Varulv SpringSmash23 avslutat BYBOVINST

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Basenanji suckar tungt när han ser hur Anthrox trots enorm smidighet som verkar trotsa gravitationen - blir utsmashad efter en rad välavvägda och samtrimmade upplägg vid pingisbordet.

"Där ser du Basse-gubben! Vem bryr sig om stavning och grammatik när allt som krävs är att man går på magkänsla och tänker vid sidan av boxen!"
"Det heter väl Utanför boxen?! Nu ska jag trösta Vimes!"
"Whatever! Och Vimsan behöver du inte bry dig om, för vi ska ha efterfest! Och Anthrox får följa med, han är ju störtcool juh!"

Basenanji står strax därefter ensam kvar i Framgångstågets lokaler och städar upp i röran efter festen. Han är ganska nöjd trots allt. "Det gick kanske inte enligt plan, men nog blev det framgångsrikt?!"

***
Varsågoda att prata av er om spelupplägg och spelarinsatser! Jag tycker att ni alla gav järnet på ett underbart sätt! Hedersomnämnande till Anthrax och Majk som skötte debuten med den äran!

Nu får vi ladda tills @BiobunkerVII kallar till skolavslutning!

❤❤❤
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Som @Impetigo misstänkte planerade vi för att göra en fuling, där jag spelar hopplös noob som säger fel saker, gör fel saker, men ändå försöker allt han kan för byns skull, medan @Vimes skulle vara senior och skicka ajabaja-fingret på mig när jag gjorde dumma saker. Så medan jag tar lite suboptimala beslut och pladdrar hela tiden (för att å vad roligt det är att få vara med) så får Vimes möjlighet att vara aktiv och styra spelet. Eventuellt i en tight spot kunde vi offra mig för att gröna Vimes. För att göra er så tveksamma som möjligt på om jag verkligen var ulv, och inte bara väldigt dålig spelare, tog jag världens chansning med bluffen i första posten. I värsta fall misslyckades min ruse och då hade Vimes kunnat ta kommando för att rösta ut mig.

Allt fallerade med den där förbannade bikupan.

Trots att jag på något obegripligt sett inte fick med bara en, utan två andra i att outa snacks helt i onödan så var det alldeles för bristfällig information för att vara någonstans i närheten av att lista ut temat. Och när planen arbetades igenom för att bli av med skavanker (rätt säker på att Vimes mycket riktigt började förbereda en lista med 10 av varenda bokstav) så blev det mer och mer uppenbart att ingen ulv kommer ut ur kupan levande utan att ha knäckt temat. Så Vimes åkte ut, utan att vi kunde göra så mycket åt det. Och allt vi fick för slitet var ett sketet "K".

Så här någonstans börjar jag få panik. Hela vår gameplan byggde på en bluff som troligtvis skulle vara enklare att skåda igenom än panoramafönster. Sen räknade jag på det. Bikupan kommer antingen dra med mig, eller gröna ALLA bybor. Det enda sättet jag kan spela ut det här på är att lista ut temat, utan att ha några egentliga ledtrådar till vad temat kunde vara. För utan ledtråd var jag 100 % rökt oavsett.
Sen blev det ju inte bättre av att jag feltolkade fotbollsspelarledtråden och snöade in på Barcelona istället.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Tackar alla deltagare och riktigt roligt @Basenanji 😍strålande Party-arrat.

Otroligt strålande byboseger😇🙏👍😍🕺🎶

Sorry för att jag kaosar allihopa men som jag skrev i min första post R1:3:
”…jag anar att jag även denna gång kommer få det svårt med det kluriga i upplägget och kunna bidra med så mycket vettigt till byn.
Jag får försöka ägna mig åt hårt jobb istället och försöka få andra bybor att snappa upp nån ulv här å där som kanske sprattlar fel i mitt petande och stökande.”

Det gjorde jag hyffsat i alla fall😇

Det ledde oss bla annat till: Spelets roligaste post av BB7 R1:199
-efter att BB7 stress-outat sina lingon:
”Känner mig inte pressad, tycker hela ”strategin” luktar barnmat. Impetigo surar ihop, Sidd flamsar runt som att han var full, Octa kör sitt adelsmärke och håller sig undan. Majk vetefan och du är ju över hela spelplanen….”

Som jag sen skrev ”Låter som ett helt fantastiskt Varulvsspel @Basenanji

Välkomna och en eloge till er nya deltagare @Majk och @Anthrox som vågar ge sig in i detta flamsiga getingbo. Hoppas ni är med igen för det är roligt ju fler deltagare man är.

