Nekromanti SST RpG

ApOcAlYpTiC

Veteran
Joined
16 Jan 2001
Messages
34
Location
Umeå
Har skrivit lite mer på rollspelet. Jag har faktiskt tagit med saker från boken också, det ska ju vara starship troops så då måste varje smaskig detalj vara med. Det jag tog därifrån var någ dom där rustningarna som används, fast jag gjorde så att soldaterna med rustningarna är FSF = The Federation Special Forces. SOm är basarad på SST dataspelat (om ni inte har kört det så gör det, det är mycket bra) För i spelet är man ett gäng med soldater och rustnings gubbar som gör massa uppdrag, som faktiskt utspelar sig efter boken men har ändå saker från filmen i sig. Det måste nog vara så att dom som gjorde spelat ville ha med dom häftiga sakerna från filmen också.Jag har hört rykten om att de ska göra en StarShipTroopers2, med det är ju bara rykten. Det är en sak till jag vill säga vilken slags music är bäst till rollspel, då menar jag (fantasy) och en annan music för (sci-fi) för musiken gör att action scenerna i rollspel blir mycket mer, vad ska ajg säga .... häftigare. Det blir mer film av det hela och det är inte helt fel det heller. Nåväl så skulle jag vara glad om nån kunde ge förslag på fantasy och sci-fi, fast musiken är olika beroende på vad som händer i rollspelet. Men några band kan man ju alltid föreslå. Själv tycket jag att hårdrock är en bra blandning till tuffa action scener till tex neotech eller nåt sånt och mer kanske musikaliska till fantasy. Till starship troopers blir det nog hårdrock till action, för det används i filmen också. Fast det är inte tagit från filmen, det tycker jag själv skulle passa bäst. Man blir omringad av tuff hårdrock när man blåser massa insekter till små bitar, det är ju alltid en vinnare =). Jag ska nog också dra med några noveller till rollspelet också, för att vissa hur en soldat kan uppleva ett slag tillexempel. Nåväl det var väl allt för den här gången..
**********************************************
*'Comone you apes, you want to live forever!'*
*Lt.Johnny Rico *
*Diviosn 6 Roughnecks *
**********************************************
 

Tokugawa Ieyasu

Swordsman
Joined
11 Jan 2001
Messages
645
Musik

Tja, angående det där med musiken...
Till fantasyspel skulle ju Enya passa ganska bra, samma sak med lite "mystiska" spel, (typ Vampire och Ars Magica).
Till lite mer episka scener i fantasy och kanske i vissa sci-fi, skulle Star Wars musiken passa. Tänk dig när de två mäktiga svärdskämparna möts på bergets topp. Vyn över landet spirar upp runt de fäktande kämparna, vars klingor blixtrar när de slår mot varandra. I ett sådant tillfälle skulle nog "Duel of the fates" från Episod I soundtracket passa bra. Om det är Cyberpunk vi snackar om, finns det bara en sak som gäller: The Matrix-soundtracket. Utmärkta låtar som passar även till andra actionscener, t.ex när Bugs skjuts i små gröna smaskiga bitar med sås.



Kakujin wa hombun wo tsutsuka neba narimasen...
 

ApOcAlYpTiC

Veteran
Joined
16 Jan 2001
Messages
34
Location
Umeå
Re: Musik

Jag håller faktiskt med om det där. Matrix skivan innehåller många tuffa låtar som kan vara väldigt användbara i sci-fi som neotech2 eller kanske starship troopers..

"ps:Andre har köpt Starship troopers spelet"
 
Top