Hej!
Jag har suttit lite och funderat över vilka regler som finns när man ska springa längre sträckor. De enda regler för förflyttning jag känner till är dels FÖR- reglerna som används i strid och dels march-reglerna för längre resor till fots.
Med det första systemet skulle en karaktär med tio i FÖR och 8 UK kunna springa i 5,8 minuter och tillryggalägga 1370 meter. Sedan skulle utmattningskolumnerna vara fyllda, vilket jag tolkar som att han inte orkar springa mer. Även om han klarar att springa längre skulle det inte hjälpa så mycket, hans FÖR skulle ligga på 5 snart ligga på 0.
Det andra systemet däremot ger en toppfart på 5 km/h genom forcerad march. En löjligt låg hastighet att hålla om man springer.
Så om det finns någon som har några andra tankar om hur det här kan fungera eller har en lösning på mitt problem skulle jag uppskatta ifall ni ville svara.
Jag har suttit lite och funderat över vilka regler som finns när man ska springa längre sträckor. De enda regler för förflyttning jag känner till är dels FÖR- reglerna som används i strid och dels march-reglerna för längre resor till fots.
Med det första systemet skulle en karaktär med tio i FÖR och 8 UK kunna springa i 5,8 minuter och tillryggalägga 1370 meter. Sedan skulle utmattningskolumnerna vara fyllda, vilket jag tolkar som att han inte orkar springa mer. Även om han klarar att springa längre skulle det inte hjälpa så mycket, hans FÖR skulle ligga på 5 snart ligga på 0.
Det andra systemet däremot ger en toppfart på 5 km/h genom forcerad march. En löjligt låg hastighet att hålla om man springer.
Så om det finns någon som har några andra tankar om hur det här kan fungera eller har en lösning på mitt problem skulle jag uppskatta ifall ni ville svara.