare åxå om man kanske inte sitter vid köksbordet utan kanske flyttar till nått bekvämare ställe.
 
Det gäller väl helt enkelt för författarna att måla upp en tydlig bild av hur de tänkt sig saker och ting. Lite fiction här och där i rollspelen tycker jag är utmärkt, så länge den är tillräckligt bra skriven för att vara underhållande. Något annat som är bra är att ha med en liten "källförteckning" över litteratur, serier, filmer och så vidare som ligger någorlunda i samma ton som rollspelsvärlden. Över huvud taget tycker jag ändå det viktigaste är att författarna skriver rakt uppochner precis hur stämningen är tänkt att vara. Det kan väl inte vara för mycket begärt att ägna ett kapitel åt detta i spelvärldens beskrivning, helst innan man börjar gå in på mer detaljer (så att man kan ha med sig en hyffsad stämningsbild när man intar beskrivningen). Illustrationer tycker jag också är viktiga för att måla upp stämningen, kanske när allt kommer omkring viktigast av allt det jag nämnt..?

-Gaxar, illustratör /images/icons/smile.gif
 
Illustrationer tycker jag också är viktiga för att måla upp stämningen, kanske när allt kommer omkring viktigast av allt det jag nämnt..?"

Håller med där... Eftersom jag knappt vet hur man håller i en penna gör jag Brycebilder istället... /images/icons/smile.gif

//Dream
-------
[color:blue]<A HREF="http://www.offplanet.net/dreaming" target="_new">http://www.offplanet.net/dreaming</A></font color=blue>
 
Annars är en bra idé att skriva nån liten berättelse om vad som kan hända i världen, man brukar kunna komma på en massa stämningshändelser som kan ske i äventyret.

- Zire
 
Back
Top