Hedersomnämnande: @Impetigo är ju knivskarp och i mitt tycke Varulvsspelens vassaste spelare👏👏👏: är jag ulv och Impe blir nattmördad så vet ni varför👹
Som Varulvsspelsdesigner som fixar spelmekaniken måste vi nog lägga till ”Impe-regeln”=kommer han knäcka ut nåt smart för lätt😍

Jag dansade till:

👍 Anthrox
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,747
Location
Göteborg
Kul spel att följa med lite slött från sidan. Nu förstår ni varför jag var tvungen att panikändra i reglerna i bunkerspelet för att rädda det från spelmördarmaskinen Impetigo.

Mer generellt är det nästan omöjligt att designa ett spel där hela byn har info som inte ulvarna har, tror jag.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Mer samlat så var det ett intressant spel, känns som mer intensivt än vad jag är van vid.
@Impetigo blev förbannad och härjade loss
@Anthrox började svära och ha sig
Jag svingade vilt (men det är ju mer standard)
Sidd, jag han var bara gamla klassiska Sidd som man har lust att hänga för pajasinlägg när man har gått igång på nåt annat.

Tror att jag, dessvärre, målat in mig i ett @Basenanji-hörn - spelar jag inte fladdrigt och kaosigt åker jag ut, spelar jag fladdrigt och kaosigtåker jag ut eller nattmördas. Men det skulle kunna vara värre, man skulle kunna vara som @Vimes och sias varende gång.

Hoppas att @Majk och @Anthrox inte skrämdes av upplevelsen.
Jag är imponerad av Anthrox spel, började se dig som röd i slutet av R1 - men det blev ju å andra sidan en väldigt lång runda när kupan rödade Vimes så tidigt.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
ja just det jag höll också på riktigt på att få hjärnblödning på alla kretiner som hintade om temat!
ja ju mer jag tänker på det tror jag att jag passat bättre som stofil med tanke på allt jag retar mig på......
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Som @Impetigo misstänkte planerade vi för att göra en fuling, där jag spelar hopplös noob som säger fel saker, gör fel saker, men ändå försöker allt han kan för byns skull, medan @Vimes skulle vara senior och skicka ajabaja-fingret på mig när jag gjorde dumma saker. Så medan jag tar lite suboptimala beslut och pladdrar hela tiden (för att å vad roligt det är att få vara med) så får Vimes möjlighet att vara aktiv och styra spelet. Eventuellt i en tight spot kunde vi offra mig för att gröna Vimes. För att göra er så tveksamma som möjligt på om jag verkligen var ulv, och inte bara väldigt dålig spelare, tog jag världens chansning med bluffen i första posten. I värsta fall misslyckades min ruse och då hade Vimes kunnat ta kommando för att rösta ut mig.

Allt fallerade med den där förbannade bikupan.

Trots att jag på något obegripligt sett inte fick med bara en, utan två andra i att outa snacks helt i onödan så var det alldeles för bristfällig information för att vara någonstans i närheten av att lista ut temat. Och när planen arbetades igenom för att bli av med skavanker (rätt säker på att Vimes mycket riktigt började förbereda en lista med 10 av varenda bokstav) så blev det mer och mer uppenbart att ingen ulv kommer ut ur kupan levande utan att ha knäckt temat. Så Vimes åkte ut, utan att vi kunde göra så mycket åt det. Och allt vi fick för slitet var ett sketet "K".

Så här någonstans börjar jag få panik. Hela vår gameplan byggde på en bluff som troligtvis skulle vara enklare att skåda igenom än panoramafönster. Sen räknade jag på det. Bikupan kommer antingen dra med mig, eller gröna ALLA bybor. Det enda sättet jag kan spela ut det här på är att lista ut temat, utan att ha några egentliga ledtrådar till vad temat kunde vara. För utan ledtråd var jag 100 % rökt oavsett.
Sen blev det ju inte bättre av att jag feltolkade fotbollsspelarledtråden och snöade in på Barcelona istället.
Riktigt rivigt bra spelat @Anthrox med din första snajdiga post som vi tolkade som Bubbel=Champange=Frankrike och den där jäkla Pocebowlen som då skulle vara en luring till ulvarna.

Det som stack ut var dina 3 fraser som inte riktigt klingade som övrigas tror jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Först och främst: grattis byn och väl spelat! Det här var ett spel vi ulvar inte kunde vinna om ni spelade era kort rätt, och det gjorde ni. Det är förstås segt att återigen åka ut som ulv, inte på grund av att jag spelat misstänkt, utan på grund av spelupplägg eller förmågeanvändning. Men en kul resa ändå!

I byn var @Impetigo boss - det här med att "knäcka spelupplägget" är verkligen hans paradgren - men han hade också stor hjälp av @BiobunkerVII som skruvade på ulvfällan i bikupan tills det var i princip omöjligt för mig att komma undan.

@Anthrox var en stjärna! Har vi någonsin sett så är frejdigt och piggt ulvspel från en nybörjare? Eller från någon annan alls för den delen? Mycket imponerande i varje fall. Modigt och vågat, intensivt och kontrollerat på samma gång. Hoppas du vill vara med fler gånger!

