Nekromanti STÅLGIGANT

Mutant

Warrior
Joined
3 Oct 2000
Messages
209
här är några värden på en stål gigant man inte kan hitta i mörkrets krigare...
STY:125
FYS:35
SMI: förarens FV i krigsmaskiner (beskrivs i mörkrets krigare)
PSY:-
KAR:-
STO:35 (510cm max)
KP:70, ABS:10 huvud:16,armar 16,bröstkorg 17,ben 17
i magen sitter föraren.
om någon kroppsdel huggs av t.ex huvudet går giganten givetvis inte sönder. kp i kroppsdelar är bara för att räkna ut hur mycket benen tål...ja för ibland händer det att benen blir av huggna och stålgiganten kan inte gå.

...och hör sen!
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Vad är en Stålgigant och varför får jag konstiga citat som: Min pistol är större än din och Min pappa kan spöa din pappa...
Nä'r jag hör dig beskriva STÅLGIGANTEN..
Det låter som ytterligare ett dåligt monster för speledare som har katastrofia spelare.. !!Koboltiskt med andra ord.
 

Fanatic Assasin

Veteran
Joined
28 Sep 2000
Messages
143
Location
Stockholm, Sverige
HÄDELSE! eller?

Igentligen borde det vara belagt med dödstraff att tala om Chronopia och äldre verisioner nu när DoD6 kommer ut men eftersom jag verkar vara en av de få på detta forum som VÅGAR/images/icons/mad.gif erkänna att jag gillade Chronopia (efter vissa modifikationer/images/icons/laugh.gif) så tackar jag ändå för upplysningen som för mig är totalt oanvändbar men ändå rolig att ta del av.

/ Fanatic Assasin
"mångsidig som en plattfisk"
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Mecha?

Det låter litet som en mech (som i macross/robotech, escaflowne, mm). Man kan träta om huruvida det passar in i en fantasyvärld men strikt sett är det ju inte en karaktärs mäktighet som gör den koboldig.

En av mina allra fredligaste och okoboldiga karaktärer var demonprins (två nivårer under satan själv i helvetets hierarki)... litet "Good Omens" stuk :)
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
EDD + mysko värld

Det var med EDDs regler i ... "palladium fantasy"s värld tror jag det var men jag äör inte alls säker, valda bitar av världen kom från AD&D tror jag.

Riktigt kul var det :)
 

gollum

Swordsman
Joined
17 May 2000
Messages
476
Location
Uppsala
Re: HÄDELSE! eller?

Igentligen borde det vara belagt med dödstraff att tala om Chronopia och äldre verisioner nu när DoD6 kommer ut.
Ungefär som att säga att man inte får kolla på gamla Star Wars för att det kommer en ny film nästa månad... Idiotiskt...

/Gollum - irriterad


Rollspel på internet - http://www.slangkappan.com/
 

Klon

Hero
Joined
1 Aug 2000
Messages
1,424
Location
Sverige, Örebro
Precis.

Jag håller fullständigt med, de gammla är fortfarande roliga trots att det kommer nya. Och varför skulle det vara så förbjudet?
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Min åsikt är att dom hängivna borde kasts ur Chronopia därför är det en dum uppfinning. Jag gillar inte idén med stålgiganter även om dom skulle vara gjorda av till exempel alver

/Linus - Rollspelare
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: HÄDELSE! eller?

Jag tyckte Chronopia var en ganska trevlig värld. Men min åsikt är att Ereb var (är?) bättre. Chronopia hade sina brister men <B>alla</B> kampanjvärldar har sina brister så inget konstigt med det

/Linus - Rollspelare
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,895
Location
Barcelona
Nu sa du emot dig själv.

Först sa du att anledningen till att du inte gillade stålgiganter var att du inte tyckte om de hängivna. sedan sa du att du hade tyckt illa om stålgiganter även om de var gjorda av icke-hängivna.

Ville bara påpeka det.

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Mecha?

<I>Det låter litet som en mech (som i macross/robotech, escaflowne, mm). Man kan träta om huruvida det passar in i en fantasyvärld</I>

Tja, Escaflowne är ju fantasy och deras "guymelefs" passar bra in i den världen, där det iofs är vedertaget att det finns högteknologi (oftast uråldriga reliker från Atlantis). Jag är själv rätt svag för genreblandningen i en avancerad jätterobot som bara kan köras av en Prince of the Blood, och där kraftkällan är en drakes hjärta. (-:

--
Åke
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Yup.

Det hackas för mycket på Chronopia.
(Men Star Wars Episode 1 suger faktiskt. IMHO. Det sägs att dom andra inte kommer vara lika töntiga dock.)


"Ondska är svaghet
-Var stark."

Med dom orden lämnar han er.
Krigaren Arvidos.
 

Schesuz

Veteran
Joined
26 Sep 2000
Messages
94
Location
Älmhult, Kronobergs Län
Re: HÄDELSE! eller?

Jag måste oxå erkänna attt jag tyckte chronopia var bra, men det tog lite tid plus en jekligt bra SL innan jag tyckte det.
Plus det krävdes en del böcker för att man skulle fatta hur Chropia som stad vaar uppbyggd. Jag gillar Chronopia och det står jag för =)

Mvh Schesuz
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
High-tech + fantasy

Tja, Escaflowne är ju fantasy och deras "guymelefs" passar bra in i den världen, där det iofs är vedertaget att det finns högteknologi (oftast uråldriga reliker från Atlantis). Jag är själv rätt svag för genreblandningen i en avancerad jätterobot som bara kan köras av en Prince of the Blood, och där kraftkällan är en drakes hjärta.
(-:


Jupp... det går som sagt att få in mäktig high-tech i fantasy utan att det automatiskt blir fel. Jag är själv rätt förtjust i postapokalyptisk fantasy.

Vid ett tillfälle stötte mina spelare på en gamal och förfallen robotstad i en fantasykampanj... de (karaktärerna) trodde naturligtvis att det var elaka metall/sten golems eller någon slags stenätare. Det var kul :)

Kanske har jag spelat för mycket Mutant :)
 
Top