Nekromanti Språkpaket för östasiatiska språk

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
God dag.
Jag har ett problem. Jag ska börja med en japanskakurs om sisådär två veckor på Göteborgs Universitet. Men jag har nyligen upptäckt att jag inte kan se japanska tecken på min dator, vilket förmodligen kommer ställa till åtminstone ett problem...

När jag går in på kontrollpanelen för att fixa det står det att jag måste ha skivan i, problemet är att jag inte har någon sådan skiva.. Går detta att fixa på något annat sätt? Ladda ner något språkpaket eller så?

Börjar bli lite bråttom....
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,782
Om du har tappat bort din Windows-CD går det att beställa en mot en liten avgift har jag för mig. Kolla på MS hemsida eller ring deras support så ska det nog fixa sig.
 

GunBlade

Veteran
Joined
5 May 2008
Messages
116
Location
Borås
Inte tappat bort, aldrig haft någon. Beställde datorn från en kompis med eget företag som bygger och grejar. Får väl höra med honom..
 

DeepThoughts

Veteran
Joined
8 Apr 2004
Messages
49
Location
Norra delen av Sverige (Piteå)
Japp. Har du en OEM-licens så är det OEM-tillverkaren som ska tillhandahålla CD-skivorna. Så i detta fall så är det din polare som ska ge dig en skiva. Om jag inte missminner mig helt så kan OEM-byggare beställa nya skivor mot en kostnad av typ ingenting.

Lycka till i alla fall. :gremsmile:
 
Top