Och hörrni, byn. Hade inte @Basenanji hatat stofil-laget så hade vi ätit er till frukost alla dagar i veckan. Men, men. Jag får väl vänta på den här första ulvvinsten sedan 2017 ytterligare ett tag.

Så... det här var ju rätt instabilt. Hade jag fått ändra på spelupplägget utan att ändra för mycket, hade jag:
1. Gett ulvarna var sitt framgångslingo-ord. Framgångslingot blir fortfarande en potentiell grej för byn att testa jaga ulv på, men ulvarna skulle ha lite lättare att ljuga övertygande.
2. Infört regeln att ulvarna varje natt får gissa temat. Gissar de rätt vinner de automatiskt. Det hade sannolikt inte hänt, men det hade gjort byn mer försiktig och det hade varit lättare som ulv att försöka avstyra exploatering av temat.

Nåja! Jag hade kul ändå. Kul att tjabba med er (speciellt @Sidd som vanligt) och kul att se @Anthrox rocka loss. Bästa grejen i hela spelet var när jag vaknade 03:30 i natt, ur oroliga drömmar och ba "Temat är ABSOLUT VODKA!! Det är helt glasklart! Jag måste skriva ner det och skicka till Anthrox direkt!" Det var ju helt fel. Men tänk vad kungligt det hade varit om det var rätt?
 
Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Riktigt rivigt bra spelat @Anthrox med din första snajdiga post som vi tolkade som Bubbel=Champange=Frankrike och den där jäkla Pocebowlen som då skulle vara en luring till ulvarna.

Det som stack ut var dina 3 fraser som inte riktigt klingade som övrigas tror jag.
Ja, jag borde nog ha jobbat lite mer på mina fraser. Speciellt eftersom det var så många andra som droppade fraser innan mig. Jag skriver av det som ett nybörjarmisstag, trodde nog aldrig riktigt att ni skulle haka upp er på mina fraser så pass mycket som ni gjorde.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Först och främst: grattis byn och väl spelat! Det här var ett spel vi ulvar inte kunde vinna om ni spelade era kort rätt, och det gjorde ni. Det är förstås segt att återigen åka ut som ulv, inte på grund av att jag spelat misstänkt, utan på grund av spelupplägg eller förmågeanvändning. Men en kul resa ändå!

I byn var @Impetigo boss - det här med att "knäcka spelupplägget" är verkligen hans paradgren - men han hade också stor hjälp av @BiobunkerVII som skruvade på ulvfällan i bikupan tills det var i princip omöjligt för mig att komma undan.

@Anthrox var en stjärna! Har vi någonsin sett så är frejdigt och piggt ulvspel från en nybörjare? Eller från någon annan alls för den delen? Mycket imponerande i varje fall. Modigt och vågat, intensivt och kontrollerat på samma gång. Hoppas du vill vara med fler gånger!

Och hörrni, byn. Hade inte @Basenanji hatat stofil-laget så hade vi ätit er till frukost alla dagar i veckan. Men, men. Jag får väl vänta på den här första ulvvinsten sedan 2017 ytterligare ett tag.

Så... det här var ju rätt instabilt. Hade jag fått ändra på spelupplägget utan att ändra för mycket, hade jag:
1. Gett ulvarna var sitt framgångslingo-ord. Framgångslingot blir fortfarande en potentiell grej för byn att testa jaga ulv på, men ulvarna skulle ha lite lättare att ljuga övertygande.
2. Infört regeln att ulvarna varje natt för gissa temat. Gissar de rätt vinner de automatiskt. Det hade sannolikt inte hänt, men det hade gjort byn mer försiktig och det hade varit lättare som ulv att försöka avstyra exploatering av temat.

Nåja! Jag hade kul ändå. Kul att tjabba med er (speciellt @Sidd som vanligt) och kul att se @Anthrox rocka lossa. Bästa grejen i hela spelet var när jag vaknade 03:30 i natt, ur oroliga drömmar och ba "Temat är ABSOLUT VODKA!! Det är helt glasklart! Jag måste skriva ner det och skicka till Anthrox direkt!" Det var ju helt fel. Men tänk vad kungligt det hade varit om det var rätt?
För 2 minuter tänkte jag ABSOLUT VODKA - Pernod Ricard - Frankrike - VA FAAAAN han är ju god och kör världens smulpaj...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Först och främst: grattis byn och väl spelat! Det här var ett spel vi ulvar inte kunde vinna om ni spelade era kort rätt, och det gjorde ni. Det är förstås segt att återigen åka ut som ulv, inte på grund av att jag spelat misstänkt, utan på grund av spelupplägg eller förmågeanvändning. Men en kul resa ändå!

