Nekromanti Språkbögen anfaller!

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
Jag citerar texten under DoD-forumet:

"Forum för Sveriges populäraste rollspel Drakar och Demoner från Target Games. "

Borde det inte här vara ett komma innan "Drakar" och ett efter "Demoner"?

Geminiforumet:

"Det ultimata diskussionsforumet om det alldeles utomordentliga mörka medeltidsfantasy rollspelet Gemini från Cell"

Medeltidsfantasyrollspelet; detta är väl ett ord?

/Sir Foilan

Stay Metal! /images/icons/cool.gif
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Borde det inte här vara ett komma innan "Drakar" och ett efter "Demoner"?

Skulle kunna vara så, men det svenska språket sparkar inte bakut om det inte är kommatecken där.

Medeltidsfantasyrollspelet; detta är väl ett ord?

Är det nog. Hela texten känns en aning jobbig tycker jag.

Vi kanske tar tag i saken och skriver ordentliga texter till alla forumen när vi får tid.

Uppdatering: Dessutom är Drakar och Demoners utgivare Riotminds numera.

/Azagthoth<P ID="edit"><FONT SIZE=-1><EM>Edited by Azagthoth on 2000-08-27 15:37.</EM></FONT></P>
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det viktiga är väll inte hur man lägger upp språket. Det viktiga är väll att själva budskapet går fram. Sen att det ser bättre ut om det är korekt må så vara.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,891
Location
Barcelona
Uppdrag till sir Folian

Gör en kopia av alla inlägg, artiklar och annan text som någonsin lagts upp på www.rollspel.nu, före och efter uppdateringen, korrekturläs allt och lägg sedan upp versionen med små hänvisningar till alla fel här på www.rollspel.nu. Om du gör det så lovar åtminstone jag att alltid trippelkolla mina inlägg på forumet innan jag skickar dem. Vem är med mig?

/Dnalor, din finne på hornhinnan
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Uppdrag till sir Folian

Phew, trodde du menade mig först... Ämnesraden kommer nämligen inte med i texten som kommer i mailet...

/Azagthoth
 

Sir Foilan

Hero
Joined
18 May 2000
Messages
805
Location
Södertälje
"Det viktiga är väll inte hur man lägger upp språket. Det viktiga är väll att själva budskapet går fram. Sen att det ser bättre ut om det är korekt må så vara"

/images/icons/smile.gif
Riddar Johan, min mening var inte att irritera utan blott vädra mina tankar om huruvida språkbruket var korrekt i dessa fall. Jag håller med Azagthoth när han säger att hela texten i Gemenifallet är aningen svårsmält.

/Sir Foilan

Stay Metal! /images/icons/cool.gif
 

Sereg_UBBT

Swashbuckler
Joined
17 May 2000
Messages
2,486
Location
Sektor 242, Norra hemisfären
Sveriges populäraste!

<I>"Forum för Sveriges populäraste rollspel Drakar och Demoner från Target Games"</I>

Antalet inlägg på Eonforumet borde ge en liten vink om vilket rollspel som är sveriges populäraste! Eller?

En undersökning om detta borde nog göras...
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Sveriges populäraste!

Om vi skall räkna i antalet sålda ex är nog Drakar och Demoner fortfarande Sveriges populäraste rollspel.

Dessutom är Drakar och Demoner synonymt med rollspel för väldigt många personer i Sverige (personer som inte har spelat själv, men som har en släkting eller en kompis som spelar/spelat). Detta skulle också kunna vara ett tecken på att spelet är det populäraste.

Skulle man dock göra en undersökning av alla aktiva rollspelare idag så skulle nog Eon vara det populäraste spelet.

/Azagthoth
 

Azagthoth

Myrmidon
Joined
7 Feb 2000
Messages
3,548
Location
Stockholm
Re: Sveriges populäraste!

Detta beror på att Target funnits längre. Neogames går ju åt samma håll, Neotech, Neotech 2...

/Azagthoth
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Det är lungt, jag bara vädrar mina tankar åxå. Det är ju det detta eminenta forum är till för.

[color:purple]Jag kom !
Jag såg !
Jag spelar som F** !</font color=purple>
[color:white]// Johan K</font color=white>
 

seinet

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,834
Location
Göteborg
Officiellt forum för EON

Kan det inte vara så också att det är mer EON (och NeoGames) spelare som känner till detta forum. NG hänvisar ju till detta forum från både sin EON-sida och sin Neotech-sida. Många som har köpt EON eller Neotech har kanske gått in på NG's hemsida och kikat lite och sett länken till forum.rollspel.nu, och där funnit att det är ju jättekul att diskutera allt möjligt (och omöjligt) på detta forum.

/Seinet - Som snart skall uppdatera sin hemsida så att den även stödjer Näscafé Navigator

<A HREF="http://hem.passagen.se/seinet/index.html" target="_new">http://hem.passagen.se/seinet/index.html</A> seinet@ironmaiden.com
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Re: Officiellt forum för EON

Men kan det inte vara så att Eon har mer och krångligare regler än vad DoD har och mer regelbuggar att diskutera?
Och det är också att det fnns mer material till DoD än vad som finns till Eon (på Internet allstå) så borde det inte vara rimligare om DoD var större??

/Linus - Neotech 2 är megabra
 
Joined
17 May 2000
Messages
1,364
Location
Stockholm
Re: Sveriges populäraste!

Nog?

Drakar och Demoner lär vara fullständigt ohotat vad gäller sålda ex (inräknat alla olika upplagor)... Inga andra spel är ens i närheten av deras försäljningssiffror.

Är inte ens säker på att något annat är populärare ens idag vad gäller aktiva spelare. En väldig massa människor vi träffat verkar köra DoD, även om de spelar många andra kampanjer _också_

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>
 
Top