Nekromanti Stämmningsfylld musik...

[LoBoToMy]

Veteran
Joined
26 Jun 2000
Messages
5
Någon som har nån bra skiva att tipsa om, med en äkta westernkänsla? har bara lyckats skaffa "the good, the bad & the ugly"-themet, men är det någon som vet något om musiken till exempelvis "för en handfull dollar"?
vore tacksam för svar...


//Tommy - Som tycker det blir tjatigt med samma låt om och om igen över ett spelmöte...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
Beror lite på hur musiken skall vara, men jag gillar den mesta havrejazzen (läs westernmusiken).

t.ex. Johnny Cash

Riddaren - gillar Rose Garden med Lynn Anderson
 

Red Dust

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
129
Location
Gotland/ Lund.
Pröva med att köpa någon samlingsplatta med Ennio Morricone (mannen som skrev filmmusiken till "For a few dollars more", "the good, the bad..." m.fl. Det finns också samlingsplattor med ledmotiv från andra kända Westernfilmer.

Jag själv använder (bl.a.) samlingsalbum med The Shadows, The Ventures o.dyl. (instrumental 60-talsmusik), filmmusiken från "The Last of the Mohikans", filmmusiken från "Last man standing), Leonard Cohens tidiga skivor.

Med vänliga hälsningar,

Red Dust.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Omman kanske köper lite olika slags country-musik. Det är väll hyfsat nära western-stämmning.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Beror väl på vad för Country du köper. Finns väldigt mycket "Truckdrivingsongs" därute och det skulle nog inte passa så bra.

Instrumental Country finns förståss, även om jag inte vet vart man får tag i den. (har dansat squaredance så hon vet)


Lady Silver Wolf
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Självklart ska det inte vara det absolut sensate !!
Hur kul skulle det vaar attspeal Western då... Precis som du säger så ska det vara typ squaredance eller saloncountry.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 
Top