Nekromanti Städer

Umi Ryozaki

Veteran
Joined
14 Feb 2001
Messages
151
Location
Tokyo, Japan
Bara lite grann...

Jag har sprungit runt i staden "Den man letar efter Fahrod i" Och där står det storbystade kvinnor i nästan varje hörn som erbjuder en vissa tjänster, ok, har inget emot att de finns och så, det är en ganska gotisk värd. Men det finns jätte många av dem!


/Umi Ryozaki
Gambate kudasai!
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Men det är ju vad dom e... alver alltså, fast sen kan man ju kalla dem för nått annat."

Som sagt var, jag känner till en hel kasse vulcanier som förvånat skulle höja på ögonbrynen för en sådan ologisk tes. Dessutom vet jag även en och annan iynisin som skulle uppfatta det som en förolämpning, och att befinna sig i fel ände av en förolämpad iynisin är en dum idé. Sen har vi dessutom en rätt schysst djävul som skulle garva gott åt det.

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad jag tycker skulle vara vicktigt i en stadsbeskrivning är hur det ser ut med byggnader och liknande, vilka som bor där, hur det politiska systemet ser ut osv.

[color:red]Nemo saltat sobrius, nisi forte insanis !</font color=red>
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,618
Location
Uppsala
Re: Bara lite grann...

Snabb upplysning: Alla stadsdelar (hive, clerks ward, lower ward e tc) är del av samma stad, nämligen Sigil: City of Doors. Leta upp Planescape Campaign Setting och läs den fantastiska boken om staden; roligare rollspels-läsning har jag aldrig haft.

Eftersom ni dessutom referar till mitt absoluta favorit-CRPG (piskar BG2 med hästlängder !) så måste jag bara fråga en sak - hur tusan kommer man in i Siege Tower ???
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Re: Bara lite grann...

Precis. I början av spelet springer man omkring enbart i slummen, det är inte konstigt att det står en prostituerad (eller flera) i varje gatuhörn.

//Slask

SlaskBomben tillbereds i mikrovågsugnen...
 

SleazeRat

Veteran
Joined
17 Aug 2000
Messages
98
Location
Umeå
Siege Tower [SPOILER]

För att ta sig in i Siege Tower så måste du gå till stället där den där abishaien stod och gå mot "väggen" bakom honom (svårt att förklara eftersom jag skriver ur minnet). En dialogruta kommer upp, där sk du välja att inte tänka på tornet, att låta bil att vilja komma in eller nått liknande. Då kommer en portal att uppenbara sig.

För att få detta dialogval så måste du prata med en av personerna som finns på marknads-huset i samma ruta.

//Slask

SlaskBomben tillbereds i mikrovågsugnen...
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,465
Location
Helsingborg
"<EM>Hur stor % det är av varje ras.'

Vet man det??</EM>"
Nej, <B>spelarna</B> vet inte det. Men det kan vara kul för en SL att veta.
Jag begärde inte att det skulle stå på en skylt utanför staden så att spelarnas RP kan läsa:
"Folkmängd: 2174.
68% människor
13% halvlängdsmän
12% ankor
5% dvärgar
2% övrigt"

Veta procenten skulle också innebära att SL får en liten hum om rastätheten i området.

/[color:green]Han</font color=green> som kommer ihåg att hans SL i Shadowrun iaf blev glad döver att veta att det är c:a 25% metahumans av befolkningen i Shadowrun (metahuman = alv, orch o.dyl)
 
Top