I byn var @Impetigo boss - det här med att "knäcka spelupplägget" är verkligen hans paradgren - men han hade också stor hjälp av @BiobunkerVII som skruvade på ulvfällan i bikupan tills det var i princip omöjligt för mig att komma undan.

@Anthrox var en stjärna! Har vi någonsin sett så är frejdigt och piggt ulvspel från en nybörjare? Eller från någon annan alls för den delen? Mycket imponerande i varje fall. Modigt och vågat, intensivt och kontrollerat på samma gång. Hoppas du vill vara med fler gånger!

Och hörrni, byn. Hade inte @Basenanji hatat stofil-laget så hade vi ätit er till frukost alla dagar i veckan. Men, men. Jag får väl vänta på den här första ulvvinsten sedan 2017 ytterligare ett tag.

Så... det här var ju rätt instabilt. Hade jag fått ändra på spelupplägget utan att ändra för mycket, hade jag:
1. Gett ulvarna var sitt framgångslingo-ord. Framgångslingot blir fortfarande en potentiell grej för byn att testa jaga ulv på, men ulvarna skulle ha lite lättare att ljuga övertygande.
2. Infört regeln att ulvarna varje natt får gissa temat. Gissar de rätt vinner de automatiskt. Det hade sannolikt inte hänt, men det hade gjort byn mer försiktig och det hade varit lättare som ulv att försöka avstyra exploatering av temat.

Nåja! Jag hade kul ändå. Kul att tjabba med er (speciellt @Sidd som vanligt) och kul att se @Anthrox rocka lossa. Bästa grejen i hela spelet var när jag vaknade 03:30 i natt, ur oroliga drömmar och ba "Temat är ABSOLUT VODKA!! Det är helt glasklart! Jag måste skriva ner det och skicka till Anthrox direkt!" Det var ju helt fel. Men tänk vad kungligt det hade varit om det var rätt?
Vad fick du päronen och konjaken ifrån?
Det är ju tok-franskt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Första gången jag "outade temat" i R2 (uhm, tror jag skrev 46 efter Impetigos mattepussel) var det baserat på att temat skulle vara AFRIKA, vilket var vad som passade bäst för stunden. Vi hade ett K näst sist, vi hade ett F på andra plats (efter tre Forwards, som nämndes under natten) och det passade till både småpajer, vin och grönsaksgryta. Men det passade verkligen inte till äppelmust.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Vad fick du päronen och konjaken ifrån?
Det är ju tok-franskt.
Extremt oklart varför jag drog till med det faktiskt. Jag tror jag ville ha något specifikt och lite oväntat (så skulle jag spinna en koppling till temat i efterhand). Sen har jag ätit mycket konserverade päron i konjak i mina dagar (vilket kanske eller kanske inte beror på kopplingar till Frankrike) så det var det som dök upp.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Första gången jag "outade temat" i R2 (uhm, tror jag skrev 46 efter Impetigos mattepussel) var det baserat på att temat skulle vara AFRIKA, vilket var vad som passade bäst för stunden. Vi hade ett K näst sist, vi hade ett F på andra plats (efter tre Forwards, som nämndes under natten) och det passade till både småpajer, vin och grönsaksgryta. Men det passade verkligen inte till äppelmust.
Vid det här läget satte du nog onödigt spiken i din egen kista.
Att komma med fel siffra blev ju kört.
Du skulle kanske lyckats med förhalning och undanflykter tills de andra outat mer som du sen härmat med div ursäkter.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Problemet vi hade var egentligen aldrig att vi inte visste vad temat var. Hade det funkat med en vag uppfattning och lite höftande hade vi kunnat komma undan med saker.
Problemet var ju att vi behövde veta exakt på bokstaven vad temat var, annars sket det sig. Hade vi liksom listat ut att temat var "Franskt" hade det ju inte räckt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Vid det här läget satte du nog onödigt spiken i din egen kista.
Att komma med fel siffra blev ju kört.
Du skulle kanske lyckats med förhalning och undanflykter tills de andra outat mer som du sen härmat med div ursäkter.
Jo, problemet var ju som sagt att jag ändå inte hade en out utan att lösa vad temat var exakt. Jag var rätt säker på att vi hade förlorat redan efter fyra timmars spel. Att förhala i den situationen hjälpte ju bevisligen inte, hur vilt jag än sparkade åt alla håll.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Problemet vi hade var egentligen aldrig att vi inte visste vad temat var. Hade det funkat med en vag uppfattning och lite höftande hade vi kunnat komma undan med saker.
Problemet var ju att vi behövde veta exakt på bokstaven vad temat var, annars sket det sig. Hade vi liksom listat ut att temat var "Franskt" hade det ju inte räckt.
Jag vill alltid ha @Impetigo på mitt lag.

Tvek om det gäller åt andra hållet😇
 
Top