Nekromanti Språk ocb namn i Soldarn

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Knasiga ortsnamn (OT)

För alla er otaliga(yeah right) Hasse Andersson fans därute så kan jag tala om att han kommer ifrån Kvinnaböske som ligger ute på Bjärehalvön en bit ifrån där jag växte upp.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Knasiga ortsnamn

När nu ändå alla andra hoppar på den här tråden...

Några mil utanför Skellefteå finns det ett ställe som heter Sjöbotten.
Än roligare är att det ligger en liten flygplats där. Tänk er själva när piloten ska tala om för passagerarna vart de snart ska landa... (-:

--
Åke
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Du är bara begränsad av din jordiska kunskap.

Det du säger är din subjektiva bedömning. Det är inte nödvändigtvis så.

Dessutom - kan du inte din historia? Soldarn har varit ockuperat av både Jargien och av Melorion.

BTW - Soldarn tog form betydligt tidigare än Consaber. ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Frixeray

Swordsman
Joined
9 Jan 2001
Messages
774
Location
Alinge Texas, på riktigt nuförtiden!
Re: Knasiga ortsnamn (OT)

Sedan har vi ju det värsta ortsnamnet av alla:
Vänga

Say no more /images/icons/tongue.gif

//Frixeray - Hoppas att ingen råkade ut för trollen nu så här i början av maj... /images/icons/wink.gif
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Det är det närmaste jag kunde likna soldarn med. Enligt mig. Vad skulle du likna soldarn med?

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Exakt. De städer spm har jargiska namn är grundade av jargier, de cirefaliska av cirefalier osv.

I Asharien är ju tex Chadarians hopp det nya "ashariska" namnet på en gammal cirefalisk stad, vilka de bytte namn på.

Vi har försökt att få Mundana lite lagom inkonsekvent, ungefär som vår egen värld när det gäller den typen av utveckling.

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
=)Precis. Och för en dagsslända är det ju flera generationer! Snacka om lång tid. ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,189
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Cirefalien= Grekland?

Grekland?? Varför har ALLA fått för sig att Cirefalien skulle påminna om Grekland. Personligen ser jag inte minsta likhet...nej, Cirefaliska samväldet är och förblir en unik skapelse, som närmast snarare påminner om renässans-Italien...främst associerar jag cirefalierna med venetianare, helt klart.

- Ymir, tycker att Cirefaliska samväldet påminner mest om Venedig
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,918
Location
Sandukar
Re: Cirefalien= Grekland?

Helt ärligt tycker jag också det. ,-)

-Marco Behrmann
-Neogames AB
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Knasiga ortsnamn (OT)

Du kan inte ha det lätt du. Du är slav, bor i Vänga och tvingas läsa en massa onödiga inlägg om ortsnamn. Vad kan du ha gjort för att förtjäna detta oblida öde?
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Re: Knasiga ortsnamn (OT)

Min teori är att du har gjort någonting riktigt elakt i ditt tidigare liv, typ vägrat använda tandtråd, tillverkat snus, you name it.
Allvarligt talat så är nog den här tråden på utdöende som du behöver inte bekymmra dig alltför mycket om framtiden.
 

Flash Back

Warrior
Joined
13 Aug 2000
Messages
364
Location
Borås
Latin???

Om man skall peka på namnen på personer i Asharien så är de hyfsat amerikanska. Läs följande exempel från SH: Alex, Ervin, Gart, Niles, Karolyn, Henrietta.... Du hajar...

De soldiska namnen är däremot väldigt gammelnordiskklingande (ottroligt nog för ett grannland): Ejgast, Mattis, Loke, Warg, Frida, Emla, Regina...

Blev därför något förvånad över att du satte Ashariska i likhet med latin. Det visar ju på hur olika bilder man kan få av sin värld =)

Det Förglömda: <A HREF="http://rollspel.hemployment.com" target="_new">http://rollspel.hemployment.com</A>
 
Joined
3 Oct 2000
Messages
1,413
Location
Alingsås
Re: Cirefalien= Grekland?

Aha, men det är fel./images/icons/tongue.gif

Kolla bara på deras klädsel. Och de bor på öar. Iallafall i melorion som jag ser som det ultimata cirifaliska landet. Caserion är dock rätt likt italien. Fast de är inte "riktiga" cirefalier. De är halvcirefalier(enligt mig).

"I begynnelsen skapade människan Gud"
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,198
Location
Göteborg
Bonne, bonne, bonne

Kör moped och fyller 17 i år. Har höns. Bor i Långared och tycker att det är mysigt.
BONNE
<pre> _ _ _____
| ) / \ |\ | |\ | |
| / | | | \ | | \ | |__
| \ | | | \ | | \ | |
| ) | | | \ | | \ | |
| / \ _/ | \| | \| |____
</pre>

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.
 
G

Guest

Guest
Jätte bonne,Jätte bonne,Jätte bonne

Är det något? Bor i Hemsjö, har 6 katter, 3 hundar, 2 hästar. Kossor på åkern utanför sovrums fönstret. Kör traktor bil OCH moped. Fyller 16 om 12 dar. 15 km till närmaste "normala" stad.
Om någon kan slå det så är han tamejfan grymmast. Frix är en småbonne.
 
Top